2014-03-05 07:35:29
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine
Zdroj: salon-auto.ch

ŽENEVA: Na čom si polámete jazyk - NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine

Nie je dôležité, ako sa volá, alebo ako vyzerá, ale čo vie. Má byť alternatívou „vodíkových“ elektrických áut.

Okrem ťažkej výslovnosti sa radšej ani nepokúšajte zapamätať si toto meno. Radšej obdivujte parametre auta, ktoré sú nezvyčajné a veľké podobne, ako auto samotné. Ešte vysvetlivka: NanoFlowcell AG je spoločnosť z Lichtenštajnska, ktorá splnila svoj sľub a priniesla do Ženevy pôsobivý koncept s nebývalými parametrami.

Na tom, že ide o štúdiu veľkého, pomerne agresívne štylizovaného štvormiestneho sedanu, nie je nič nezvyčajné. Ani pár dva metre dlhých, nahor sa vyklápajúcich dverí, ktorými sa sprístupňuje interiér, nie je nič, čo by sme ešte nevideli.  

Dokonca ani dĺžka karosérie 5257 milimetrov, ktorou prekonáva aj Mercedes triedy S, nie je ohromujúca. Ako tvrdíme u nás v redakcii, dôležité je to, čo sa ukrýva Podkapotou...

Dodajme však, že auto je postavené na podvozku s rázvorom náprav 3198 mm, pričom je 2109 mm široké a 1357 mm vysoké a má pohotovostnú hmotnosť 2300 kg. Na každom z kolies sú elektromotory s kombinovaným výkonom krátkodobo až 680 kW (925 k) a 480 kW (653 k) dlhodobo. To však nie je vrchol, ten prichádza s fanfárami až teraz: každý z motor ponúka maximum krútiaceho momentu podržte sa, až 2 900 Nm. To je spolu neuveriteľných 11 600 Nm. Výrobca sľubuje  zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s a najvyššiu rýchlosť „viac ako“ 380 km/h. Jazdný dosah elektromobilu má byť od 400 do 600 km.

Pohodlné cestovanie pre štyroch členov posádky

Ako to celé funguje? Výrobca popisuje pohonný systém NanoFlowcell takto: „Ide o kombináciu batérií a palivových článkov. Elektrolyt napustený v dvoch nádržiach sa čerpá cez článok. Srdcom systému je membrána, ktorá oddeľuje dve rôzne chemické látky. Pri riadenej reakcii vzniká elektrický prúd pre pohonnú jednotku.“ Na vývoji sústavy NanoFlowcell spolupracujú jej autori s firmou Bosch Engineering GmbH a rátajú do budúcna s jej využitím nielen v doprave.

Používaný elektrolyt je vyrobený z netoxických prímesí, ako výrobca uvádza, po zriedení sa bude dať likvidovať v bežných čističkách odpadových vôd. Do konca roka majú byť hotové prototypy vozidiel NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pre jazdné skúšky. No a keď pôjde všetko podľa predpokladov, malo by byť toto auto homologované už na budúci rok.

Tešíme sa, konečne to vyzerá na niečo iné, ako iba zástrčkové autá. Možno konečne rozbehne aj autá na vodík...

Jozef Vydra
ZDROJ: NanoFlowcell

Komentáre k článku


Stream naživo