Techart Magnum je úprava Porsche Cayenne, ktorá je... hnu***... naozaj niečo!
Ak by ste chceli auto, ktoré kričí do okolia, že je iné, tak si buď kúpite nejakú šialenosť, alebo si šialenosť dáte postaviť.
Tým, čo chcú prestavbu v hlave skrsne ako prvé asi Mansory, ale zahanbiť sa nenechá ani Techart. Tradičný úpravca automobilov Porsche vychádza na svetlo sveta so svojou úpravou modelu Cayenne. A Techart Magnum je extrém!
Extrém nie len o výzore, ale aj o výkonoch. Lenže výzor je tým, čo šokuje ako prvé. V ponuke úpravcu bude prevedenie Magnum s karosériou SUV kupé, ale aj s tradičnou karosériou SUV. Obidve budú mať podobné črty v prednej časti a vzadu tiež. Veď vpredu bude zakaždým šialený predný nárazník, ktorý predvádza obrovské otvory na prívod vzduchu. Vzduch sa určite hodí, keďže treba chladiť motor so šialeným výkonom, ale ho treba aj dopovať cez obrovské turbá.
Predný nárazník je ale len začiatkom prestavby. Na bokoch sú rozšírené blatníky, všetko, samozrejme, z karbónu, ktoré prechádzajú do prahov, do zadných blatníkov a hlavne do zadného difúzora. Ten má dve verzie. Buď zvolíte štandardnejší so štyrmi hranatými koncovkami výfuku, alebo zvolíte ešte dynamickejšie vyzerajúcu alternatívu difúzoru s vertikálnymi stabilizátormi a s dvomi okrúhlymi koncovkami výfuku v strede.
Pre obe karosárske verzie Techart pripravil krídelko pod zadným oknom a krídlo nad zadným oknom. Vpredu je ešte naviac upravená predná kapota z karbónu, ktorá má dva masívne otvory na chladenie agregátu. Možno sú ale na chladenie túrb.
Podobné excesy ako vonku predvádza Techart aj v interiéri, kde vidno tyrkysovo-modré bledé sfarbenie čalúnenia doplnené o fialové detaily. Predpokladám, že toto je vec fialového prezentačného kusu. Veď interiér si každý zákazník môže kolorovať podľa toho ako si zažiada.
Ale teraz k tomu dôležitému. Pod prednou kapotou je stále štvorlitrový osemvalec, ktorý má ale po zásahu Techartu zvýšený výkon. Dostáva sa až na šialených 685 kW (930 k). Okrem výmeny túrb úpravca nehovorí o konkrétnych zmenách, ale zjavne musel prekopať celý motor. Veď aj krútiaci moment je s hodnotou 1 100 Nm celkom extrémnou premenou. Úpravca hovorí, že toto všetko stačí na zrýchlenie na stovku za 2,6 sekundy a maximum musí byť obmedzené na 330 km/h, lebo viac by zjavne nezvládali ani pneumatiky obuté na špecifických Techart diskoch.
O cene sa nehovorí, ale určite nebude nízka. Veď za samotné Porsche Cayenne s lepšou výbavou a výkonnejším motorom zaplatíte s prehľadom cez 200 000 €. Takže táto úprava sa môže vyšplhať kľudne ku 600 až 700 000 €, vzhľadom na jedinečnosť. Ale jedinečnosť bude rozdelená do štyroch kategórií.
Úplný základ bude predstavovať prevedenie Techart Magnum. Bude mať rozšírenú karosériu a bude základom, ktorý určite nebude stáť až tak veľa peňazí ako som navrhol. O niečo vyšším stupienkom bude Techart Magnum Sport pridávajúci práve zaujímavý zadný difúzor s centrálne umiestnenými koncovkami výfuku. Potom budeme mať Techhart Magnum Unique. Toto prevedenie všetko prispôsobí konkrétnym požiadavkám zákazníka, nech sú akokoľvek šialené. Ružová karoséria a hadí vzor na sedačkách? Techart zvládne určite aj to. Ale na začiatku bude dostupná verzia Techart Magnum First Edition, ktorá bude obmedzená na 25 kusov a bude mať vlastne všetko, pričom si zákazník stále môže niektoré detaily zvoliť sám.
Techart Magnum bude jednou z tých kreácii, ktoré budú neprehliadnuteľné. Neprehliadnuteľné a dá sa povedať že nevkusné. Lenže v to má Techart tradíciu a modely Cayenne dokáže takýmto spôsobom upraviť už dlhodobo. Veď začínal s pôvodným modelom Cayenne už na začiatku výroby vozidla.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku