PRVÁ JAZDA: Leapmotor B10 prekvapí nielen cenou
Slovenský trh začína postupne príjmať viacero nových automobiliek, ktoré pochádza ju z najľudnatejšej krajiny sveta.
Dongfeng sa snaží už dlhšie, prichádza BYD, Jaecoo, Omoda, Hongchi, ale o zákazníka bude bojovať aj ďalší čínsky hráč s názvom Leapmotor. Je to automobilka, ktorá patrí pod krídla Stellantisu, teda aspoň jej medzinárodná časť je s väčšinovým podielom tohto veľkého koncernu. Na náš trh automobilka prišla s modelmi T03 a C10, ktoré teraz doplní o nový automobil s označením B10.
Leapmotor B10 má umiestnenie v segmente C, ktorý je relatívne preplnený a sú v ňom rôzne vozidlá, niektoré aj veľmi schopné. Lenže B10 bude najskôr iba s elektrickým pohonom. Na výber bude z dvoch veľkosti batérie LFP. Jedna bude mať 56,2 kWh, druhá 67,1 kWh. Ja som si vyskúšal verziu, ktorá má väčšiu kapacitu, ale výkon ostáva stále rovnakých 160 kW (218 k) pre obe prevedenia.
Vozidlo je postavené na úplne novej v platforme Leap 3.5. Má jeden centrálny počítač sa procesorom Snapdragon 8155, ktorý ovláda vlastne všetko a tým pádom sa znížil počet externých riadiacich jednotiek na absolútne minimum. Platforma je síce univerzálna, ale v tomto prípade využíva pohon zadnej nápravy. To je vždy pri elektrických autách lepšia správa, lebo tlačenie vozidla je efektívnejšie ako jeho ťahanie prednými kolesami. Platí to pri väčších vozidlách, čo model B10 určite s dĺžkou 4 515 milimetrov je.
Na dĺžke 4 515 milimetrov zostáva rázvor 2 735 milimetrov, čo naznačuje výborné priestorové pomery v interiéri. Ale zostaneme ešte pri zovňajšku. To, čo mi zvonku na aute chýba sú asi pokročilé svetlomety, ale v momente ako ich dám do rovnice s cenou auta je jasné, že B10 ani maticový štýl mať nemôže. Z trojštvrťového zadného pohľadu mi B10 dokonca pripomína trochu Porsche Cayenne. To je pre Leapmotor lichotivé prirovnanie.
Bez ohľadu na verziu je vozidlo obuté na 18-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami čínskej výroby Linglong. Práve toto je najväčší nedostatok vozidla, ktorý sa dá ľahko vyriešiť výmenou sady. Len musíte mať na pamäti dvojrozmer. Pneumatiky majú šírku 225 milimetrov vpredu a 235 milimetrov vzadu.
Ale poďme na ten vnútorný priestor. Základný batožinový priestor je 420 litrov a ďalších 25 litrov máte vpredu, pod prednou kapotou. Predný batožinový priestor má krytie iba kapotou, žiadne vnútorne kryty v ňom nie sú, čo by mohlo znamenať, že sa do tohto priestoru dostane aj trochu prachu a inej nečistoty z ciest.
Pozrime sa na priestor v interiéri. Vnútro je výborne presvetlené cez veľké bočné okná, ale aj cez panoramatickú strechu, ktorá má elektrickú roletku. V zadnej časti je až extrémne veľa miesta, toľko, že sa za vysokého vodiča posadí vysoký spolujazdec a toľko, že až nechápete, že toto auto je iba zo segmentu C. Priestorovo je na tom fakt vynikajúco a nevadí ani, že v podvozku má batérie. Svetla výška vozidla je totiž stále 170 mm a vy sedíte veľmi rozumne nad tým všetkým.
Predné sedadlá majú pre výbavu Design Max dokonca aj vyhrievanie a ventiláciu, čo určite oceníte. Vlastne interiér je relatívne jednoduchý a pripomína vozidlá americkej produkcie so stropkovským menom. Také je, napríklad, zapínanie tempomatu, také je ovládanie na volante, také je použite displejov. Akurát tu máte pred vodičom ešte jeden displej so zobrazením rýchlosti. Zobrazenie rýchlosti by mohlo byť v strede, ale aj naľavo hore naň relatívne dobre vidno.
Leapmotor B10 na veľký 14,6-palcový dotykový displej, ktorý má naozaj príjemnú grafiku a dobre sa ovláda. Reakcie sú veľmi svižné a po zopár vylepšeniach bude systém naozaj výborný. Veď vylepšením cez vzduch má prísť aj podpora bezdrôtového prepojenia Apple CarPlay a Android Auto.
A teraz poďme na jazdu samotnú. Vyskúšal som si verziu s najväčšou batériou a najvyššou výbavou v peknej fialovej farbe s bledým interiérom. Farebnú kombináciu netreba hodnotiť. Treba vedieť, že B10 je auto, ktoré nie je stavané na dynamickú jazdu. Je stavané na komfort a pohodlie, čo mu úplne bez problému sedí. Na testovacej trase s diaľnicami a bočnými cestami sa mi darilo dostať spotrebu na približne 16,5 kWh na 100 km. To by mohlo znamenať dojazd takmer 400 km absolútne s prehľadom. Čiže tých 435 km je, pri absencií diaľnic, tiež dosiahnuteľná méta.
Čo mi ale na aute vadí je práve to ako sa s ním jazdí. Nie z pohľadu podvozku. Podvozok je nastavený ideálne na to, čo auto vlastne predstavovať má. Najväčšou nevýhodou sú pneumatiky Linglong, ktoré pri akejkoľvek trochu dynamickejšej jazde začínajú pískať a povoľujú. Stále to nemusí byť problém pre väčšinu šoférov, ale ja si myslím, že toto auto si zaslúži jednoducho lepšie pneumatiky, ktoré ho lepšie podržia v zákrutách, ale aj v prípade vlhkej vozovky.
Lenže akákoľvek moja úvaha o tom, že auto nemá dobre pneumatiky padá v momente, keď si pozriete cenu. Aktuálna zľavová cena, ktorá je pri financovaní, je 27 490 € za základné prevedenie a toto prevedenie stojí 29 990 €. Je to taký vztýčený prostredník do tvare tradičným európskym výrobcom, najmä pri tom, že viete, že toto auto sa určite bude vyvíjať. Bude sa vyvíjať k lepšiemu a dostanete sa do fázy, že vlastne nič iné potrebovať nebudete. Bonusom je distribučná sieť Stellantisu, ktorá umožňuje aj rozumnejšie dodávky dielov ako keby všetko Leapmotor budoval od začiatku.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik





























Komentáre k článku