2023-10-10 23:01:00
Ford Mustang GTD
Ford Mustang GTD
Zdroj: Ford

Ford Mustang GTD zabojuje s Porsche 911 GT3 RS

Ford Mustang je ikona sama o sebe, ale nedávno prišla jeho šialená verzia, ktorá má potenciál zaujať okruhových nadšencov.

 Je to verzia Ford Mustang GTD. Nie, nemýľte si označenie s označením Volkswagenov. Toto s dízlom nemá nič spoločné a skôr má niečo spoločné so špeciálmi pretekárskej triedy GT3.

Ford oznámil, že tento špeciálny model bude predávať podobným systémom ako stále nedávno Ford GT. To znamená, že jednotliví zákazníci sa môžu prihlásiť, ale automobilka sama vyberie, komu toto vozidlo predá a komu radšej nie. Istým sitom môže byť aj cena, ktorá je zatiaľ stanovená na 300 000 amerických dolárov. Predpokladám, že kým sa auto dostane k nám, tak bude stáť riadne cez tristotisíc eur. Ak ho teda niekto naozaj dostane v rámci prideľovania kvót.

Už na prvý pohľad vidno, že toto auto sa odlišuje od štandardného Mustangu. Má masívne rozšírenú karosériu s mnohými novými náduchmi, ale aj s karbónovými prvkami. Z karbónu je toho naozaj veľa, aby sa podarilo ušetriť každý gram hmotnosti. Z karbónu je teda kapota, predný spojler, blatníky, strecha, časti dverí, ale aj zadný difúzor a veko kufra. Vozidlo je postavené na 20-palcových zliatinových diskoch obúvajúcích pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 so šírkou 325 mm vpredu a 345 mm vzadu. Štandardne sú disky z kovaného hliníku, ale môžete priplatiť za kované horčíkové zliatiny. V takom prípade budú mať disky lúče v tvare písmena Y a budú evokovať presne tie, čo má Mustang v pretekárskej verzii GT3.

Mustang GTD, ktorý vzišiel z prevedenia GT3 vyzerá agresívne a má aj agresívny motor. Pod prednou kapotou je osemvalec s objemom 5,2 litra, ktorý dopuje kompresorom. Výkon motoru zatiaľ automobilka nezverejnila, ale hovorí sa, že by mohol presiahnuť 600 kW (815 k). Motor spolupracuje s prevodovkou s dvomi spojkami a 8 prevodovými stupňami. Tu prichádza prekvapenie. Prevodovka je až na zadnej náprave a hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je z karbónu. Prevedenie transaxle znamená, že Mustang GTD sa dostáva čo najbližšie ku ideálnemu rozloženiu hmotnosti medzi nápravami. Vodič si môže zvoliť niekoľko režimov, pričom v režime Track dokáže v niekoľkých stupňoch nastaviť variabilnú trakčnú kontrolu. Vozidlo sa dá kompletne doladiť podľa preferencií vodiča a zároveň podľa okruhu na ktorom jazdí.

Zdroj: Ford

Nový je aj podvozok, pričom hlavnou devízou môže byť posunutie k zemi o 40 mm v režime Track. Toto má na svedomí systém nastavovania tuhosti a výšky podvozku. Zadný batožinový priestor je tiež okupovaný rôznymi súčasťami pushrod zadnej nápravy a v tomto priestore sú aj chladiče. To znamená, že vozidlo musí dodať vzduch nie ku chladiču v prednej časti, ale ku chladičom v tej zadnej. Riešenie je dôležité z hľadiska vyrovnania hmotnosti medzi jednotlivými nápravami. Takže to nie je len o prevodovke.

Interiér tohto špeciálneho modelu sa tiež zmení. Mustang GTD bude mať spredu sedadlá Recaro a zadné sedadlá nebude mať vôbec. Interiér bude vo veľkom používať kožu, mikrovlákno, ale aj karbón, znova. Ak si niekto predstavoval iné povrchy, tak drevo tu naozaj byť nemôže. Ford potvrdil, že dokáže jednotlivým zákazníkom vyhovieť aj z pohľadu farby karosérie. Môže byť vlastne akákoľvek podľa toho, čo si zákazník prinesie ako vzorku. Interiér bude možné ozvláštniť niekoľkými titánovými prvkami, medzi ktorými budú najdôležitejšie pádla pod volantom. Automobilka hovorí, že titán pochádza z vyradených stíhačiek Lockheed Martin F-22.

Ďalšou možnosťou príplatku bude aerodynamický balík pozostávajúci z uzatvárateľných a hydraulicky ovládaných predných klapiek, ale aj z aktívneho zadného krídla. To ešte extrémne zvýši už tak šialenú cenu modelu. Všetky tieto prvky hovoria o jednom. Mustang GTD nebude určený na driftovanie, bude mať snahu o čo najčistejšiu jazdu. Veď predstavitelia automobilky oznámili, že ich hlavným cieľom bolo dosiahnuť čas pod 7 minút na známom okruhu Nürburgring. Či sa im to podarilo majú odhaliť do konca tohto roka. Ak teda máte možnosť a zvyšných tristotisíc eur, tak určite neváhajte, týchto áut bude málo a budú si na 100% držať celkom slušne vysokú hodnotu. Je to predsa najšialenejší Mustang, ktorý kedy automobilka vyrobila a svojimi parametrami konkuruje takému extrému ako je Porsche 911 GT3 RS.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku


Stream naživo