2023-09-18 11:55:00
Peugeot e-3008
Peugeot e-3008
Zdroj: Peugeot

Peugeot posúva svoje elektrické autá ďalej. Až o 700 km. Ukázal nový e-3008

Francúzi doteraz prezentovali vlastne len jeden druh elektrickej platformy s jednou batériou, ktorá dostala pár zmien v priebehu veku.

Teraz je v niektorých modeloch, ale revolúcia v elektrických systémoch prichádza s novým Peugeotom e-3008. Ten sa predstavil ako prvý z ponuky modelu 3008, nadväzujúci na veľmi úspešnú predchádzajúcu generáciu. Úspešnú natoľko, že sa okamžite zaradila do top 5 najpredávanejších modelov značky a zotrvala tam, vlastne zotrváva, doteraz.

Nová generácia modelu 3008 začína práve elektrickou verziou e-3008 a prináša vzhľad, ktorý je evolúciou predchádzajúcej generácie. Teda tej, ktorú na cestách môžete vidieť v inovovanej forme aktuálne. Znamená to použitie aj rovnakých dizajnových čert. O profile karosérie absolútne nemá zmysel pochybovať, ten zostal takmer rovnaký, ale o štipku viac si berie z kupé SUV. To, čo sa zmenilo pri prerode na predchádzajúcu generáciu, teraz ostáva v forme crossoveru so šatami SUV.

Predná časť využíva masku bez akýchkoľvek ohraničení a plynule prechádzajúcu do nárazníkov. Po stranách masky vidno nové LED svetlá s tromi pásmi denného svietenia prechádzajúcimi do nižších partií. Predné svetlá sú štandardne LEDkové, ale za príplatok môžu mať označenie Pixel LED. Takto Peugeot označuje svetlomety schopné meniť lúče. My ich poznáme ako maticové.

Zdroj: Peugeot

Bočná profil sa teda veľmi nezmenil, tvary sú skôr evolúciou ako úplne novým prístupom. Rovnako je to aj v zadnej časti. Tu si Peugeot nechal prepojenie svetiel čiernym pásom, ale grafika je po vzore ostatných nových a modernizovaných modelov. Čo je na dizajne najšialenejšie? Sú to určite zliatinové disky s priemerom až 21 palcov. Ich tvár zase odkazuje na štýl, ktorý výrobca nastolil pri modeli 408 a majú masívne štvorotvorové prevedenie.

Interiér využíva znova princíp i-Cockpit, ale pridáva k nemu novú dimenziu. Veľa si berie zo 408 a 308, ktoré majú i-Toggles, čiže jeden samostatný displej na skratky a ovládanie niektorých funkcií výrazne rýchlejšie. Lenže ďalšia časť hovorí o masívnom krycom skle, pod ktorým je 21-palcový displej ťahajúci sa od volantu až takmer ku spolujazdcovi. Tento displej je jemne nahnutý ku vodičovi. Druhá tvár prezrádza, že základné verzie dostanú dva displeje pod spoločným krycím prvkom. Tie budú mať každý uhlopriečku 10 palcov a nemali by pôsobiť lacnejšie ani menej prémiovo ako originálny štýl s jedným masívnym zobrazovacím elementom.

Peugeot potvrdil, že e-3008 bude relatívne veľkým autom, ale stále spadajúcim do segmentu C. Bude mať na dĺžku 4,54 metra a na šírku 1,89 metra. To znamená, že na nohy pasažierov vzadu bude miesta dosť a k tomu sa ešte pridá priestranný batožinový priestor s objemom 520 litrov pri pohone prednej nápravy a 470 litrov pri pohone všetkých 4 kolies. Automobilka tiež hovorí, že objem 17 rôznych odkladacích priestorov bude až 34 litrov. Takže znova platí, že ak niečo budete hľadať, tak vám to nejakú chvíľku zaberie.

Prvé teda prichádzajú elektrické verzie e-3008. To znamená, že na predokolkovej platforme bude tróniť vpredu elektrický motor s výkonom 157 kW (215 k) a krútiacim momentom 343 Nm. Batéria bude mať kapacitu 73 kWh a automobilka oznámila, že Peugeot e-3008 dokáže na jedno nabitie prejsť až 525 km. Rovnaké čísla dojazdu sa dajú očakávať aj od alternatívy s pohonom všetkých štyroch kolies. To znamená, že vyššia hmotnosť nie je problém, problémom je len priestorová náročnosť  druhého elektrického motora, ktorá o 50 litrov zmenšuje batožinový priestor. Zadný elektromotor dáva 83 kW (113 k) a krútiaci moment 166 Nm. Celkovo má teda auto 240 kW (326 k). Rovnaký dojazd tejto alternatívy hovorí o úplnom vypnutí v momente, keď zadný motor nie je potrebný. A rozhodne nie je potrebný v rýchlostiach nad 135 km/h, kedy už nie je zapojený vôbec v žiadnej situácii.

Tretia a najzaujímavejšia alternatíva Long Range má batériu s kapacitou 98 kWh, ale už čistou kapacitou. Využíva elektrický motor na prednej náprave s výkonom 170 kW (231 k), ale krútiacim momentom rovnakých 343 Nm. Maximum na nabitie má byť vzdialenosť 700 km. Pre tento batériový systém automobilka neoznámila štvorkolku, zjavne kvôli veľkosti batérie samotnej. Táto možnosť bude iba s pohonom prednej nápravy.

Bez ohľadu na elektrickú verziu bude mať e-3008 štandardne LED predné svetlá, ale aj vyhrievanie predných sedadiel. Dôležitejšie je však, že bude disponovať tepelným čerpadlom znižujúcim energetickú náročnosť. Rekuperácia bude taktiež v štandardnej výbave a bude tak silná, že vozidlo bude musieť automaticky spúšťať brzdové svetlomety kvôli spomaľovaniu (medzi novými EV tiež štandard). Takisto bude štandardom aj dobíjanie výkonom až 160 kW pri jednosmernom prúde, ale pri striedavom až 22 kW v trojfázovom zapojení. Pri jednej fáze to bude iba 11 kW. Aj to však znamená, že za noc dokážete nabiť výraznú časť kapacity väčšej batérie.

Peugeot bude novinku vyrábať vo fabrike v meste Sochaux, kde vyrába aj súčiastky a batérie samotné. Ku zákazníkom sa dostane tento model ešte koncom roku 2023. Viac fotiek je v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo