07.02.2019

Nová Toyota Camry Hybrid – v očakávaní príchodu

Svoju európsku premiéru mala minulý rok v Paríž, tú slovenskú na autosalóne v Nitre.

   Sériová podoba auta prináša štýlový dizajn, ktorý sa podarilo takmer úplne prevziať zo štúdie, ktorá mu predchádzala. To sa dnes len tak nevidí. Auto okrem toho ponúka vynikajúcu úroveň komfortu a najnovšiu generáciu úspornej hybridnej hnacej sústavy s vlastným dobíjaním. Novým sedanom rozširuje spoločnosť Toyota svoju európsku zostavu hybridných vozidiel s vlastným dobíjaním na osem modelov.

   Toyota po predstavení auta v Nitre zverejnila aj slovenský cenník a nová limuzína na pomedzí tried D/E je v predpredaji. Čo znamená, že v ponuke síce je, dá sa objednať, ale fyzicky prvé autá prídu aj na náš trh až v priebehu mája 2019. Vyskúšať ho aj počas jazdy bude možné neskôr. Toyota sa dnes rozhodla predstaviť novinku nielen virtuálne, či na autosalóne, ale aj trocha podrobnejšie. Mali sme možnosť preskúmať interiér, vyskúšať sedenie za volantom, aj na zadných sedadlách. Zistili sme, že vďaka použitiu nového dvojitého lichobežníkového zavesenia zadných kolies je v batožinovom priestore s objemom 524 litrov pod podlahou ešte aj plnohodnotná rezerva(!!). Vďaka dlhému rázvoru je dostatok miesta na kolená aj na zadných sedadlách a komfort je na veľmi vysokej úrovni.

Toyota sa už dlhodobo priklonila k hybridným pohonom, čomu nahráva aj súčasný odklon trhu v Európe od vznetových motorov. To dláždi cestu pre opätovný návrat modelu Camry v západnej Európe po 14-ročnej absencii. Prichádza však len s jediným pohonom – hybridnou hnacou sústavou s vlastným dobíjaním. Jej súčasťou je benzínový 2,5-litrový motor s veľmi jemným chodom, ktorý sa môže sa pochváliť maximálnou tepelnou účinnosťou na svetovej úrovni 41 %.

Hybridná jednotka dodá 160 kW/218 k výkonu, generuje pritom (podľa normy NEDC) 98 g/km emisií CO2 a spotrebuje iba 4,2 litra paliva na 100 km. Podľa normy WLTP je to iba niečo nad 100 gramov CO2 na 100 km. Motor má inteligentné duálne variabilné časovanie ventilov (Dual VVT-i) s elektromotorom riadeným inteligentným variabilným časovaním ventilov (VVT-iE), technológiu D-4S (priame vstrekovanie paliva pre zážihový štvortaktný motor verzie Superior) – to všetko pre optimálnu energiu, úroveň emisií a spotrebu paliva.

Nový hybridný systém THS II (Toyota Hybrid System) obsahuje novú technológiu Shiftmatic so sekvenčným radením prevodových stupňov, ktorá umožňuje vodičovi „preraďovať“ pomocou radiacej páky namontovanej na konzole, čo imituje šesťstupňovú automatickú prevodovku s rýchlym preraďovaním.

Úplne nová Toyota Camry je ôsmou generáciou vozidla, ktoré získalo nespočetné množstvo ocenení a uznaní od roku 1982, keď prišlo prvý raz do predaja. Model sa predáva vo viac ako sto krajinách sveta, pričom jeho celkový predaj je viac ako 19 miliónov kusov. S ročným predajom vyše 700 000 kusov je Camry najpredávanejším sedanom segmentu D/E na svete.

Toyota Camry najnovšej generácie predstavuje konštrukčnú a dizajnovú filozofiu novej architektúry TNGA. Predná časť vozidla predstavuje progresívnejšiu verziu dizajnového jazyka značky Toyota Under Priority a Keen Look, ktorá nesie názov Catamaran Under Priority. Po okrajoch mreižky chladiča sú úzke združené svetlomety s technológiou Hi-LED. Pri pohľade zboku sa nízka kapota a línia strechy spája s nízkou bočnou líniou karosérie. To vytvára dojem, akoby bola  kabína vtiahnutá dole do karosérie, čím vizuálne ešte viac znižuje ťažisko novej Toyoty Camry. Zadný C stĺpik pripomína karosériu kupé. Napriek tomu má strecha predĺženú líniu, aby sa zabezpečilo pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách.

Celkovo je interiér štýlový a remeselne veľmi dobre spracovaný. Tvarovaná palubná doska vytvára ergonomicky ideálne (a športovo ladené) prostredie kabíny zamerané na vodiča, spolujazdec zasa ocení porciu komfortu v spojení s kvalitnými materiálmi, ktorá dodáva interiéru pestížnu úroveň.

Ovládacie tlačidlá kompletne prepracovali a ponúkajú lepšiu funkčnosť, vzhľad i kvalitu dotykového vnímania. Všetky ovládacie prvky sú tvarované a ergonomicky optimalizované. Prakticky každý povrch priestrannej kabíny má vysokokvalitnú mäkkú výplň príjemnú na dotyk, elastickú kožu, elegantné lišty s textúrou drevenej kresby alebo nové lesklé chrómové obloženie. Na výber je kožené alebo textilné čalúnenie v dvoch farebných motívoch: béžová (koža) je kombinovaná s tmavosivým kobercom a hornou časťou palubnej dosky v dvoch odtieňoch béžovej. Čierna (textil alebo koža) zvýrazňuje nové chrómové prvky interiéru. Na fotkách si môžete pozrieť prvý variant – svetlý interiér.

Prepracované predné sedadlá ponúkajú vysokú mieru pohodlia a výbornú bočnú oporu, čo znižuje únavu vodiča. Priestor na sedenie vzadu kopíruje riešenie predných sedadiel. Dodáva sa ako sklopné sedadlá delené v pomere 60:40, alebo ako sedadlá delené v pomere 40:20:40 s elektrickým sklápaním so širokými hlavovými opierkami a veľkou stredovou lakťovou opierkou vzadu na zvýšenie komfortu – to v takzvanej VIP úprave, kde je v ponuke s panelom kapacitného dotykového ovládania zabudovaným do prednej časti stredovej lakťovej opierky. Umožňuje zo zadných sedadiel obsluhovať klimatizáciu, audiosystém a sklápanie sedadiel.

Takže v skratke povedané: úplne nová Toyota Camry stavia na všetkých základných hodnotách, vďaka ktorým je dodnes taká populárna – na prvotriednej úrovni kvality, odolnosti a spoľahlivosti (QDR), nízkom hluku a jazdných vlastnostiach. O nich sa budeme môcť presvedčiť neskôr. K tomu prináša aj príťažlivý dizajn exteriéru a interiéru, komfort a priestrannosť v kabíne a najmodernejšiu technológiu hnacieho pohonu.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku