26.07.2018

Nová Trieda A sedan – kompaktná vstupenka do sveta prémiových sedanov Mercedes

Nová Trieda A prichádza aj vo verzii sedan. Krásne krivky a vysoká miera praktickosti.

Nová Trieda A dostáva druhý karosársky variant. A sedan je väčší než model CLA. Ponúkne viac miesta pre pasažierov i pre batožinu. Pritom disponuje najnovšími technológiami, má unikátny systém MBUX, infotainment a ovládacie prvky z Triedy S.

Nová Trieda A sedan vyrovnáva a prekonáva rekord, ktorý medzi produkčnými autami držal model CLA Coupe. Mercedes Triedy A sedan je sériový automobil s najlepším koeficientom odporu vzduchu. S hodnotou Cd 0,22 a s čelnou plochou 2,19 m2 je kompaktný sedan od Mercedesu naďalej automobilom s najlepšou aerodynamikou na svete.

Model sa bude vyrábať v mexickom závode značky v Aguascalientes a v nemeckom závode v meste Rastatt. Model bol vyvinutý v Sindelfingene v Nemecku a svet si ho bude môcť naživo prvýkrát obzrieť na autosalóne v Paríži v októbri tohto roka. Mercedes pritom už ukázal čínsku verziu s predĺženým rázvorom. Trieda A sedan L sme prvýkrát uvideli na autosalóne v Pekingu v apríli.

Od začiatku predaja modelu v Európe bude dostupný s dvoma motorizáciami rovnako ako Trieda A hatchback. Základ tvorí naftová motorizácia A180d, sekundovať bude A 200 s novým benzínovým motorom s výkonom 163 koní.

Mercedes uvádza, že novú Triedu A sedan priváža preto, aby odpovedal na žiadosti mnohých zákazníkov. Nový model ponúkne športový vzhľad a trojpriestorovú karosériu s uzavretým kufrom. Britta Seeger členka predstavenstva MB zodpovedná za marketing a predaj sa nechala počuť, že A sedan umožní značke odľúbiť zákazníkov iných značiek k trojcípej hviezde.

Trieda A sedan ide na trh s dĺžkou 4549 mm, šírkou 1796 mm a výškou 1446 mm. Rázvor je 2729. Práve rázvor zodpovedá za lepšiu ponuku priestoru v oblasti kolien, najmä pre zadných pasažierov (861 mm). Veľkosť batožinového priestoru je 420 litrov, pričom sa Mercedes postaral o to, aby bol otvor kufra čo najväčší. Šírka nakladacieho priestoru je 950 milimetrov, výška je 462 mm (medzi spodným okrajom okna a zámkom).

Kabíne dominuje palubná doska, ktorú poznáme už z Triedy A. Pohľady púta dvojica veľkých displejov pred vodičom, multifunkčný volant s dotykovým ovládaním, nový stredový tunel s prieduchmi s turbínovým vzhľadom i nový touchpad. Nové sú tiež sedadlá, kľuky dvier a mnohé ďalšie. Interiér môže osviežiť ambientné osvetlenie so 64 farbami.

Podstatnou novinkou je okrem inteligentnej jazdy prebratej z Triedy S systém MBUX. Ten umožňuje vodičovi mieru spojenia s automobilom aká v súčasnosti nemá obdoby. Môže za to umelá inteligencia systému i neuveriteľne vydarené hlasové ovládanie. Navigácia sa nielenže učí, navyše ponúka rozšírenú realitu. Nový je aj head up displej schopný ponúknuť omnoho viac informácií ako doteraz. Významnou novinkou je tiež schopnosť auta komunikovať so svojim okolím v režime Car-to-X. Auto tak dokáže zdieľať informácie s ďalšími autami v okolí záznamy od bŕzd, od ESP, no tiež možno zdieľať informácie cielene – napríklad môže posádka jedného auta informovať ostatných o nehode, či dopravnom obmedzení.

Samozrejme, nová Trieda A možno vybaviť adaptívnymi tlmičmi, diskami s veľkosťou od 16-19 palcov, svetlami Multibeam LED a troma kombináciami dvojice displejov s uhlopriečkou od 7 do 10,25 palca.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku