24.07.2018

Volkswagen Touareg: Ako obstál na slovenských cestách?

V zahraničí dokáže ohúriť nejedno auto, ale až na špecifických slovenských cestách sa ukážu jeho ozajstné kvality.

Volkswagen Touareg našťastie v domácom prostredí nesklamal. Skôr naopak. Pri prvom jazdnom teste v okolí Salzburgu sme boli z podvozka Touaregu doslova nadšení. Teraz nás však čakal test v domácom prostredí a ten je o čosi náročnejší.

Nový Volkswagen Touareg vyzerá výborne. Jeho majestátny, elegantný dizajn, ktorý je odľahčený ostrými líniami a ladne rozšírenými bokmi karosérie, je veľmi atraktívny. Aj pri otvorení dverí sa dostavuje „wau efekt“. Tú 15-palcovú obrazovku Innovision Cockpitu nie je možné prehliadnuť. Náš Touareg je čalúnený v „hrejivých“ odtieňoch, kde aj sivý volant má jemný nádych do hneda. Hnedo-karamelové sedadlá s geometricky perforovaným čalúnením vyzerajú exkluzívne. Nádherný drevený dekor s otvorenými pórmi, ktorý sa tiahol naprieč palubnou doskou, je z pravého dreva a jeho tvarovanie do finálnej podoby je vraj veľmi náročné. V noci je Volkswagen Touareg nádherne podsvietený ambientným osvetlením, pričom jeho farbu si môžete vybrať.

Pod kapotou je dieselový motorkonkrétne 3,0 V6 TDI s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom až 600 Nm. Je tak dobre odhlučnený a kultivovaný, že ho pri bežnej jazde vôbec nie je počuť. Pri rozbehoch zas pradie pekným, upokojujúcim, hlbokým tónom a má zamatový chod. Je spojený s perfektnou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Málokto by tipoval, že pri pokojnej jazde dokáže spotrebovať iba okolo 6 l/100 km. Pri bežnom tempe nie je problém držať sa okolo hranice 7 l/100 km.

Dostávame sa k najpodstatnejšej časti nášho testu: ako si vzduchový podvozok Touarega poradí s našimi cestami? Bez zbytočných okolkov môžeme konštatovať, že brilantne. Nebúcha, jeho veľké 20-palcové kolesá na nerovnostiach neskáču a do karosérie sa neprenášajú žiadne rázy. Touareg sa iba povýšene vznáša nad hrboľmi a v kabíne je aj vďaka použitiu dvojitých zvukovoizolačných skiel perfektné ticho. Vďaka natáčaniu všetkých štyroch kolies a aktívnym stabilizátorom sa Touareg ani v komfortnom režime nebojí dynamickej jazdy. Pri manévrovaní je zas neuveriteľné, aký je obratný.

Nový Touareg poteší aj audiofilov. Audiosystém Dynaudio patrí k najlepším, aké sme kedy počuli. Takmer neobmedzené možnosti konektivity zaručujú, že si svoju obľúbenú hudbu pustíte z akéhokoľvek zariadenia, ktoré máte pri sebe. Pustíte si jeden z početných masážnych programov na sedadlách, uchopíte volant a vydáte sa na cestu za svojimi záľubami. Permanentný pohon 4×4 a vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou vám umožňujú byť vo výbere destinácii naozaj kreatívnymi. S 810-litrovým batožinovým priestorom si toho so sebou môžete zobrať koľko chcete a pasažieri vzadu sa vďaka nastaviteľným sedadlám budú cítiť rovnako pohodlne, ako vpredu.

Na záver ešte pár postrehov. Svetlá IQ.Light sú naozaj brutálne a v spojení s nočným videním je jazda v noci oveľa menej stresujúca. Head-up displej je naozaj veľký a zobrazujú sa na ňom všetky potrebné informácie. Hlavná obrazovka je ozaj obrovská, z čoho plynie aj výhoda: oveľa ľahšie sa s ňou pracuje za jazdy. K tomu prispieva aj fakt, že si máte o čo oprieť ruku – inžinieri na to mysleli.

Nový Volkswagen Touareg toho ponúka naozaj veľa a nás veľmi teší, že je zároveň stopercentne použiteľný a pohodlný v našich domácich podmienkach. Vlastne – veď ho vyrábajú v Bratislave.

 


AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku