19.04.2018

FOTO: BMW predstavilo M2 Competition. Motor z M3 a výkon 410 koní

BMW M2 Coupé dostalo silnejšieho kolegu. M2 Competition stavia na úspechu M2 Coupé, avšak pridáva ešte viac dielcov z M3/M4.

Stredobodom nového modelu BMW M2 Competition je nový motor. Vychádza z pohonnej jednotky modelov BMW M3 a BMW M4.  Dvakrát prepĺňaný radový šesťvalcový motor s technológiou M TwinPower Turbo dodáva výkon 301 kW (410 k) v rozsahu medzi 5 250 a 7 000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 550 Nm vrcholí medzi 2 350 a 5 200 ot./min. Dvojitý výfukový systém s elektronicky ovládanou klapkou vytvára výnimočný zvuk M, zatiaľ čo technológia M TwinPower Turbo sa stará o výnimočnú účinnosť. Vo vybraných európskych krajinách bude model BMW M2 Competition vybavený časticovým filtrom, aby sa znížilo znečisťovanie ovzdušia.

Nové BMW M2 Competition zvláda štandardný šprint z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy (s M DCT, 4,4 sekundy je to so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou). Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Vozidlo vybavené balíkom M Driver’s Package môže zvýšiť maximálnu rýchlosť na 280 km/h, čo je o 10 km/h viac než v prípade modelu BMW M2 Coupé. Pozoruhodné sú aj hodnoty spotreby: so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je kombinovaná spotreba 9,9 – 10,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 225 – 228 g/km. S dvojspojkovou prevodovkou M Double Clutch Transmission (M DCT) dodávanou na želanie klesajú hodnoty na 9,2 l/100 km a kombinované emisie CO2 na 209 – 210 g/km.

Premyslene navrhnuté mazanie motora pochádza priamo z motoršportu, chladiaci systém po viacerých úpravách zase z modelu BMW M4 s balíkom Competition Package.  BMW M2 Competition obsahuje aj verzie mazania a chladenia pripravené pre pretekárske použitie, ktoré prešli testami založenými na mnohoročných skúsenostiach v motoršporte. Rozšírené obličky BMW a upravený predný nárazník so zlepšeným prúdením vzduchu sú vonkajšími znakmi toho, že vozidlo využíva vylepšený chladiaci systém s väčším počtom chladičov. Ak dobre rátame, malo by ich byť celkovo päť. Chladič, dva medzichladiče a chladiče oleja. Chladič motorového oleja dopĺňa chladič oleja automatickej prevodovky, pravda ak ňou auto disponuje. Obličky sú štandardne lakované vysoko lesklou čiernou farbou Shadow Line. To isté platí aj pre mriežky na predných blatníkoch a pre upravenú štvoricu dvojitých koncoviek výfukového potrubia s dvoma elektronicky ovládanými ventilmi. Šarm zadnej časti vozidla zvyšuje tmavý znak M Competition. Tvar nových držiakov vonkajších spätných zrkadiel s dvojitými ramenami zlepšuje aerodynamiku a zároveň patrí medzi charakteristické znaky nového modelu BMW M2 Competition.

Konštruktéri BMW M upravili aj dynamické jazdné vlastnosti modelu BMW M2 Competition, pričom brali do úvahy najmä nárast výkonu. V motorovom priestore ihneď padne do oka nápadná karbónová vzpera z modelov BMW M3/M4. Tá zvyšuje tuhosť prednej časti a zlepšuje presnosť riadenia. Upravili sa aj vlastnosti elektromechanického posilňovača riadenia a nastavenia aktívneho M diferenciálu Active M Differential a Dynamickej kontroly stability Dynamic Stability Control (DSC).

BMW M2 je prvý model vybavený prepínačom na stredovej konzole, ktorý vozidlám vybaveným prevodovkou M DCT umožní okamžité nastavovanie charakteristík a vlastností motora, riadenia a funkcií Drivelogic. Vodič si môže jednotlivé nastavenia ľubovoľne kombinovať a pre jednoduchší prístup si ich môže uložiť pod tlačidlá M1 a M2 na volante. Do štandardnej výbavy sa teraz dostali aj prvky ako červené tlačidlo start/stop, adaptívne LED svetlomety a predný parkovací senzor Park Distance Control (PDC).

Nové sedadlá M Sport dodávané na želanie čerpajú inšpiráciu z motoršportu a ich škrupinový tvar. vodičovi poskytuje optimálnu oporu. Opierky hlavy tvoria súčasť operadla. Súčasťou operadla je aj podsvietené logo M2 vo výške ramien. Čierne kožené čalúnenie dostalo perforácie na sedadle aj operadle v modrej alebo oranžovej farbe. Štandardne dodávané športové sedadlá majú taktiež čierne čalúnenie s kontrastným prešívaním modrou alebo oranžovou niťou.

Nové sú aj športové brzdy M Sport, s vysokým brzdným výkonom vďaka veľkým brzdovým kotúčom (predná náprava: priemer 400 mm, zadná náprava: priemer 380 mm) a sivým brzdovým strmeňom (predná náprava: 6-piestikový pevný strmeň, zadná náprava: 4-piestikový pevný strmeň). Na želanie dodávané 19-palcové kované kolesá z ľahkých zliatin (predná náprava: 9J x 19, zadná náprava: 10J x 19) sa dodávajú aj v novom vzhľade Y-spoke. Pre model BMW M2 Competition je k dispozícii aj úplne nová exkluzívna strieborná metalíza Hockenheim Silver.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku