27.03.2018

PRVÁ JAZDA: Opel Grandland X Ultimate – výkon, ticho a pohoda

Vitajte na palube leteckej spoločnosti Opel, dnes poletíme s najnovším prírastkom rodiny Grandland X s novým motorom...

Páčilo by sa mi, keby nás zástupcovia značky Opel takto privítali po lete z Viedne s medzipristátím vo Frankurte do severošpanielskeho mesta Bilbao. Alebo ako ho volajú miestni Baskovia – Bilbo. Leží na brehu Biskajského zálivu, kde sa „varí“ počasie pre zvyšok Európy. Nás privítali dažďové prehánky a silný vietor, more nástojčivo útočilo na pevninu.

Naše cesty viedli najprv z letiska na pobrežie do mestečka Getxo. Všimnite si to x v názve mesta. Nie je to náhoda, lebo písmeno x sa vyskytuje v baskičtine veľmi často. Je to reč celkom odlišná od španielčiny a ťažko zrozumiteľná. Akoby to bol mix viacerých jazykov sveta. Preto sa dá veľmi ťažko naučiť, ak ju nenasávate odmalička ako svoj materský jazyk...

Na prezentácii v hoteli Igeretxe (zasa to x...) prioritne odznelo, že pod kapotou modelu Grandland X dostal miesto nový, najvýkonnejší naftový motor.

To sme si vyskúšali prakticky hneď v druhej časti testu. Namiesto zabudovanej navigácie prevzala túto úlohu na svoje plecia navigácia v iPhone, ktorá sa zrkadlila na hlavnom displeji aj s navigačnými informáciami v prístrojovom paneli. Nebola zlá, ale na rozdiel od zabudovaného systému navigácie bolo hlasové navádzanie uponáhľané a menej zrozumiteľné. Výhodou je, že aj počas takejto práce sa kompatibilné smartfóny dajú nabíjať bezdrôtovo v priehradke v stredovej konzole.

Nemožno zabudnúť na novú osemstupňovú automatickú prevodovku. O jej vlastnostiach sme sa mali presvedčiť, spolu s ostatnými vymoženosťami techniky počas jazdy. Prvá časť viedla  hlavne po diaľnici, kde sa naplno prejavili vlastnosti nového šesťvalca... Čože? Pýtate sa, odkedy Opel montuje šesťvalcové motory do Grandlandu X? Nuž, ticho pod kapotou, aj v kabíne, záťah od nízkych otáčok a hlavne kultivovanosť nového dvojlitra zodpovedajú takmer na chlp vlastnostiam dobre vyvážených šesťvalcových motorov. Pravdou však je, že novinka je štvorvalec, ktorý mimochodom už spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Aby to dosiahol, konzumuje aj AdBlue z 13 litrovej nádrže.

Udávaná spotreba podľa NEDC je: mesto 5,3-5,3 l/100 km, mimo mesta 4,6-4,5 l/100 km, kombinovaná 4,9-4,8 l/100 km a kombinované emisie CO2 128-126 g/km. Tie druhé údaje v poradí sú na pneumatikách s nízkym valivým odporom.

 

Aj keď to z cenníka vyzerá tak, že Grandland G Ultimate nemôže mať systém elektronickej trakcie IntelliGrip s piatimi režimami ani za príplatok, opak je pravdou, Môže ho mať (na želanie), dokonca zadarmo, teda za 0 eur. Vtedy však bude auto nie na 19, ale na 18" kolesách. Takže je iba na preferenciách zákazníkov, ktorý z prvkov výbavy (19" kolesá, alebo IntelliGrip) si zvolí.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku