14.09.2015

Dacia s automatickou prevodovkou? Veru, ešte tento rok...

Bude Dacia ešte vnímaná ako vhodná značka pre menej solventných zákazníkov?

Výrobca lacných áut postupne dopĺňa technologické portfólio výbavy svojich áut. Ešte nedávno ponúkal nanajvýš centrálne zamykanie, či manuálnu klimatizáciu. A teraz – aha ho:   modely Logan a Sandero dostanú automatickú prevodovku! Presnejšie to bude robotizovaná manuálna prevodovka Easy-R. Je jasné, že sa natíska otázka, či bude Dacia ešte lacná...

Rumunská Dacia sa postupne mení, priamo pred očami a mieri (aj) k náročnejším zákazníkom. Dnes sa už dá vybrať pri nových modeloch napríklad aj tempomat, či navigácia. Teraz je na rade tiež prvý automat. Nemalo by to však znamenať odklon od súčasného nastavenia značky, ktorá má byť aj naďalej určená pre zákazníkov citlivých  na cenu. Práve to má ostať jej výhodou aj do budúcnosti.

Rumunský výrobca si aj v prípade „automatu“ vybral najlacnejšiu alternatívu. Nová robotizovaná prevodovka Easy-R určená pre modely Logan, Logan MCV a Sandero Stepway totiž nebude mať hydrodynamický menič ani dve spojky. Bude zatiaľ výlučne spojená s benzínovým 0,9litrovým trojvalcom s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 140 Nm, pričom v kombinácii so systémom štart/stop má mať spotrebu 4,9 litra/100 km. To je rovnaká hodnota, ako pri manuálnej prevodovke. Na výber sú dva režimy – Drive a Manual.

Ten prvý nechá všetko na elektroniku, ktorá sa bude rozhodovať podľa okamžitých podmienok, druhý dá šancu na vlastný výber prevodových stupňov. Zaujímavosťou je, že ak to bude potrebné, v prípade prudkej akcelerácie je vraj prevodovka schopná podradiť aj o dva stupne. Poteší fakt, že nasadenie prevodovky Easy-R by sa nemalo negatívne podpísať na cene auta. Logan aj Sandero s automatom by totiž nemuseli byť drahšie ako verzie s výkonnejším benzínovým motorom 1,2 TCe, alebo s dieselom. Dozvieme sa to ešte do konca roka, keď príde prevodovka Easy-R reálne do ponuky.

Rozšírenie ponuky pre Duster

Okrem prevodovky mieri na IAA vo Frankfurte aj Dacia Duster Edition a Urban Explorer. Verzia Edition má rozšírenú výbavu, napríklad čierne 16palcové zliatinové kolesá s diamantovým rezom, či nový lak karosérie alta Green, ktorý nahrádza predchádzajúci odtieň Olive Grey. V interiéri je možné vybrať si z dvoch paketov Silicon Black a Federer Grey. Prvý ráta s čiernym a druhý s čierno-sivým čalúnením, pričom švy prešívania sú sivé pri oboch. Ponuku výbavy rozširuje paket Media-Nav Evolution s navigáciou, ktorý bol k dispozícii len pri verzii Anniversary. Nechýba ani možnosť prepojenia systému s mobilnými telefónmi pomocou špeciálnych aplikácií, vďaka ktorým je umožnený prístup k hudobnému archívu. Autá s multifunkčným volantom rátajú aj s hlasovým ovládaním SIRI vďaka prepojeniu s mobilmi Apple iPhone 4S  a novšími.

Siahnuť sa bude dať aj po príplatkovej spätnej kamere, alebo rovno limitovanej edícii Urban Explorer. Bude k dispozícii na vybraných európskych trhoch a zahŕňa dva pakety. Barouder s čiernymi ochrannými plastmi pozdĺž celej spodnej časti karosérie, so špeciálnymi zliatinovými kolesami. Look prináša zatmavené kľučky dverí, ochranné kryty podvozka vpredu aj vzadu, strešné lyžiny  a zatmavené bočné okná.



V interiéri sa Duster Urban Explorer predvedie kožou obšitým volantom a systémom Media-Nav Evolution. Ak by ste si robili zálusk na takto vybavený Duster, nakupovať asi budete musieť ísť za hranice. Napríklad do Poľska, alebo do Nemecka. Slovensko totiž medzi vybraté krajiny (aspoň zatiaľ) nepatrí.

Jozef Vydra

Komentáre k článku