04.03.2015

Koenigsegg Regera je najvýkonnejší hybrid na svete. Nemá prevodovku!

Koenigsegg vie ako naložiť tradičným výrobcom super a hyperšportových automobilov. Tento „náklad“ asi nerozdýchajú.

Koenigsegg Regera je už dnes tam, kde bude najskôr o rok Bugatti Veyron a pritom úplne iným spôsobom. Spôsobom zvaným Koenigsegg.

Táto švédska značka opäť dokazuje, ako veľmi dokáže tlačiť na pílu. Koenigsegg totiž priniesol do Ženevy vozidlo s názvom Regera. Podobnosť názvu s aktuálnym modelom Agera nie je náhodná. Podkapotou má totiž tú istú biturbo V8 s objemom 5,0 litra a maximálnym výkonom 1100 koní. K tomu však pridáva tri elektromotory so schopnosťou vyvinúť výkon 700 koní. To znamená, že Regera v sebe skrýva v súčte až 1800 koní!

Pravda, zratúvať koníky je pekné, no nevypovedá to o reálnych schopnostiach vozidla. Tie sú však prinajmenšom takmer rovnako ohurujúce – Regera má maximálny výkon 1500 koní.

Ten je pritom prenášaný priamo a výhradne na zadné kolesá bez využitia prevodovky. Pohonný systém je taký silný, že prevodovku jednoducho nepotrebuje. Značka tvrdí, že vďaka odstráneniu prevodovky sa znížili výkonnostné straty až o 50 %.

Energiu až trojici elektromotorov dodávajú kvapalinou chladené 9,27 kW/h batérie. Jeden z elektromotorov, ten menší s maximálnym výkonom 160 kW (214 k) je umiestnený na kľukovom hriadeli a pomáha optimalizovať výkonnostnú krivku naprieč otáčkam motora najmä tam, kde je prirodzená turbo diera. Ďalšie dva motory sú umiestnené priamo na zadnej náprave a ich úlohou je podieľať sa priamo na pohone zadných kolies. Ich výkon je 176 kW (240 k).

Nepoznáme maximálnu rýchlosť stroja, ani údaj zrýchlenia z nuly na 100 km/h. Koenigsegg však tvrdí, že zrýchlenie z 0 na 400 km/h zvládne Regera za menej než 20 sekúnd. Keď si uvedomíme, že konkurencia v podobe Porsche 918 Spyder zrýchli „iba“ na 300 km/h za 23 sekúnd, pochopíme s akou beštiou máme česť.

Ku Koenigseggu okrem famóznej aerodynamike patrí aj ohromujúci prítlak, ktorý je pri rýchlosti 250 km/h až 450 kg. Regera tak ako Agera a ďalšie autá tejto značky jazdí na pogumovaných diskoch z karbónových vláken. Tie sa vyznačujú extrémne nízkou hmotnosťou, vysokou pevnosťou, odolnosťou voči teplu a v tomto prípade veľkosťou 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. Celková hmotnosť konceptu Regera má byť iba 1628 kg vrátane kvapalín, čo znamená, že Švédom sa takmer podarilo zachovať pomer výkonu a hmotnosti 1:1 ako to je v prípade Agery aj napriek pridaniu batérii a troch elektromotorov.

Automobilka vyrobí 80 týchto vozidiel. Každé bude mať predajnú cenu od 1,9 milióna dolárov.

Ján Hargaš
ZDROJ: Koenigsegg

Komentáre k článku