2015-03-03 14:35:00
McLaren 675 LT
McLaren 675 LT
Zdroj: McLaren

McLaren 675 LT sa predstavil v Ženeve. 675 koní a odkaz na Mclaren F1

Nový model McLaren 675 LT je ďalším superšportom, ktorý bude odhalený na autosalóne v Ženeve.

Pre automobilku Mclaren však nie je len ďalším v poradí. Je to vývojový stupeň modelu 650S, ktorý okrem mierne lepších výkonnostných parametrov pridáva aj nižšiu hmotnosť a hlavne písmenká LT – long tail.

McLaren F1GTR si mnohí z nás vedia vybaviť veľmi dobre. Bol to pretekársky špeciál automobilky založený na ešte známejšom a svojho času najrýchlejšom aute sveta – McLaren F1. Ten v našich končinách v ostatnej dobe spopularizoval najmä Rowan Atkinson a program Top Gear. Rowan Atkinson preto, lebo ho nabúral, opravil a teraz ho predáva. Top Gear zasa preto, lebo tento výnimočný stroj so stále stúpajúcou hodnotou postavil proti Bugatti Veyron.

To je však iný príbeh. Tak ako sa McLaren F1 GTR vyvinul z modelu F1, tak sa z F1 GTR vyvinula verzia Long Tail. Vďaka predĺženiu celého vozidla vrátane rázvoru získalo auto vyššiu stabilitu a hlavne vyššiu prítlačnú silu, tak aby dokázalo poskytnúť vtedy povoleným pneumatikám maximálnu trakciu.

Že písmenká LT v názve nového modelu 675 nie sú náhodné svedčí aj skutočnosť, že vďaka predĺženej siluete má 675 LT o 40 % vyšší prítlak než ako 650 kupé.

Energiu čerpá model z 3,8 litrovej twin-turbo V8-čky. Pritom nejde len o mierne nakopnutie úpravou riadiacej jednotky, či úpravou nasávania ako sme zvyknutý z obyčajnejších áut. Kompletne prekopaná V8-čka dostala pre nárast výkonu až 50 % nových dielov.

Parametre teda stúpli na 700 Nm krútiaceho momentu dostupného pri 5000 až 6500 ot/min a 675 koní dostupných pri 7100 ot/min, čo znamená nárast výkonu o 22 Nm a 25 koní.

Zdroj: McLaren

Okrem predĺženia automobilu je vozidlo podstatne ľahšie. Konštruktéri orezali zhruba 100 kilogramov, vďaka čomu má 675 LT hmotnosť bez náplní na úrovni 1230 kilogramov. Vďaka tomu sa akcelerácia dostala pod magickú hranicu 3,0 a to o jednu desatinu. Dôležitejšie však je, že z nuly na 200 km/h dokáže 675 LT zrýchliť za famóznych 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 330 km/h

675 LT však nie je žiaden okruhový špeciál a už čoskoro bude prinajmenšom tak dostupná ako ostatné McLareny. Pre lepšie odlíšenie od menej výkonných bračekov si okrem úpravy vonkajších aerodynamických súčastí a úpravy pohľadu auto získalo 4 nové farby a interiér potiahnutý Alcantarou. K tomu si treba ešte prirátať logo 675 LT na viacerých miestach. Rozdiel však bude cítiť najmä na okruhu.

Zdroj: McLaren

Ján Hargaš
ZDROJ: McLaren

Komentáre k článku


Stream naživo