2014-05-22 11:55:00
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar
Zdroj: Nissan

FOTO: Nissan Pulsar útočí na Golf. Je to veľký návrat do segmentu C

Je to tak. Nissan po odchode modelu Tiida z európskeho trhu nemal niekoľko rokov konkurenta pre Golf, či Focus. Všetko zmení Pulsar.

Nissan po stručnom tízovaní predviedol svoju novinku, ktorou chce zaútočiť na veľmi obľúbený segment C. Pôvodne sa čakalo, že obnoví meno Alhambra, nakoniec však vybral meno, ktoré už používa na iných svetových trhoch.

Treba povedať, že obzvlášť v Európe sa autá ako Volkswagen Golf, Ford Focus, Kia cee´d, Opel Astra, Renault Mégane, Peugeot 308, Citroen C4 a ďalšie tešia veľkej obľube. Preto je krok japonskej značky pochopiteľný.

Nissan po odchode modelu Tiida mal v C-čku iba jediné auto – Nissan Leaf. Ten však poháňa výhradne elektrický motor, a tak pre ostatné značky nepredstavoval veľkú konkurenciu. Absenciu v segmente Nissan kryl úspešným crossoverom Qashqai, no nakoniec si predsa len pripustil fakt, že potrebuje i model klasickej koncepcie.

Dizajn modelu jednoznačne vychádza z nového smeru značky, ktorý zastupuje predovšetkým Qashqai, či Xtrail. Pulsar je však o niečo konzervatívnejší, čím by mohol len zvýšiť svoje šance v Európe.

Okrem príťažlivého, no neprehnaného dizajnu stavia na vnútornom priestore, moderných technológiách a overených pohonných jednotkách.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

O priestrannosti čo to prezrádza i dĺžka 4385, ktorá je o viac než 10 centimentrov väčšia než pri Golfe a aj najdlhší rázvor vo svojej triede - až 2 700 mm. Auto má mať aj vďaka tomu o poznanie viac priestoru na nohy a ramená v zadnej časti auta. Nový Pulsar má tiež ponúknuť viac priestoru na kolená (692 mm) ako niektoré vozidlá zo segmentu D. Očakáva sa tiež skutočne priestranný kufor a ergonomické riešenie interiéru. Nezabúda sa ani na infotainment NissanConnect, navigačný systém, palubný počítač a LED svietenie. Nový model Pulsar sa má začať predávať na jeseň 2014.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Pod kapotou budú klasické pohonné jednotky z dielní koncernu Renault-Nissan s turbom. Základ tvorí preplňovaný štvorvalec 1,2 DIG-T (Tce) s výkonom 85 kW (115 k), samozrejmosťou je overený naftový štvorvalcový turbodiesel 1,5 dCi naladený na 81 kW (110 k) a krútiaci moment 260 Nm. Začiatkom roka 2015 ponuku rozšíri výkonnejší benzín 1.6 DIG-T s výkonom 140 kW (190 k). Alternatívou k manuálnym prevodovkám bude automatická prevodovka XTronic.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

redakcia
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo