2014-05-21 10:57:08
Nová Škoda Fabia zachytená
Nová Škoda Fabia zachytená počas testovania na okruhu
Zdroj: CarPix, autoexpress.co.uk, autoevolution.com, autobild

Máme prvé fotografie novej Škody Fabia! Pozrite si detaily!

Škoda Fabia tretej generácie by sa svetu mala predstaviť na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Už teraz si ju môžete pozrieť.

Samozrejme, zatiaľ iba v klasickom maskovaní, no aj napriek tomu je už jasne viditeľná jej podoba. Nová Fabia by sa mala dostať do rúk prvých zákazníkov na prelome roka.

Fotografie zachytávajú Fabiu počas ostrých testov na pretekárskom okruhu. Autu dominuje výrazná predná maska s veľkým grilom. Zreteľne je tiež vidieť, že auto je nižšie než druhá generácia a čo to vytušíte aj na zadnej časti. Auto je badateľne ostrejšie, v štýle svojich väčších súrodencov Rapidu a Octavie, no stále si zachováva bucľatosť, ktorou je známa druhá generácia. Zdá sa tak, že si v dizajne berie to najlepšie z  druhej generácie, spolu so súčasným štýlom značky, no nezabúda ani na odkaz mega úspešnej prvej generácie.

Dizajn je jedna vec, no omnoho väčšie novinky prináša modernizovaná technika Pod kapotou.

Je známe, že pre zníženie nákladov a pre koncernovú hierarchiu sa Fabia III. nepostaví na platformu MQB ale postačí jej modernizovaná platforma PQ24, na ktorej stojí súčasná generácia. Vďaka príchodu sesterského Pola (od ktorého je však Fabia priestorovo mierne väčšia) môžeme veľmi presne predpokladať aké motory sa dajú očakávať.

V prvom rade si treba uvedomiť, že aj keď sa auto testuje na pretekárskom okruhu (pravdepodobne aj pod hradom Nurburg) veľký pretekár to nebude. Škoda dávnejšie oznámila, že snahy o Fabiu vRS hádže do koša pre slabé predaje a zameria sa na to, čo zákazníci od Fabie očakávajú – dostupnosť a praktickosť.

K tomu prináležia nové benzínové pohonné jednotky vrátane vynovených starších. Ako základ možno chápať trojvalček zo CityGo 1,0 MPI v dvoch výkonnostných variáciách - 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).– ten by mal nahradiť motor HTP. Novinkou bude nový litrový trojvalec prepĺňaný turbodúchadlom s výkonom 66 kW (90k). Samozrejmosťou bude 1,2 TSI v druhej, vyššej výkonnostnej verzii - 77 kW (105k) ale pokojne sa môže objaviť i ten 90 koňový... Novinkou by mal byť nový trojvalcový naftový motor, v troch výkonnostných verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k) s ktorým vyšlo do sveta nové Polo – 1,4 TDI. Ten je mimochodom na míle vzdialený od starej 1,4 TDI známej z prvej a čiastočne i druhej generácie. Vrcholom ponuky môže byť overená 1,6 TDI, ale je celkom možné, že sa v aute ani neobjaví, tak ako ju nie je možné zakúpiť s novým Polom. Hovorí sa aj o 1,4 TSI, možno s úpravou na spaľovanie plynu, avšak to bude jasné až neskôr. Viac info o nových motoroch z Pola nájdete tu.

Okrem zmien Podkapotou čakajú Fabiu aj zmeny v interiéry a v použitej technike. Očakávané sú LED svetlá vpredu i vzadu (možno iba denné) a zvýšenie objemu batožinového priestoru, ktorý by mohol dosiahnuť hodnotu 350 litrov. Vodičom by mali pomôcť nový asistenti, ale tých možno očakávať skôr vo vyšších vybavách.

Ale nechajme filozofovanie filozofom a pustime sa do obrázkov. Čo poviete na Fabiu III?

Ján Hargaš
ZDROJ: autoevolution.com, autoexpress.co.uk

Komentáre k článku


Stream naživo