2014-02-21 15:23:30
Honda Civic Tourer na
Honda Civic Tourer na Slovensku
Zdroj: Jozef Vydra

Honda Civic Tourer má množstvo zlepšení pre jazdu a bezpečnosť posádky

Včera sme uviedli, že Civic Tourer je dlhší o 220 milimetrov oproti päťdverovému hatchbacku.

Je to pravda, ale treba pripomenúť, že aj Civic v modelovom roku 2014 narástol oproti predchodcovi o 15 milimetrov vďaka inak tvarovaným nárazníkom. Nič to nemení na fakte, že Civic Tourer patrí k najkompaktnejším kombi vozidlám v C-segmente a pritom s najväčším batožinovým priestorom.

Auto navrhli, aj vyrábajú v Európe, v anglickom výrobnom závode vo Swindone. Výška a šírka modelu Civic Tourer je zhodná s päťdverovou verziou, mierne vyššia línia strechy v kombi však poskytuje cestujúcim na zadných sedadlách viac priestoru v oblasti hlavy.

Väčšia, ale rovnako pevná

Napriek väčším rozmerom je karosérii aj vďaka použitiu dielcov z vysokopevnostných ocelí navrhnutá tak, že má podľa údajov výrobcu rovnakú torznú tuhosť ako hatchback. Asi to bude pravda, lebo môžem potvrdiť, že auto sa ani pri prejazde nerovností nekrúti, nevŕzga, neozývajú sa neidentifikovateľné pazvuky. Celkovému lepšiemu pocitu z jazdy prospelo iné naladenie tlmičov, tuhší predný stabilizátor a spevnenie častí podvozka.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Najviac sa však pod to podpísal zmenený posilňovač riadenia. Dáva vodičovi lepšiu spätnú väzbu a je presnejší v stredovej polohe. Samozrejme záleží od rýchlosti jazdy. Práve pri tých vysokých sa auto správa úplne predvídateľne aj vďaka vyriešenej aerodynamike, vďaka čomu má Tourer nulový vztlak nad prednou aj zadnou nápravou. Celok vyznieva počas jazdy skutočne zaujímavo a dobré jazdné vlastnosti by mali byť významným predajným argumentom.

Inovácia v tlmičoch

Civic Tourer je prvým produkčným automobilom na svete, ktorý je vybavený zadnými adaptívnymi tlmičmi. Tie dokážu v zlomku sekundy automaticky upraviť svoju tuhosť v závislosti na jazdných podmienkach. Cieľom bolo zvýšiť stabilitu a komfort pri rôznych zaťaženiach a jazdných podmienkach. Ponúkajú sa tri nastavenia – comfort, normal a dynamic. Skúšali sme aj ich vplyv na jazdu a rozdiely medzi režimami pocítite aj za volantom. No výraznejšie to spozorzjete na zadných sedadlách. Elektronická riadiaca jednotka prepočítava pohyby karosérie na základe signálov z integrovaného trojosového snímača v karosérii a navyše využíva informácie z CAN zbernice vozidla. Na ich základe reguluje úroveň tlmenia na zadnej náprave. Bez ohľadu na zvolené nastavenie upravuje systém zadných adaptívnych tlmičov tlmiacu silu v závislosti na pokynoch vodiča a na jazdných podmienkach.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Jaskyňa namiesto kufra

Sklopením zadných sedadiel dosiahnete úplne rovné dno batožinového priestoru vďaka jeho zvýšeniu. Pod ním je schránka s dvojpolohovým vekom ako v päťdverovej verzii. Kvôli vyššej podlahe jej objem vzrástol zo 75 na 125 litrov. Pod veko tejto schránky je možné uložiť dve príručné batožiny alebo, ak je veko umiestnené v najnižšej polohe, zmestia sa do kufra vysoké až 1 meter. Nakladacia hrana je pomerne nízko, iba 56,5 cm nad zemou, čo uľahčuje manipuláciu s nakladanými vecami. Deliaca sieť batožinového priestoru sa dá natiahnuť od strechy až po podlahu. Keď ju nepoužívate, má odkladacie miesto (aj na krycie plato) pod podlahou batožinového priestoru.

Bezpečnosť až na prvom mieste

Auto má množstvo bezpečnostných systémov. Napríklad systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h), upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém pre eliminácia mŕtveho uhla, upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pre najvyšší stupeň výbavy je v ponuke je aj systém pre zmiernenie následkov nehody a k dispozícii tiež adaptívny tempomat, ktorý umožňuje vodičovi zvoliť si rýchlosť jazdy a odstup od vpredu idúceho vozidla. Ak sa odstup zmenší, systém začne vozidlo spomaľovať a keď treba prudko brzdiť, vyzve na to vodiča zvukom aj vizuálne.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Už vo výbave S nájdete 6 airbagov, asistent pre rozjazd do kopca, 4 elektricky ovládané okná, magické sedadlá Honda, 16 palcové kolesá z ľahkých zliatin a ďalšie prvky. V ostatných stupňoch výbavy ich pribúda podstatne viac. No ak by ste si chceli auto prispôsobiť svojmu osobnému vkusu, potrebám a preferenciám, môžete si vyberať zo širokej ponuky balíkov i jednotlivých prvkov príslušenstva. Z balíkov výbavy sú k dispozícii športový, ochranný, aerodynamický a dizajnový balík a tiež úprava na prepravu nákladu.

K štandardnému cenníku iba dodatok: importér na začiatok dáva zo štandardných cien zľavu 1000 €, preto je najnižšia cena 18 090 € za model s motorom 1.8 i-VTEC a so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou.

Cenník Honda Civic Tourer

Motor Výkon kW (k) Prevodovka S Comfort Sport Lifestyle Executive
Odporúčaná cena v € s DPH
1.8 i-VTEC 104(140) 6MT   19 090 20 390 22 140 24 540
1.8 i-VTEC 104(140) 5AT   20 290 21 590 23 340 25 740
1.6 i-DTEC 88(120) 6MT 19 690 20 490 21 790 23 540 25 940
Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo