19.02.2014

Nové kompaktné Suzuki Celerio nahradí Splash aj Alto

Suzuki sa rozhodlo ukončiť zdvojenú prítomnosť v segmente A. Jeden nový model zastúpi dva súčasné.

Suzuki už koncom minulého roka na výstave Motor Expo v Thajsku predstavilo koncept malého hatchbacku A:Wind. Teraz sa prvý krát predstavil nový kompakt Suzuki Celerio ako sériový model na 12. ročníku autosalónu India Auto Expo 2014 začiatkom mesiaca. Celerio bude už len jediným reprezentantom japonskej značky v európskom segmente miniáut. Výstavnú premiéru pre Európu absolvuje v Ženeve, v našich končinách sa bude predávať na jeseň.

Prečo to všetko? Oficiálna odpoveď je veľmi jednoduchá: automobilka nahradí dva priemerne úspešné modely jediným. Navyše Suzuki Celerio ponúkne rovnaký vnútorný priestor ako MPV Splash, bude mať kufor väčší ako Swift, ale cenovo má mať bližšie k Altu, ako k relatívne drahému minivanu Splash.

Okrem toho pridá v triede veľký batožinový priestor 235 litrov, ktorý výrazne preskočil objem, aký má Alto (+ 105 l) aj Splash (+ 55 l). A dokonca prekonáva aj väčší Swift ( + 15 l). Rázvor sa oproti Altu a Splashu natiahne o 75 mm. Hatchback so zvýšenou stavbou karosérie (výška 1560 mm) sa bude pre Európu vyrábať v Thajsku. Nováčik naznačuje nový štart Suzuki v segmente A s ambíciou konkurovať modelom Škoda Citigo, Renault Twingo, Fiat 500 a Ford Ka.

Nový kompaktný model s dĺžkou 3600 mm a šírkou 1600 má hmotnosť 810 až 830 kg, čo je o 45 kg menej v porovnaní s Altom a až o 165 kg menej v porovnaní so Splashom. Celerio je klasický mestský hatchback s praktickou 5-dverovou karosériou. To nebýva v tejto triede vždy samozrejmé. V porovnaní s Altom je až o desať centimetrov dlhšie. Narástol aj rázvor náprav. Z pôvodných 2 360 na 2 435 mm, čo je o 75 mm viac. Na pohon slúži litrový motor, ktorým je súčasný motor z modelu Alto modernizovaný najmä s dôrazom na dosiahnutie nižšej spotreby paliva. Zníženie spotreby však zabezpečuje predovšetkým nová automatizovaná prevodovka a tiež spomínané zníženie hmotnosti karosérie vďaka použitiu použitiu vysokopevnostnej ocele.

Presné špecifikácie európskej verzie sa dozvieme až na ženevskom autosalóne v marci. Na rozdiel od modelov Alto a Splash Suzuki očakáva, že by Celerio malo oveľa viac prehovoriť do súboja v triede malých mestských áut. V roku 2013 predalo Suzuki v celej Európe iba 15 573 kusov Alta a 13 954 kusov Splashu.

Nové Celerio sa, podobne ako Alto, bude vyrábať iba v Thajsku. Znamená to zároveň koniec výroby Suzuki Splash a jeho sesterského modelu Opel Agila v maďarskej továrni v Ostrihome. Tá sa bude orientovať už len na modely Suzuki Swift a SX4.

Jozef Vydra
ZDROJ: Suzuki

Komentáre k článku