03.04.2013

Nová generácia Suzuki SX4 mieri definitívne o segment vyššie

Populárna SX4 to má namierené do vyšších sfér. Je, ale viac nie je, priamym nástupcom súčasného modelu.

Novinka sa jasne vyprofilovala a narástla do dĺžky až na 4,3 metra. Tým si vypýtala vstupenku do C segmentu. Pri vývoji nástupcu SX4 vraj na základe očakávaní zákazníkov vznikla potreba „myslieť vo veľkom“.

No a návrhárom potom akosi „ušla“ ruka. Vďaka tomu má nové SX4 o 10 centimetrov dlhší rázvor a celkovú dĺžku väčšiu o 16,5 cm. Nové Suzuki SX4 je bližšie definícii kríženca medzi SUV a kompaktným hatchbackom.

Na začiatku bol S-Cross

Povrávalo sa o novom modeli všeličo a Suzuki zatĺkalo až do poslednej chvíle. Nakoniec sa v Ženeve ukázalo, kam sa posunul pôvodný koncept S-Cross. Zmenil sa na novú generáciu modelu SX4. Okrem už známej dĺžky má na šírku 1765 a výšku 1570 mm. Hoci je  oproti starej SX4 novinka vyššia iba o centimeter, pôsobí mohutnejším dojmom. Rázvor je 2600 mm. Vyzerá to tak, že v interiéri sa nekonali výrazné priestorové zmeny, akurát tak pribudlo trocha miesta na hlavu. Na zadných sedadlách nemá problémy človek s výškou okolo 180 – 185 cm na výšku aj na kolená.  Revolúcia pri predĺžení rázvoru tak išla z väčšej časti na vrub zväčšenia zadnej časti, kde narástol batožinový priestor o poriadnych 160 litrov (z 270 na 430 l). Novým prvkom použitým prvý raz v autách Suzuki je dvojité sklenené strešné okno. To zabezpečuje lepšiu tepelnú aj zvukovú izoláciu. Interiér neopustil známe japonské výsostné vody. Napríklad často nevidno samostatné ovládanie ostrekovačov svetlometov vľavo od volantu. Vrchná časť povrchu prístrojovej dosky je z tvrdého plastu. Stred hlavne okolo výduchov vetrania a autorádia je z mäkkého materiálu, spodok je zasa natvrdo.

 

Dva motory, rovnaký výkon

Na pohon modelu SX4, ktorá bude k dispozícii ako predokolka, prípadne aj s pohonom 4x4 označená Allgrip, sú určené štvorvalce s objemom 1,6 l. V kombinácii s pohonom predných kolies bude mať benzínový motor, ktorý už poznáme z terajšej SX4, výkon 88 kW (120 k) a 156 Nm krútiaceho výkonu s kombinovanou spotrebou 5,4 l/100 km pri manuálnej aj CVT prevodovke. Pohon všetkých kolies by mal spotrebu dvihnúť na 5,8 (manuál), resp. 5,9 l/100km (CVT). Turbodiesel 1,6 DDiS má 88 kW (120 k) a 320 Nm krútiaceho výkonu. Bude k dispozícii iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a oboma druhmi pohonu. Kombinovaná spotreba má dosiahnuť len 4,2 l/100 km s predným pohonom a 4,4 litra pri pohone všetkých kolies. K zníženiu spotreby prispieva aj štart/stop systém EASS (Engine Auto Start Stop). Pohon všetkých kolies AllGrip môže vodič pomocou otočného ovládača na stredovom tuneli nastaviť do jedného zo štyroch predvolených režimov (Auto, Snow, Sport, Lock).

Nové Suzuki SX4 sa bude vyrábať v Maďarsku. Na trh sa má dostať v priebehu jesene. Spolu s novinkou sa bude aj naďalej predávať doterajší model SX4, lebo obidve autá budú mať vlastnú cieľovú skupinu. Tento rozdiel vraj budú podporovať okrem rozdielov vo veľkosti aj rôzne ceny. Aké, na to si musíme počať do začiatku predaja.

Kým sa tam dostane, ostáva nám len vychutnať si krivky novej SX4 na autosalónoch, alebo na videu. Prinášame vám ich niekoľko. Najprv sa objavilo jedno zimné video:

Potom prišlo nasledovné s jazdami na skúšobnom na okruhu :

No a nakoniec sme mali možnosť vidieť ďalšie, tentoraz už kompletné, s celým predstavením novinky:

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Suzuki

Komentáre k článku