Volkswagen Twin-Up má dva motory a spotrebu 1 liter na 100 km
Volkswagen pripravil pre blížiaci sa autosalón v Tokiu ekologický prototyp, ktorý je ešte ekologickejší ako e-up!
Má totiž pohonné ústrojenstvo odvodené od limitovaného super ekologického, super limitovaného a super drahého modelu XL-1. Pod kapotou mu dychčí naftový motor a vedľa nehosi tíško píska elektromotor. Naftová 0,8-čka je vlastne 1,6 TDI prerezaný na polovicu. Má 35 kW (48 k) a 119 Nm. Elektromotor má síce rovnaký výkon, no vyšší krútiaci moment, a to 139 Nm.
Spolu dokážu autu dodať systémových 55 kW (75 k) a slušných 215 Nm krútiaceho momentu. Výkon je prenášaný na predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej automatickej prevodovky.
Paradoxne tento špunt potrebuje výkonnejší elektromotor a väčšie batérie ako jeho super prívlastkový kolega XL-1. Váži totiž 1205 kilogramov, čo je o osemsto kíl viac než XL-1.
V hybridnom režime dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h (obmedzenú) a z nuly na sto vylezie za 15,7 sekundy. Aj napriek peknému maximálnemu krútiacemu momentu nemá veľa sily a dynamický je asi ako kočík pustený dole kopcom. Pre dynamickosť však stvorený nebol.
V prvom rade má zaujať návštevníkov nadchádzajúceho autosalónu, no a v druhom rade má byť ekologický. A to určite je. Veď pri spotrebe 1,1 litra nafty na 100 km má dojazd viac než 1000 kilometrov. Pravda, ak nepôjdete iba na elektrinu. V takom prípade sa dojazd zmenší na 50 km. Čo je aj tak dosť slušné a bez problémov to pokryje dennú potrebu priemerného človeka. Aj v emisiách je Twin-Up preborník. 27 gramov oxidu uhličitého na kilometer vylúčených z výfuku je hodnota, ktorá dokáže uspokojiť nejedného európskeho úradníka.
Faktom zostáva, že síce je Twin-Up veľmi zaujímavý koncept, na kúpu by v najbližšej budúcnosti bol ešte príliš drahý. Model XL-1, od ktorého si vypožičal techniku totiž stál 110 000 eur...
ZDROJ: carscoops.com
Komentáre k článku