19.06.2013

Multifunkčná Dacia Dokker má 800 litrov priestoru už za 7990 eur

Vyzerá to naozaj tak, že stratégia a taktika značky Dacia je absolútne presná a v Dacii vedia, čo robia

Vidno to aj na postupne sa rozrastajúcom portfóliu svojich modelov, z ktorých doteraz každý  mieri do presne zadefinovaného segmentu, presne na zákazníka. Aj teraz je to presne tak. V hľadáčiku Dacie sa objavili drobní živnostníci, alebo tiež otcovia väčších rodín, ktorí potrebujú buď pre prácu, alebo pre rodinu veľký, väčší, obrovský batožinový priestor.

Dokker im to ponúka. Ak teda potrebujete sedem miest, riešením je model Lodgy, ak chcete viac miesta na batožinu, je tu Dacia Dokker. Ďalší zaujímavý model z Rumunska, ktorý je v tomto prípade lepšia alternatíva. Aj vzhľadom na cenu, ktorá pri danom objeme a priestore pomaly vyráža dych.

Pri porovnaní „v rodine“ má Dacia Logan MCV priestor natiahnutý na dĺžku, pričom jej využitie je v prvom rade pre rodinu. Na rozdiel od toho prináša Dokker klasický „kvadratický“ interiér. V porovnaní s konkurenciou odvezie možno rovnako, ale ešte raz – tá cena je neuveriteľná. Auto je dlhé 4363 mm, široké 1751 mm a vysoké 1814 mm, rázvor je 2 810 milimetrov. Do tohto „pľacu“ sa zmestí päť dospelých cestujúcich a 800 litrov nákladu, pritom dĺžka nákladu môže byť až 1,16 metra. Možností je viac, ale ak traja vystúpia, priestor sa zväčší na poriadnych 3000 litrov.

Lepší prístup dovnútra

Dokker má zadné dvere asymetricky delené. Bočné posuvné sú pri najnižšej výbave Access iba vpravo. Za ľavé si v strednom stupni výbavy Ambiance priplatíte, najvyššia výbava Arctica ich má štandardne obe. Zadné sedadlo pri najnižšej výbave je jednodielne, v strednej a najvyššej sú asymetricky delené. Klimatizáciu si nemôžete ani priobjednať v oboch nižších stupňoch výbavy, má ju len najvyššia verzia. Vozidlu už v základe nechýbajú štyri airbagy a systém ABS. pripláca sa za ESC a ASR. Platforma Dokkera sa podobá modelu Lodgy, vpredu je náprava McPherson, zadnú tvoria vlečné ramená odvodené od tej, ktorá je použitá v Renaulte Kangoo.

Na výber benzín aj nafta, pribudne plyn

Najslabším motorom v ponuke je starý známy atmosférický benzínový agregát 1,6l s výkonom 60,5 kW/82k. Pri najvyššej výbave Arctica možno objednať pomerne nový motor z dielní Renault, 1,2 Tce s výkonom 85kW/115k. Naftová alternatíva je jediná - 1,5 litrový motor dCi. Ponúka sa v dvoch výkonových variantoch, buď s 55 kW (75 k), alebo so 66 kW ( 90 k). Neskôr sa pridá aj verzia na LPG, prirodzene, len s benzínovým motorom 1,6l, ktorá sa bude dodávať priamo z výrobného závodu v Maroku, v meste Tangiers, odkiaľ budú modely prichádzať. Prevodovka je vo všetkých prípadoch manuálna päťstupňová.

 

Cenník - Dacia Dokker 

Výbava Motor       Cena        (s DPH)
Access 1.6 60 kW/82 k 7 990 €
Ambiance 1.6 60 kW/82 k 8 790 €
1.5 dCi 55 kW/75 k 10 690 €
Arctica 1.6 60 kW/82 k 9 790 €
1.2 TCe 85 kW/115 k 11 190 €
1.5 dCi 55 kW/75 k 11 690 €
1.5 dCi 66 kW/90 k 12 190 €

 

Úžitková verzia zatlačí na konkurenciu

Verzia Van sa od bežného modelu líši okrem plechovej zadnej časti aj tým, že posuvné dvere sú len na pravej strane vozidla. Koncom roka príde na náš trh aj pletivová stena oddeľujúca vodiča od zvyšku vozidla. Spolu so sklopným sedadlom Dacia Magic Seat tak bude možné vo vozidle prevážať predmety až s dĺžkou 311 centimetrov. To v kombinácii s nosnosťou 750 kilogramov (pri vyššej výbave) posúva Dokker Van na špičku segmentu. Základná cena s benzínovým motorom 1.6 je 6790 eur bez DPH, slabší diesel 1.5 dCi kúpite od 8190 eur bez DPH.

Na záver pridajme pár zaujímavých čísel. Dacia predala na Slovensku v minulom roku spolu 1 570 osobných automobilov. Celosvetovo za posledných 9 rokoch uviedla na trh 11 modelov a predaj vzrástol 15 násobne. Čo by dali podaktoré iné značky za takéto údaje...

Jozef Vydra
ZDROJ: Dacia

Komentáre k článku