2013-06-07 11:59:59
Land Rover Freelander 2
Land Rover Freelander 2 nie je žiadny kamzík, ale ako dokazuje, terénu sa určite nebojí.
Zdroj: Land Rover

Land Rover Freelander 2 ukázal decentné zmeny konečne aj na našej pôde

Najvýraznejším rozdielom je, že zmeny takmer nevidno – tak sa maskuje od svojho predchodcu.

Briti (vlastníci sú ale Indovia) ukázali aj v jeho prípade, že sa oblúkom vyhýbajú lacnej bižutérii. Preferujú pritom iba jemnú modernizáciu. Freelander 2 tak iba „povinne“ vymenil predné a zadné svetlá s novou grafikou, má upravené hmlovky a masku chladiča s tmavším odtieňom. Všetko? No, takmer všetko.

Odlíšiť „starý“ a nový Freelander 2 okrem expertov dokáže iba podľa týchto indiícií málokto. A to je vlastne (zrejme) zámer. Lebo jeho tvorcovia sú presvedčení, že je tak dobrý, že ho meniť ani priveľmi netreba. Hoci móda je móda a tú rešpektovať treba.

Pri skúmaní rozdielov by mohlo ešte pomôcť, ak „starinka“ a novinka nestoja vedľa seba, napríklad to, že ten nový má aj tri nové odtiene karosérie Aintree Green, Havana a Mauritius Blue... a vlastne ešte aj 17-palcové disky s novým dizajnom.

 

Nádejou je viac zmien v interiéri

Bingo, nájdete ich! Možno ani nie viac, ale sú markantné a neprehliadnuteľné. Najvýraznejšou novinkou vo vnútri je nová stredová konzola so 7 palcovým displejom. Má menej ovládacích prvkov. Klasiku v podobe štartovania kľúčom nahradil systém bez kľúča. Novinkou pre modelový rok 2013 je zadná parkovacia kamera. Hoci môžete mať na existenciu elektrickej ručnej brzdy rôzny názor, faktom je, že dnes už nie je určená iba na zabrzdenie stojaceho vozidla.

Zdroj: Land Rover

Zdroj: Land Rover

Pôsobí aj pri rozbehu, kedy berie do úvahy napríklad sklon svahu, ale tiež to, či sú brzdy teplé alebo studené. A aby sme nezostali pri prehliadke fajnovostí len tak „nasucho“, ešte jedna fičúrka zaujme: programovateľný diaľkový štart motora s nezávislým kúrením až na 7 dní dopredu. No a ešte čosi, ako bonus pre vaše uši: nie, nie je to o odhlučnení, to je v poriadku. Freelander 2 nie je žiadny amatérsky hudobník s produkciou na úrovni pouličných trubadúrov. Už v najnižšom stupni výbavy dáva k dispozícii k dispozícii 80 W ozvučenie s 8 reproduktormi. Vyšší stupeň výbavy obsahuje 11 kanálový systém a výkon 380 W. Top prenos zvuku má na starosti špičkový audiosystém Meridian s výkonom 825 W a 17 reproduktormi. Balzam pre vaše uši...

Zdroj: Land Rover

Ešte (na)kuk(neme) pod kapotu

Motorovou novinkou je celohliníkový 2,0-litrový prepĺňaný benzínový motor  Si4 GTDi. Je prakticky identický s motorom v modeli Range Rover Evoque a nahradil o 40 kg ťažší a smädnejší šesťvalec Si6. Má výkon 177 kW (204 k) a krútiaci moment 340 Nm. Do Freelanderu 2 sa montuje spolu so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin AWF21 a stálym pohonom 4×4 s diferenciálom zadnej nápravy Haldex. V ponuke i naďalej zostáva 2,2-litrový turbodiesel s dvoma výkonmi: TD4 má 110 kW (150 k) a SD4 disponuje 140 kW (190 k) a s pohonom oboch náprav.

Najúspornejšia je verzia eD4, čo je kombinácia 110 kW motora s pohonom prednej nápravy, ktorá dosiahne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Stop/Štart spotrebu len 6,0 l/100 km.


ZDROJ: Land Rover

Komentáre k článku


Stream naživo