2013-03-27 06:57:21
DOPLNENÉ Nový Range Rover
Som Bond, James Bond a predstavujem vám Rover, Range Rover...Sport.
Zdroj: Land Rover

DOPLNENÉ Nový Range Rover Sport odhalil v New Yorku Bond, James Bond

Vieme podrobnosti, prinášame ďalšie informácie o novinke, ktorú predstavil svetu herec Daniel Craig.

Po polnoci nášho času to bola práve hviezda filmu Skyfall, ktorá predstavila toľko utajovanú, napriek tomu vopred odhalenú britskú „tajnú zbraň“ - druhú generáciu modelu Range Rover Sport. Daniel Craig priletel do USA skôr, aby mohol nakrútiť krátke videá, ktoré boli súčasťou on-line predstavenia novinky v predvečer autosalónu v New Yorku.

Scény vznikali na tajných miestach po celom Manhattane. Súčasťou nakrúcania bolo vozidlo, ktorého fotky obleteli svet pár dní predtým. Ešte tesne pred premiérou unikli ďalšie fotky. Potvrdilo sa, že sú naozaj pravé. Prinášame vám teraz prvé oficiálne fotografie nového modelu Range Rover Sport, ktorý automobilka Land Rover neuviedla práve v USA celkom náhodou. Je to pre ňu významný trh, na ktorom predáva svoje modely. A úspech filmu Skyfall tiež treba využiť.

V priebehu dňa postupne pribudnú ďalšie informácie a fotografie. Ak chcete vedieť viac, zostaňte s nami.

AKTUALIZOVANÉ:

Do galérie sme pridali niekoľko fotografií, ktorú ukazujú to, čo bolo doteraz našim očiam ukryté - interiér. Neskôr pribudnú ďalšie.

DOPLNENÉ:

Do článku pribudlo aj nové video, ktoré nájdete pod textom. Pridávame ďalšie informácie o pohone pod kapotou, ceny a ďalšie zaujímavosti.

Nový Sport nie je len Range Rover , ktorý má ambiciózny prívlastok. So svojimi súrodencami má spoločných len 25 % dielcov. Je iný a chce sa stať Porsche medzi vozidlami SUV. Jeho hliníková karoséria je o 39 % ľahšia, ako mal predchodca. A hoci by sa zdalo, že je to podľa mena len odnož o pár mesiacov staršieho Range Roveru novej generácie, patrí podľa ubezpečenia automobilky inde. Vyvíjali ich spoločne, no celková dĺžka je menšia oproti Range Roveru o 149 mm a je o 55 mm nižší a o 45 kg ľahší. Iné je však porovnanie s predchodcom, kde je úspora hmotnosti napríklad pri šesťvalcovom vznetovom motore až 420 kg. Sport však neskôr príde aj s benzínovým štvorvalcom, tam bude rozdiel výraznejší – až pol tony. Hliníková nie je iba karoséria, ale aj nezávislé zavesenie kolies. Vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu náprava typu multilink.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Motorov bude niekoľko, v USA štartujú dva benzínové, v Európe sa vďaka dvojici dieselových ich počet zdvojnásobí. Na vrchole benzínového pohonu je kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom päť litrov, výkonom 375 kW (510 k) a maximom krútiaceho momentu 625 Nm. Trojlitrový šesťvalec má výkon 250 kW (340 k) a 450 Nm krútiaceho momentu.

Medzi dieselovými motormi je základom trojlitrový variant s dvoma rôznymi výkonmi. Buď ako  TDV6 s výkonom 189 kW (258 k), alebo silnejší SDV6 s 215 kW (292 k), pričom je  600 Nm krútiaci moment rovnaký pre oba motory. Spotreba má klesnúť  o 13 až 15 percent, maximálna rýchlosť nie je zverejnená. Vrcholom v naftovej ponuke bude  prepracovaný 4,4litrový vidlicový osemvalce SVD8 s dvojicou turbodúchadiel a s maximálnym výkonom 249 kW ( 339 k), pričom najvyšší krútiaci moment je 700 Nm. Okrem toho sa objaví aj piaty variant, s pohonom hybridnou, diesel-elektrickou sústavou, pričom si Land Rover necháva detaily pre seba.

Nech už bude motor akýkoľvek, majiteľ dostane automatickú prevodovku ZF 8HP70, ktorá má radiť počas dvoch desatín sekundy. Budú si však môcť vybrať napríklad verziu s medzinápravovým diferenciálom s viaclamelovou spojkou, redukčnou prevodovkou a základným rozdelením hnacej sily medzi nápravami v pomere 50:50. Alebo sa rozhodnú pre model bez redukcie, ale s diferenciálom typu Torsen, kde je zvýhodnený prenos na zadnú nápravu v pomere 42:58 a zníženou hmotnosťou asi o 18 kg. Iba prvá alternatíva však má okrem iného aj aktívnu uzávierku zadného diferenciálu a elektronický systém vektorovania sily, ktorý sa dosahuje pribrzďovaním jednotlivých kolies. Brzdy Brembo pri najsilnejších verziách majú vpredu kotúče s priemerom 380 vpredu a 365 mm vzadu. Pre slabšie verzie bude k dispozícii priemer 350 mm na všetkých kolesách.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

V základnom vyhotovení je Range Rover Sport päťsedadlové SUV. za príplatok sú elektrické predné sedadlá s vyhrievaním, odvetrávaním a masážnym systémom. Mnoho výbavy na výber, ktorá sa s luxusom môže smelo pasovať s väčším súrodencom, v štandarde je na výber 19 lakov a tri kontrastné odtiene strechy. Adiosystém Meridian má v najvyššej výbave až 23 reproduktorov, ktoré majú spolu výkon až 1 700 Wattov.

Zaujímajú vás ceny? Neviem, či budú relevantné aj pre európsky trh, na ktorom sa má predaj podľa sľubov automobilky rozbehnúť v treťom štvrťroku tohto roka. V Severnej Amerike bude cenový rozptyl podľa výbavy od 63 495 po 93 295 dolárov, na britských ostrovoch majú byť ceny od 51 550 do 81 550 liber. Už šetríte?

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Land Rover

Komentáre k článku


Stream naživo