2013-05-13 06:00:00
Mercedes-Benz CLA
Mercedes-Benz CLA je vozidlo kupé-sedan postavené na báze triedy A inšpirované triedou CLS.

Mercedes-Benz CLA má v sebe mix vôní, farieb a chutí gurmánskeho zážitku

Zober techniku z modelu A, pridaj ideové zameranie modelu CLS, zamiešaj, vyformuj a potom ponúkni.

Je to veľmi zjednodušený „recept“, ale asi tak dajako sa to začalo: urobiť konkurencii škrt cez rozpočet. Postaviť štvordverové kupé strednej nižšej triedy doposiaľ nikomu neprišlo na um. Možno áno, len ho neurobil. A zdá sa, že sa to v Mercedese podarilo, čím si otvorili nové pole pôsobnosti a majú na konte konkurenčnú výhodu.

Model CLA ako štýlová alternatíva ku klasickému sedanu (aj hatchbacku základného modelu A) je fakt dobré riešenie. Tvar karosérie je natoľko zaujímavý, že sa patrí dodať zaujímavú informáciu: v Stuttgarte sa podarilo urobiť taký tvar, že  stanovila nový svetový rekord v aerodynamike medzi všetkými súčasnými sériovými autami koeficientom Cd s hodnotou 0,22 pre verziu CLA 180 Blue Efficiency Edition.

V praxi sa odrazil nielen na spotrebe, ale aj enormne nízkej hladine hluku od obtekajúceho vzduchu. Ostatné dosiahli koeficient 0,23. Ten s doteraz podarilo prekonať len elektromobilu EV1 (0,195) a celom prekvapujúco československej Tatre T77 (0,212).

Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes svoju novinku nevyvíjal od podlahy, ale rozhodol sa využiť hotovú architektúru modelu A. Na tejto platforme vznikol automobil so svojským štýlom i proporciami. CLA je s dĺžkou 4 630 mm o 40 mm dlhšie než Mercedes triedy C, ktorú už radíme do strednej triedy. Dĺžku sa podarilo dizajnérom celkom pekne „ukryť“. Automobil je harmonickou zmesou medzi Áčkom a pôvodným oveľa väčším štvordverovým kupé CLS.

V prednej časti sú jasné gény hatchbacku, hoci CLA má dynamickejšie svetlomety i nárazník. Pohľad zboku pomerne slušne imituje úspešný model CLS, podobná situácia je aj so zadnou časťou, kde sú veľmi zaujímavé zadné svetlá. Po rozsvietení pripomínajú krídla motýľa. Novinka má dnes moderné dvere s bezrámovými oknami. Spoločne sa tak podaril atraktívny automobil, ktorý len tak ľahko na ceste neprehliadnete.

Tri benzínové, jeden naftový motor

Základom je CLA 180 – prepĺňaná jednašestka s výkonom 90 kW (122 k) a priemernou spotrebou 5,4-5,6 /100 km, pričom úprava BlueEFFICIENCY Edition má spotrebu len 5,0 l/100 km. Do tretice táto jednotka nesie označenie CLA 200 a vtedy má 115 kW (156 k) a kombinovanú spotrebu 5,5-5,7 l/100 km. Najsilnejším benzínom je motor 2,0 Turbo, CLA 250 s výkonom 155 kW (211 k) a automatom 7G-DCT. V ponuke je zatiaľ len jeden vznetový motor 220 CDI (125 kW / 170 k) s objemom 2,1 l, automatom 7G-DCT a priemernou spotrebou 4,2-4,5 l/100 km. Diesel a najvýkonnejší benzín sú štandardne spojené s dvojspojkovou prevodovkou. V závere roka 2013 ešte pribudne model CLA 200 CDI, ktorý vyvinie 100 kW (136 k) a má  maximálny krútiaci moment 300 Nm. Neskôr prídu aj verzie s  pohonom oboch náprav 4Motion s plne variabilným rozdelením momentov medzi prednú a zadnú nápravu a špičková verzia CLA 45 AMG s výkonom 3261 kW (355 k), tiež s pohonom 4×4.

Bohatá základná výbava

K dispozícii sú dve rôzne nastavenia podvozka: komfortný podvozok a voliteľný športový podvozok (bez príplatku). Ten zníži karosériu o 20 milimetrov vpredu, respektíve 15 milimetrov vzadu. V základnej výbave je automatická klimatizácia Thermatic, rádio Audio 20 CD s vystupujúcou obrazovkou, dažďový senzor, adaptívny asistent diaľkového svetla, elektrické sklopné spätné zrkadlá a okrúhle LED denné svetlá. Štandardne sa dodáva aj asistent sledovania mŕtveho uhla, výstraha pred kolíziou so zásahom bŕzd a asistent udržiavania jazdného pruhu. Pri objednávaní doplnkovej výbavy pozor, lebo je bohatá a zaujímavá a raz-dva sa dostanete na dvojnásobok základnej ceny, ktorá štartuje na hodnote 27 990 eur.  Za pozornosť stojí paket AMG Line (2 760 eur) s koženým volantom, 18-palcovými diskami a doplnkami AMG, nechýba ani tradičný špeciálny model Edition 1 (+ 6 480 eur), ktorý výbavu rozšíri o bixenóny, kožené čalúnenie, hliníkový dekor a 18-palcové disky AMG.

Od výrobcu možno ďalej za príplatok objednať panoramatickú strechu (1 128 eur), tempomat (300 eur), audiosystém Harman Kardon (792 eur), vyhrievanie sedadla pre vodiča a spolujazdca (348 eur), bixenónové svetlomety (1 014 eur) ale aj veľa ďalšieho. Kto byuž nevedel, čo ešte vybrať, môže skúsiť najrozmarnejšiu položku: spätné zrkadlá z karbónu za 1 560 eur.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo