2013-03-14 05:50:00
Nový SEAT Leon SC
Slávnostná chvíľa - nový SEAT Leon SC roluje pred novinárov na prvom predstavení.
Zdroj: Seat

Nový SEAT Leon SC oslovuje športovo orientovaných zákazníkov

Že SEAT pripravuje trojdverový Leon, sme už informovali. Odhalili ho premiérovo na ženevskom autosalóne.

Leon SC predstavuje druhú verziu kompaktného modelového radu španielskej značky, ktorý bude po prvý raz k dispozícii s viacerými typmi karosérie. Trojdverová verzia má zvýšiť záujem o model Leon, je novinkou v najpopulárnejšom segmente v Európe. Vychádza v ústrety motoristov, ktorí hľadajú športovejšie vozidlo s vysokou funkčnosťou. Do konca tohto roka SEAT predstaví v modelovom rade Leon aj verziu kombi.

Pri svetovej premiére novinky povedal prezident značky SEAT James Muir: "SEAT prechádza veľkou transformáciou kontinuálnym uvádzaním moderných, atraktívnych a vysoko konkurencieschopných nových produktov. A to je ešte len začiatok. Máme pripravených ešte veľa noviniek, ktoré nadchnú zákazníkov a posilnia našu značku tak, aby významne prispela k stratégii rastu koncernu Volkswagen". Keď definoval Leon SC ako vozidlo "navrhnuté s ambíciami stať sa najkrajším automobilom vo svojom segmente", asi vedel, čo hovorí. Veď už o päťdverový model Leon, ktorý mal svetovú premiéru na parížskom autosalóne v októbri 2012 je záujem, doteraz SEAT dodal zákazníkom vyše 10 000 vozidiel a má ďalších 15 000 objednávok. SEAT Leon sa prezentuje ako ikona dynamického dizajnu:

 

Rodisko Barcelona

Rovnako ako päťdverová verzia aj nový Leon SC sa bude vyrábať v závode Martorell neďaleko Barcelony s využitím revolučnej modulárnej platformy MQB koncernu Volkswagen. Oproti päťdverovej verzii má Leon SC o 35mm kratší rázvor. Vďaka použitiu moderných materiálov patrí Leon SC k najľahším vozidlám svojej triedy – jeho hmotnosť je až o 110 kg nižšia oproti predchádzajúcej generácii. Motory pre Leon SC zhodné s päťdverovou verziou pokrývajú výkonové rozpätie od 63 kW (86 k) do 135 kW (184 k). Nový Leon SC sa začne predávať od mája tohto roku. Skôr ako príde na naše cesty, prinesieme test päťdverového modelu, ktorý práve zaparkoval u nás v redakcii.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Produktová ofenzíva značky

Od začiatku tohto roka SEAT profituje z uvedenia nových modelov Mii, Ibiza, Toledo a Leon v roku 2012. Za január a február 2013 stúpol celosvetový predaj značky o 14 % s významným nárastom v Nemecku, Španielsku, Veľkej Británii, Mexiku a Alžírsku. V Nemecku je SEAT najrýchlejšie rastúcou značkou, kde vstúpil medzi desať najpredávanejších. Pokračoval rast predaja mimo Európy. V minulom roku sa zvýšil o 46 % a dosiahol na celkovom predaji 18 % podiel. Prispel k tomu najmä úspech v Mexiku, kde SEAT predal vyše 20 000 áut. V Alžírsku sa predaj zvýšil štvornásobne na celkovo 16 000 vozidiel; v Izraeli počet predaných áut od roku 2008 stúpol päťnásobne a prekročil 6 000 kusov. V januári a februári 2013 sa predaje SEATu mimo Európy zvýšili o 37 % oproti rovnakému obdobiu roka 2012. Dnes sa každý piaty automobil SEAT predáva mimo Európy.

Úspech vozidiel je zúročením nového prístupu, ale aj tvrdej práce a odolnosti áut, ktoré skúšali aj v krutých zimných podmienkach.

Jozef Vydra
ZDROJ: Seat

Komentáre k článku


Stream naživo