2013-02-19 12:45:00
Seat Leon (III.) oficiálne
Ostré línie definujú nový dizajnový štýl španielskej automobilky.
Zdroj: Seat

Seat Leon (III.) oficiálne odštartoval svoju kariéru na Slovensku

Je ľahší, krajší, aerodynamickejší, lacnejší. To je najkratšie možné zhodnotenie novej generácie.

Svoju púť k motoristom začala v pondelok 18.februára. Nový Seat Leon vďaka redukčnej diéte stratil voči predchádzajúcemu nositeľovi mena pekných 90 kilogramov a odpor vzduch má nižší o 10 %. Jasný ťah smerom k redukcii spotreby. Do plusu poskočila hodnota objemu batožinového priestoru. Narástol o 30 litrov. Novinka na našom trhu má z radu koncernových súrodencov VW v rámci generačnej obmeny modelov najšportovejší imidž. Podľa cenníka si zaň nemusíte priplatiť. Leon novej generácie je totiž najlacnejšie vozidlo postavené na koncernovej platforme MQB.

V našich končinách bol donedávna Leon vždy tak trochu bokom od slávy svojich príbuzných - nemeckého Golfa a českej Octavie. „Čo bolo, bolo. Terazky je tu nový model.“ Ceny, s ktorými novinka vstupuje pod krídlami nového importéra na slovenský trh, ju môžu katapultovať medzi žiadané vozidlá. Pri porovnaní totiž základný model Seat Leon má s rovnakým motorom cenovku 11 990 eúr, Volkswagen Golf štartuje na 13 980 eurách a Škoda Octavia začína od 13 990 eúr. Dvetisíc eúr je už peniaz, pri ktorom sa oplatí premýšľať, či potrebujete imidž, alebo priestor starších súrodencov.

Tri úrovne výbavy a čosi navyše

Vstupný model Entry má len jeden motor - 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 k). V jeho výbave je 7 airbagov, ESC, ASR, ABS, kontrola zmeny tlaku v pneumatikách, multikolízna brzda, funkcia denných svetiel, predné elektricky sťahovateľné okná, osvetlenie schránky pred spolujazdcom či palubný počítač, elektrické spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s DO. Ak chcete klimatizáciu, na rozdiel od Golfu aj Octavie si musíte zvoliť vyšší stupeň výbavy Reference. No aj tá je, s malými odchýlkami vo výbave stále lacnejšia, než porovnateľné príbuzenstvo z VW a Škody.

S motormi začína Leon rovnako, ako Golf, či Octavia. Základom je 63 kW (86 k) verzia prepĺňaného štvorvalca 1.2 TSI. Na opačnom konci výkonového spektra tiež nie je zmena - naftový 2.0 TDI (110 kW/150 k). Leon disponuje tiež špičkovým benzínovým motorom 1.8 TSI (132 kW/180 k), no na rozdiel od Octavie len ako kombináciu s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou DSG. Leon má o jednu kombináciu motora, prevodovky a výbavy viac, ako ponúka Golf, pričom sesternica Octavia ich má navyše 7.

Druhý stupeň výbavy pridáva asymetricky delené a sklopné zadné operadlo, 4 reproduktory, USB vstup, mediálny systém s monochromatickým dotykovým displejom a multifunkčný volant. Ak chcete ešte viac, na výber je výbava Style – má napríklad 16 palcové zliatinové disky, farebný displej, automatickú dvojzónovú klimatizáciu a ďalších pár prvkov (aj) komfortu navyše.

Vrchol ponuky sa skrýva za dve písmená

Top ponukou je výbava FR. K predchádzajúcim prvkom pridáva športové a dynamické časti. Napríklad systém Seat Drive Profile umožňuje nakonfigurovať reakcie riadenia, prevodovky, motora. V prípade najvýkonnejšieho motora dokonca má aj zosilnenie jeho zvuku. Štandardom sú 17-palcové liate disky, nevyhnutný športový podvozok a športové predné sedadlá, osem reproduktorov a mohli by sme vo výbave pokračovať.

V ponuke pribudnú aj LED svetlomety (tlmené, obrysové aj diaľkové)a adaptívny tempomat. Neskôr sa pridá systém rozpoznávania dopravných značiek s funkciou Lane Assist a sledovanie únavy vodiča. GPS navigácia pozná geotagy. Seat Leon dostane tiež nový systém voľby jazdného režimu známeho už z Audi A3, VW Golf a Škoda Octavia.

Na úvod dobre, pribudne viac

Seat Leon v predchádzajúcich dvoch generáciách existoval vždy iba v jednej karosárskej verzii. Tentoraz to bude inak. Začiatkom leta pribudne a trojdverový Leon SC a koncom roka príde aj kombík ST. Aj ponuka motorov sa rozšíri - najskôr pribudne 1,4 TSI so systémom vypínania valcov a potom aj naftový motor 2,0 TDI s výkonom 132 kW (184 k).

Kompletný cenník dostupných kombinácií motorizácií a výbav:

Jozef Vydra
ZDROJ: Seat

Komentáre k článku


Stream naživo