2012-11-16 08:13:02
VW je v Číne
VW so svojimi modelmi sa v Číne opäť dostal na prvé miesto predaja
Zdroj: VW

VW je v Číne jednotkou - predbehol GM

Volkswagen predal v Ríši stredu počas tretieho štvrťroka viac vozidiel, ako General Motors. Stal sa tak na čínskom trhu najúspešnejším automobilovým koncernom.

Jeho odbyt vzrástol oproti druhému kvartálu o 21% na takmer 705 000 automobilov. Najväčší súper GM predal v danom čase 664 765 vozidiel. Polepšil si však oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 77 000 vozidiel. Sú to zaujímavé výsledky, majú však jedno veľké ale...

Presný súbor nepresných čísel

To sa hovorí o štatistike. Aj v tomto prípade je to podobné, pretože uvedené čísla sú tak trocha neporovnateľné. Každý koncern totiž do sumáru ráta niečo iné. GM medzi predané vozidlá ráta aj ľahké úžitkové vozidlá, ale nezahŕňa tie, ktoré si zákazníci prevzali v Macau a Hong Kongu. VW to robí pre zmenu celkom opačne. Čo dodať? Výsledkom je štatistika.

Tradícia priniesla úspech

Nemecká automobilka vyrába v Číne od roku 1984. Bola iba druhou automobilkou, ktorá sa na tamojší trh dostala hneď po Jeep-e. Je spolumajiteľom v dvoch spoločnostiach: SAIC Motor a China FAW Group. Pritom sa netají ambíciou stať sa v najbližších šiestich rokoch najväčším automobilovým výrobcom áut na svete. Čína je pre VW v súčasnosti najväčším trhom. To isté však platí aj pre americký koncern. Investície Volkswagenu si do roku 2016 vyžiadajú 14 miliárd €.

Víťazom sa stáva...

V septembri 2012 mal Volkswagen medzi desiatimi najpredávanejšími vozidlami päť svojich modelov, GM „iba“ tri. Lenže podľa údajov CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) boli od januára do septembra najobľúbenejšími vozidlami Buick Excelle GT/XT a Chevrolet Sail.

Zdroj: Chevrolet

Najpopulárnejším Volkswagenom bola celkovo štvrtá v poradí Jetta. Nemci však majú množstvo noviniek, napríklad novú Lavidu, ale tiež len pre čínsky trh ponúkanú predĺženú verziu Audi A4. Okrem toho rýchlo rozširujú výrobné kapacity. Podľa odhadov analytickej spoločnosti JP Morgan vzrastie sila VW v tomto smere do konca roka o  38 %, pričom General Motors iba o 26 %.

Zdroj: VW

Komu sa čo páči a čo peňaženka ráči

GM má v ponuke väčšinu modelov starých tri roky. Konkurovať Hyundaiu Sonate, či Škode Superb sa nedarí modelom Chevrolet Malibu, ktorého sa od začiatku roka predalo iba 29 000 kusov. Je to polovica počtov Sonaty. A hoci sa od februára ponúka aj s benzínovým 1,6 litrovým štvorvalcom, výsledok označili v analytickej spoločnosti IHS Global Insight za katastrofu. Značka Chevrolet sa celkovo ešte drží, pritom Buick a Cadillac sú na tom úplne opačne. Šéf koncernu GM Dan Akerson v Sao Paule povedal, že chce posilniť najmä výrobu Cadillacov.

Odbyt ťahajú hlavne superlacné dodávky Wuling zo spoločného podniku SAIC-GM-Wuling. Ten predal za necelých deväť mesiacov vyše milión vozidiel, denne 3 500 kusov. Získal tak polovičný podiel na predaji v tomto segmente. Lenže auto s cenou pod 5 000 dolárov (približne 4000 €) nemôže zarábať toľko ako drahšie a luxusnejšie modely.

Ako sú na tom ostatní

Koncern Hyundai-Kia oznámil, že ich odbyt sa v septembri zvýšil o 9,5 % a dosiahol nový mesačný rekord. Ford je úspešný vďaka Focusu (+35 %), ktorý si od januára drží tretie miesto v rebríčku predajnosti. Vyzerá to tak, že automobilky si na čínskom trhu lížu rany, ktoré im spôsobila európska kríza. Predaj Toyoty a Nissanu sa prepadli na úroveň kritického roku 2008, ale za to môžu najmä tamojšie protijaponské demonštrácie. Pritom si všetci uvedomujú, že potenciál čínskeho trhu je stále obrovský. Pri viac ako miliarde Číňanov vlastní automobil iba necelých 5% obyvateľov.

Jozef Vydra
ZDROJ: internet

Komentáre k článku


Stream naživo