18.07.2019

Nový Passat je na Slovensku v predpredaji

S 30 miliónmi vyrobených exemplárov je Passat najúspešnejším modelom strednej triedy na svete.

Onedlho sa dostane aj k novým majiteľomj na našom trhu. Spoločnosť Porsche Slovakia s.r.o., autorizovaný importér značky Volkswagen pre Slovensko, spustila od začiatku júla predpredaj  modernizovaného radu Passat.

Technická modernizácia a dizajnové zmeny zásadne menia bestseller značky Volkswagen. Vďaka systému infotainmentu novej generácie (MIB3) bude neustále online. Tak môže využívať nové, inovatívne funkcie a služby. Nové asistenčné systémy zvyšujú bezpečnosť, zdokonalené motory a systémy podvozka zvyšujú komfort a jazdnú dynamiku.

Zmenila sa aj štruktúra výbav. Základná verzia nemá označenie iba „Passat“. Nad ňou je situovaná stredná verzia výbavy „Business“. Špičková verzia vybavenia je „Elegance“.

Dve vyššie verzie sa dajú objednať aj s kompletom R-Line. Okrem toho sa nový Passat bude vyrábať tiež ako samostatný model  „Alltrack“ (kombi s pohonom všetkých kolies, prispôsobené pre jazdu v teréne) a „GTE“ (limuzína a kombi s pohonom plug-in hybrid novej generácie).

Na začiatku predpredaja sú na výber 4 motory – dva benzínové TSI a dva naftové TDI. Benzínové motory 2.0 TSI majú výkony 140 kW (190 k) a 200 kW (272 k). Naftové motory na začiatku predaja sú 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a 176 kW (240 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP a sú vybavené filtrom tuhých častíc.

Od augusta bude dostupný základný benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a od októbra Passat 2.0 TDI Evo. Motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k) so zníženými emisiami CO2 predstavuje prvého člena novej generácie naftových motorov Volkswagen.

Rozšírené sériové vybavenie všetkých verzií obsahuje reflektory z LED vrátane obrysových, denných a smerových svetiel z LED, zadné skupinové svetlá z LED, systém infotainmentu s integrovanou SIM-kartou (pre mobilné pripojenie na internet) a online službami „We Connect“, ako aj systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia „City Brake“ a rozoznávaním chodcov „Pedestrian Recognition“ a asistenčný systém na zachovávanie jazdného pruhu „Lane Assist“. Na želanie, prípadne v rámci niektorých motorov a verzií vybavenia aj sériovo má nový Passat ďalšie technológie. Patrí medzi ne radarový adaptívny tempomat „ACC“, plynule nastaviteľné adaptívne tlmiče pruženia „DCC“, adaptívne reflektory „IQ.LIGHT – LED Matrix“, alebo nový asistenčný systém „Travel Assist“. Ako prvý model značky Volkswagen na svete môže Passat so systémom „Travel Assist“ jazdiť čiastočne automatizovane až do rýchlosti 210 km/h.

Samostatnú modelovú verziu predstavuje Passat Alltrack – crossover medzi kombi a SUV. Vďaka špeciálnemu režimu Offroad, modifikovanému podvozku so zväčšenou svetlou výškou a permanentnému pohonu všetkých kolies 4MOTION môže Passat Alltrack bez problémov jazdiť aj mimo spevnených ciest – v teréne, ktorý je inak doménou SUV. Súčasne je však aj komfortným a rýchlym cestovným automobilom. Na pohon je pre Passat Alltrack na výber benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 200 kW (272 k) a dva motory 2.0 TDI s výkonmi 140 kW (190 k) a 176 kW (240 k). Pri všetkých motoroch má Passat Alltrack štandardne 7-stupňovú dvopjspojkovú prevodovku DSG.

Najlacnejším modelom radu Passat je limuzína s motorom 1.5 TSI a výkonom 110 kW (150 k), ktorá má so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou v základnej výbave na Slovensku cenu od 22 660 eur, rovnako motorizované a vybavené kombi Variant má cenu od 24 370 eur. Uvedené ceny sú s uvádzacím bonusom 2000 eur, ktorý platí na novú objednávku alebo skladové vozidlo pre konečného  spotrebiteľa (fyzická alebo právnická osoba) na 1 kus vozidla a je časovo limitovaný do 31.8.2019.

Neskôr sa bude dať objednať aj nový Passat GTE s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 160 kW (218 k). Má ako limuzína aj Variant teraz výrazne dlhší dojazd s elektrickým pohonom. Podľa metodiky WLTP dosahuje 55 kilometrov (Variant), resp. 57 kilometrov (limuzína). To zodpovedá približne 70 kilometrom podľa metodiky NEDC, čo je o 20 kilometrov viac ako mal predchodca.


AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku