28.03.2018

Volkswagen Touareg: Do najvyššej ligy

Na autosalóne v Pekingu strhli plachty z nového Volkswagenu Touareg, ktorý sa vyrába exkluzívne v Bratislave pre celý svet.

Už teraz je jasné, že poriadne zamieša karty medzi prémiovými SUV.

Nový Volkswagen Touareg na seba nechal relatívne dlho čakať, ale toto čakanie sa oplatilo. Nová vlajková loď Volkswagenu totiž prináša naozaj lákavú zmes inovatívnych technológií, krásneho vzhľadu, praktického interiéru, dynamických jazdných vlastností, pokrokových bezpečnostných systémov a samozrejme schopnosti zašpiniť si podvozok od blata. Ale poďme postupne.

Stále Touareg

Touareg síce jemne zmenil svoje proporcie (je dlhší, širší a nižší), ale stále si zachováva svoj rokmi budovaný image a s iným autom si ho nepomýlite. Na jednej strane má výrazný dizajn s prvkami z modelu Arteon, na druhej strane je to typický Touareg. Napriek väčším rozmerom váži jeho karoséria o 106 kg menej, než pred tým. Svoju praktickú stránku si zachováva vďaka posuvným a polohovateľným zadným sedadlám a k tomu pridáva ešte väčší kufor. Ten má teraz objem až 810 litrov. Touareg s novou generáciou nevymäkol. Stále má permanentný pohon 4x4, osemstupňový automat a môžete si ho objednať aj so vzduchovým podvozkom, schopným pridať k základnej svetlej výške 230 mm ďalších 70 mm navyše. Dokonca je k dispozícii aj špeciálny off-road paket. Rôzne terénne režimy pre odlišné typy terénu sú tu tiež.

O krok ďalej

Priority nového Touaregu sa však posunuli aj smerom k lepším jazdným vlastnostiam na ceste. Preto môže byť vybavený adaptívnymi tlmičmi a aktívnym natáčaním zadnej nápravy. To nie len zlepšuje jazdné vlastnosti a stabilitu vo vysokých rýchlostiach, ale zároveň to Touaregu výrazne zvyšuje manévrovateľnosť. Vďaka tomuto má totiž priemer otáčania iba 11,9 metra, čo je na takéto veľké auto veľmi slušná hodnota. Ďalší z prvkov prispievajúcich k väčšej stabilite na ceste sú aktívne stabilizátory, ktoré potláčajú náklony auta v zákrutách. Zároveň sa v teréne dokážu „rozpojiť“, čím umožnia nápravám väčšiu artikuláciu a zlepšujú priľnavosť pneumatík v členitom teréne.

Interiér budúcnosti

Najprogresívnejší prvok na Touaregu je však jeho interiér Innovision Cockpit. Ten nemá takmer žiadne fyzické tlačidlá. Namiesto toho tu môže byť digitálny prístrojový štít najnovšej generácie a obrovský, 15-palcový hlavný displej. Rozloženie jednotlivých funkcií a často používaných tlačidiel si môžete upraviť. Tým pádom si svoj Touareg prispôsobíte presne podľa toho, ako ho najradšej a najčastejšie používate. Dôležité tlačidlá, ako napríklad ovládanie hlasitosti, výstražné svetlá, ovládanie podvozka a pod. však zostali hardvérové.

Ďalší krok pre bezpečnosť

Nový Touareg je samozrejme vybavený najmodernejšími bezpečnostnými systémami. Novinkou je nočné videnie a špeciálne Matrix LED svetlá IQ.Light, ktoré s vysokým rozlíšením „vytieňujú“ okolitú premávku a majú dokonca aj funkciu stlmovania odrazov z dopravných značiek. Premiéru má aj systém Front Cross Traffic Assist. Ak sa chcete na nový Volkswagen Touareg pozrieť osobne, nezabudnite navštíviť bratislavský autosalón. Nový Touareg tam totiž bude mať slovenskú výstavnú premiéru.

 


AUTOR: © Zoznam/red
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku