23.11.2016

Nový Ford Kuga prichádza aj na náš trh – poznáme slovenský cenník

Dočkali sme sa – vynovená Kuga už pozná svoju cenu aj uvádzacie bonusy.

Iba chvíľu po tom, čo sme mali možnosť po prvý raz sa zoznámiť s modernizovaným modelom Kuga, zamierilo toto SUV od Forda aj do slovenských showroomov.

Auto má množstvo nových funkcií, ktoré poskytnú vodičom na cestách nielen bezpečnosť a pohodlie, ale aj  štýl a dnes už bežné pripojenie. Nové SUV Ford Kuga disponuje technológiami, vďaka ktorým môže vodič hlasom aktivovať aplikácie zo svojho smartfónu, ale aj nechať auto parkovať bez používania rúk v priestoroch súbežne s inými vozidlami a vyhnúť sa kolíziám.

Auto má pokročilý komunikačný a zábavný systém Ford SYNC 3, ergonomický a pohodlný interiér, ale napríklad aj bezdotykové otváranie výklopných dverí batožinového priestoru. Najnovšia generácia technológie Ford MyKey umožňuje majiteľom nového modelu Kuga naprogramovať kľúč pre mladších vodičov, pomocou ktorého môžu zablokovať prichádzajúce hovory, obmedziť najvyššiu rýchlosť vozidla, zabrániť deaktivácii asistenčných a bezpečnostných funkcií, stíšiť maximálnu hlasitosť audiosystému alebo vypnúť audiosystém úplne, ak cestujúci nemajú zapnuté bezpečnostné pásy. Rozšírený systém MyKey ponúka viac možností nastavenia obmedzovača rýchlosti a funkcie upozornenia na prekročenie rýchlosti.

Inteligentný pohon všetkých kolies od spoločnosti Ford zvyšuje priľnavosť kolies, najmä na klzkých povrchoch, ako sme sami mali možnosť vyskúšať na zasnežených cestách pri prvej dynamickej prezentácii auta. Technologicky vyspelá Kuga je jedným z piatich úplne nových alebo prepracovaných vozidiel značky Ford, ktoré budú v nasledujúcich troch rokoch konkurovať v priestore športových úžitkových vozidiel a crossoverov.

Nové svetlomety s LED svetlami ako aj dve nové farby - sivá Guard Grey a žiarivá medená Copper Pulse sú už len čerešničkou na torte. V ponuke je tiež nový rad 17-palcových, 18-palcových a 19- palcových diskov kolies z ľahkých zliatin v rôznych vyhotoveniach, vrátane úpravy Luster Nickel. Starostlivo vypracovaný interiér má teraz jednoduchšie ovládacie prvky a vyššiu mieru pohodlia s vyhrievaným volantom. Pomocou systému adaptívneho predného osvetlenia prispôsobuje Kuga lúč svetlometov okolitému prostrediu.

Elektronická parkovacia brzda sa obsluhuje bez námahy a uvoľňuje viac úložného priestoru v stredovej konzole. V nej sa teraz nachádza aj úložný priestor na odloženie rôznych druhov fliaš a pohárov, ako aj nový spojovací konektor USB pre integráciu a nabíjanie mobilných zariadení. Ukazovateľ zámku dverí zasa umožňuje vodičom letmým pohľadom skontrolovať, či sú zamknuté dvere.

Nová Kuga je vybavená výklopnými dverami batožinového priestoru, ktoré možno bezdotykovo otvoriť a zatvoriť pokývaním nohy pod zadným nárazníkom. Táto technológia, ktorú si minulý rok objednal do vozidla Kuga viac ako každý tretí európsky zákazník, je prínosná najmä pre rodičov s deťmi, keď chcú pri návrate k vozidlu otvoriť veko batožinového priestoru a nesú na rukách deti, tlačia kočík alebo majú plné ruky nákupných tašiek.

Po prvý raz je v ponuke aj nový model Kuga ST-Line, inšpirovaný športovými vozidlami z dielne tímu Ford Performance, a tiež luxusná nová Kuga Vignale, ktoré ponúkajú zákazníkom väčší výber možností dizajnovej úpravy a špecifikácií vozidla.

Mnohých záujemcov o novinku zaujme vznetový 1,5-litrový motor TDCi s výkonom 88 kW (120 k) od spoločnosti Ford, ktorý spotrebuje 4,4 l/100 km paliva a produkuje emisie CO2 na úrovni 115 g/km. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies (FWD), vykazuje o päť percent nižšiu spotrebu v porovnaní s odchádzajúcim 2,0-litrovým agregátom TDCi s rovnakým výkonom.

Keď sme pri motoroch, k ďalším vznetovým hnacím jednotkám patria:

  • 1,5-litrový motor TDCi s výkonom 120 k spojený so šesťstupňovou prevodovkou PowerShift a s pohonom predných kolies (FWD), ktorý má spotrebu paliva 4,8 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 124 g/km
  • 2,0-litrový motor TDCi s výkonom 150 k spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies (FWD), ktorý má spotrebu paliva 4,7 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 122 g/km, alebo spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies (AWD), ktorý má spotrebu 5,2 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 135 g/km, alebo spojený so šesťstupňovou prevodovkou PowerShift a s pohonom všetkých kolies (AWD), ktorý spotrebuje 5,2 l paliva na 100 km a produkuje emisie CO2 na úrovni 134 g/km
  • 2,0-litrový motor TDCi s výkonom 180 k spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies (AWD), ktorý má spotrebu paliva 5,2 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 135 g/km, alebo spojený so šesťstupňovou prevodovkou PowerShift a s pohonom všetkých kolies (AWD), ktorý spotrebuje 5,2 l na 100 km a produkuje emisie CO2 na úrovni 134 g/km.

Motory TDCi s objemom 1,5 l a 2,0 l od spoločnosti Ford disponujú vyspelými novými technológiami vznetových motorov, ako je filter častíc NOX zabezpečujúci čistejšie emisie výfukových plynov, komponenty so špeciálnym diamantovým povlakom, ktorý znižuje trenie, a dômyselné turbodúchadlo s nastaviteľnými dýzami pre lepšie dýchanie motora.

Preplňované zážihové motory Ford EcoBoost disponujú vyspelými technológiami, ako je priame vstrekovanie paliva pod vysokým tlakom či dvojité nezávislé variabilné časovanie vačiek. Model Kuga ponúka nasledujúce pohonné jednotky EcoBoost:

  • 1,5-litrový motor EcoBoost vo výkonových variantoch 120 k a 150 k s pohonom predných kolies (FWD) a spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, so spotrebou paliva 6,3 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 145 g/km
  • 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom 182 k s pohonom všetkých kolies (AWD) a spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, so spotrebou paliva 7,5 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 173 g/km.

K technológiám spoločnosti Ford zameraným na úsporu paliva, ktoré sú v ponuke v celom modelovom rade, patrí systém automatického zapnutia a vypnutia motora a inteligentné rekuperačné dobíjanie, ktoré selektívne zapojí alternátor a nabíja akumulátor, keď ide vozidlo na voľnobeh a brzdí, a zachytáva tak energiu, ktorá by inak vyšla nazmar.

Cenník a ďalšie fotografie nájdete v galérii. Ako nový Kuga vyzerá pri jazdení? Zistíte, keď si pozriete nasledujúce video:

Jozef Vydra

Komentáre k článku