28.10.2015

Volkswagen Touran – to je čarovanie s priestorom!

Touran dobre vyzerá, je priestranný, moderný, bezpečný a skvelo jazdí. Čo viac si priať?

Predaj modelu Touran sa na Slovensku spustil iba nedávno a už môžeme na cestách vidieť prvé exempláre. Niet divu, že oňho majú zákazníci taký záujem. Aj my sme o ňom veľa čítali. Teraz je však čas posadiť sa za jeho volant a zažiť ho na vlastnej koži.

ZDRAVÉ ZÁKLADY

Nový Touran je ponovom postavený na platforme MQB, čo znamená, že je bezpečnejší, ľahší o vyše 60 kg a pevnejší než jeho predchodca. To všetko napriek tomu, že má o 113 mm väčší rázvor a o 130 mm dlhšiu karosériu. Spomínané väčšie rozmery sú prínosom najmä pre zadných pasažierov, ktorí majú ešte viac priestoru pre nohy. Nie, že by sa pred tým mohli sťažovať... Celkovo je o zadných pasažierov postarané veľmi dobre. Ich tri individuálne sedadlá sú dobre tvarované a posed je možné si prispôsobiť vďaka nastaviteľným operadlám.

Každé sedadlo sa dá zároveň nezávisle posúvať či sklápať do roviny, takže o variabilitu batožinového priestoru je postarané. Jeho základný objem je 743 litrov, pričom sa dá rozšíriť až na 1 980 litrov. Sedemmiestna verzia, ktorá je tiež k dispozícii, z týchto objemov uberá iba nepatrne. Všetky sedadlá (pochopiteľne okrem vodičovho) sú vybavené úchytmi ISOFIX, pričom do druhého radu sedadiel sa zmestia tri detské sedačky vedľa seba. S Touranom tak môžete rozviezť deti do školy aj susedom.

ERGONÓMIA

Ak máte radi odkladacie priestory, budete Touran milovať. Dovedna sa ich v jeho interiéri nachádza 47. Medzi tie zaujímavé patria strešné výklopné boxy či dodatočná schránka pred spolujazdcom, skrytá za pekný dekor palubnej dosky. Vodič má spoza volantu všetko pekne poruke a všetky drobnosti si vie rýchlo odložiť tam, kam treba. Palubná doska má kvalitné spracovanie a príjemný tvar. Posed za volantom je typický Volkswagen – volant si viete vytiahnuť pekne k hrudi, sedadlo sa dá spustiť príjemne nízko... Tak to má byť.

Všetky kontrolky sú rozmiestnené tam, kde ich čakáte. Dotykový displej nového multimediálneho systému má príkladne rýchle reakcie a intuitívne ovládanie. Touran je majster v konektivite. Dokáže komunikovať s mobilnými zariadeniami s iOS aj Androidom, pričom pre posádku dokáže zabezpečiť aj Wi-Fi na palube. Paráda.

NA CESTE

Naše testované auto bolo vybavené motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mala príjemný chod radiacej páky aj presné radenie. Motor bol dobre odhlučnený a ani v nízkych otáčkach sa v kabíne neozývalo dunenie či trasenie. Najlepšie sa cítil už za hranicou 1 500 otáčok, kde bol pripravený potiahnuť riadnou silou. Pritom sa s ním dá jazdiť aj za 5 l/100 km. Podvozok Touranu je jeho silnou stránkou.

Je dostatočne komfortný a plavný, ale pritom znesie aj športovú jazdu bez zbytočného nakláňania či poskakovania. V noci sa nám páčili nové LED svetlomety, ktorých biele svetlo je veľmi intenzívne a neunavuje oči. Keď k tomu prirátame vydarený, dynamický dizajn a rozsiahlu bezpečnostnú či komfortnú výbavu, patrí Volkswagen Touran medzi najlepšie rodinné autá na trhu. Viac si môžete prečítať na www.dasauto.sk.

 

jh
ZDROJ: PR správa

Komentáre k článku