16.10.2015

Volkswagen začal na Slovensku modelovú ofenzívu – prichádzajú štyri nové modely

Patria medzi ne nový Touran, vynovený Sharan a nové generácie modelo Passat Alltrack a Golf Alltrack.

Najzaujímavejším a najdôležitejším je nový Touran. Druhá generácia prichádza po 12 rokoch. Volkswagen Touran bol prvým MPV značky v nižšej strednej triede. Odkrútil si počas kariéry neuveriteľných 12 rokov. Za ten čas sa predalo 1,9 milióna kusov. K tomu by sa mala zarátať aj jeho praktiká verzia s názvom Caddy, ktorá už tiež má novú generáciu.

„V službe“ pôvodný Touran nahrádza druhá generácia. Hoci sa Touran II už predstavil v roku 2011, mal mať skôr označenie 1.5, pretože to bola len poriadne prepracovaná a zásadne modernizovaná verzia prvej generácie. Teraz prichádza nový Touran, ktorý je prepracovaný doslova od podlahy.

Auto je postavené na modulárnej platforme MQB, ktorá pomohla zníženiu hmotnosti až o 62 kg. Karoséria využívajúca väčší podiel vysokopevnostnej ocele je zároveň pevnejšia až o 25 %. Nový Touran pritom je aj väčší. Narástol medzigeneračne o 130 mm do dĺžky na 4 527 mm a do šírky o 41 mm na 1 814 mm. Z výšky auta ubudlo 6 milimetrov. Zväčšil sa aj rázvor náprav o významných 113 mm (2 791). Veľkorysé rozmery stavajú Touran celkom jednoznačne nad súčasný Golf Sportsvan. Dizajnom však nemajú ďaleko od seba. Totiž aj Touran má typický rukopis Klausa Bischoffa.

Prednosť dostali evolučné línie bez akýchkoľvek extravagancií. Napriek tomu pôsobí nový Touran proporčne oveľa modernejšie. Už to nie je „rodinná osobná dodávka“, ale naozaj moderné rodinné MPV. Pomohol tomu aj predĺžený interiér o 63 milimetrov. Aj interiér sa teraz posunul skôr  na roveň Golfu či Golfu Sportsvan. Predchádzajúca generácia nevedela celkom odtajiť príbuzenstvo so síce veľmi praktickým, ale predsa úžitkovým modelom Caddy. Dizajnom celkom novej novej palubnej dosky, kvalitou materiálov aj vybavením sa Touran posunul výrazne dopredu. K luxusným prvkom teraz patrí trojzónová klimatizácia, vyhrievaný volant, vyhrievané zadné sedadlá a variabilne aj obrovská panoramatická strecha s plochou 1,34 štvorcové­ho metra.

Nový Touran má v centre palubnej multimediálne rozhranie s 5 až 8 palcovým monitorom. K dispozícii je App Connect, ktorá združuje funkcie Car Play (Apple), Android Auto (Google) a MirrorLink. Umožňujú zobrazovať a ovládať aplikácie priamo na obrazovke. Úplne nový je aj systém zosilnenia hlasu. Uľahčuje komunikáciu na palube. Hlas z predných sedadiel snímajú mikrofóny a po zosilnení sa prenášajú reproduktormi do zadnej časti. Nový Touran nezaostáva za ostatnými modelmi VW ani v bezpečnosti. Ponúka takmer všetky elektronické asistenčné systémy.

Hoci sa Touran podľa pôvodných predpokladov mal dostať na trh od augusta, slovenské zastúpenie značky Volkswagen začalo s predajom nového Tourana iba v posledných dňoch. So základným benzínovým motorom 1.4 TSI štartuje s cenou 17 990 eur.

Nový Touran sme už predstavili s ďalšími podrobnosťami. Teraz  je dôležité, že je na slovenskom trhu k dispozícii v troch stupňoch výbavy, s dvomi benzínovými aj naftovými motormi. Najsilnejšie verzie (1.8 TSI a 2.0 TDI 190 k) budú k dispozícii od decembra 2015.

Cenník VW Touran 2016

motor (KW/k)

prevodovka

Trendline

Comfortline

Highline

1.2 TSI (81/110)

6M

17 990

20 410

1:4 TSI (110/150)

6M

21 860

24 410

1.4 TSI (110/150)

7-DSG

24 140

26 690

1.8 TSI (132/180)

7-DSG

27 950

1.6 TDI (81/110)

6M

21 150

22 730

1.6 TDI (81/110)

7-DSG

25 010

2.0 TDI (110/150)

6M

25 180

27 730

2.0 TDI (110/150)

6-DSG

27 460

30 010

2.0 TDI (140/190)

6-DSG

31 400

 

Jozef Vydra

Komentáre k článku