24.03.2015

Nové Audi Q7 z Bratislavy do celého sveta sa už dá (pred)objednať

Od minulého týždňa sa u nás rozbehol predpredaj nového Audi Q7, ktoré bude od júna k dispozícii u predajcov.

Audi Q7 patrí k nosným modelom značky so štyrmi kruhmi. Uvedením prvej generácie Q7 na trh v roku 2006 sa začala história úspechu modelov SUV u Audi. Odvtedy značka predala vyše dva milióny modelov Q – medzi nimi pol milióna Q7. Pôvodné Audi Q7 sa stalo predajným hitom najmä v USA. Preto v Detroite prebehla v januári aj svetová premiéra jeho druhej generácie. V marci prišla na celosvetovú premiéru v Ženeve verzia e-tron, ktorá je čiastočne „elektrická“.

Nová Kvé-sedma sa výrazne nezmenila. Je však hranatejšia a nepôsobí tak mohutne, ako predchodkyňa. V prednej časti sa podobá na zmodernizovaný model Q3, šesťuholníkovú masku chladiča lemujú príplatkové svetlá Matrix LED.  V ponuke sú aj klasické diódy a xenónové výbojkové svetlá. Na prvú generáciu odkazujú výrazne klenuté blatníky a tiež veľké odrazky v zadnom nárazníku.

Nová generácia pôsobí opticky štíhlejšie, no nedošlo k žiadnemu výraznému zmenšovaniu rozmerov. Luxusné SUV je dlhé 5,05 metra a rázvor má o centimeter kratší ako tri metre. Šírka auta je „macatých“ 197 cm, výška sa zastavila na hodnote 174 centimetrov. Obuté má v štandarde 18 palcové kolesá, priplatiť si možno až za 21-ky. Novinka sa nestratí mimo pevného povrchu v teréne, veď jej svetlá výška je 235 mm.

Druhá generácia prestížneho SUV imponuje inovatívnou technikou a účinnými motormi, ktoré z neho robia šampióna v oblasti emisií CO₂ vo svojej triede. Základná cena 160 kW verzie Q7 3.0 TDI (218 k) je 58 000 eur, silnejšia 200 kW (272 k) má určenú cenu 64 900 eur a benzínová verzia 3.0 TFSI (245 kW/333 k)š tartuje s cenou od 66 100 eur.

Okrem nových výrazových prostriedkov dizajnu modelov Q ako je trojrozmerná maska chladiča, je nové Audi Q7 výrazne úspornejšie, ľahšie a priestrannejšie ako jeho predchodca. Má o 325 kilogramov nižšiu hmotnosť a je najľahším automobilom svojej triedy. Účinné motory spotrebujú až o 28 percent menej paliva oproti predchodcovi. Ponuka vybavenia obsahuje množstvo nových asistenčných systémov a rozsiahlu škála prvkov infotainmentu, ako napríklad digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit.

Jozef Vydra
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku