18.02.2015

Mitsubishi Motors predstaví v Ženeve úplne nové Mitsubishi L200

Po deviatich rokoch a 1,3 milióna vyrobených vozidiel sa 4. generácia lúči so svojimi priaznivcami.

Nová, 5. generácia pick-upu Mitsubishi L200 si svoju európsku premiéru pripravila na nadchádzajúci 85. Medzinárodný Autosalón v Ženeve. Úplne nová L200 bola skonštruovaná spoločnosťou Mitsubishi Motors Thajsko a je určená pre všetky svetové trhy. V Európe bude uvedená v lete 2015 a to v oboch verziách karosérie Club Cab a Double Cab.

L200, ktorá je pre Mitsubishi Motors Corporation strategickým modelom, bola vyvinutá ako Ultimate Sport Utility Truck, teda ultimatívny športovo-úžitkový terénny pick-up, ktorý dosahuje vyššiu úroveň spoľahlivosti, húževnatosti, pohodlia v interiéri a ovládateľnosti. L200 má spĺňať čoraz viac diverzifikujúce sa potreby zákazníkov terénnych pick-upov po celom svete.

Úplne nový celohliníkový turbodieselový motor MIVEC s objemom 2,4 litra (4N15) spolupracujúci s úplne novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a nízke hodnoty jazdného odporu prispeli k zníženiu emisií CO₂ o 17 percent, klesli na 169 g/km. Nový motor 4N15 s dvoma výkonovými stupňami 133 kW a 113 kW a s krútiacim momentom 430 Nm, respektíve 380 Nm generuje vysoký výkon pri nízkych otáčkach aj pri zaťažení korby vozidla nákladom. Turbodúchadlo s variabilnou geometriou a malou turbínou prináša lepšiu odozvu a motor sa kombinuje s novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne  s automatickou prevodovkou s radiacimi páčkami pod volantom.

Dizajn exteriéru

Nová L200 si zachováva športové a elegantné línie svojho predchodcu a nesie dynamiku evokujúcu vyrysované svaly atléta. Nový dizajn exteriéru prispieva k zníženiu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,40 Cd a k väčšej úspore paliva.

Komfortný interiér

Vďaka úplne novému vznetovému motoru a úpravám na karosérii vozidla, ktoré mali za cieľ znížiť hluk, má nová L200 natoľko tichší interiér, aby sa cestujúci na predných a zadných sedadlách pri rozhovore navzájom počuli aj počas jazdy na diaľnici či v teréne. Zväčšená dĺžka uloženia zadných listových pružín výrazne prispieva k plynulej jazde a znižujú vibrácie viac, ako kedykoľvek doteraz. Výrazné je aj zlepšenie vnímanej kvality v kombinácii s vylepšeným posedom vodiča a jeho polohy počas jazdy. Prednosťou auta je aj väčší vnútorný priestor a konkurencieschopná dĺžka korby.

Zlepšené riadenie a ovládateľnosť

Nová L200 má agilnejšie riadenie než predchodca vďaka strmšiemu prevodu riadenia, pričom si aj naďalej zachováva najmenší polomer otáčania v triede 5,9 m tak ako pri predchádzajúcej generácii. Vďaka know-how získanému pri celosvetovo úspešnej predchádzajúcej generácii, je teraz nová L200 ešte spoľahlivejšia a odolnejšia. Má o 7% vyššiu torznú tuhosť rámu podvozku, ktorý vydrží nielen na ceste, ale aj v náročných podmienkach prevádzky pick-upu v teréne. Jednoduchšia je aj údržba pohonného ústrojenstva (interval výmeny oleja bol predĺžený z 15 000 na 20 000 km, interval výmeny chladiacej kvapaliny zo 60 000 na 180 000 km, bezúdržbová prevádzka automatickej prevodovky AT oproti pôvodnému servisnému intervalu 80 000 km, ...)

Zlepšená aktívna aj pasívna bezpečnosť

Systém pohonu SS4-II (Super Select 4WD II s redukciou a teraz s elektronickým priradením pohonu 4WD) prináša väčšiu stabilitu v zákrutách aj na spevnených povrchoch, pričom vodič si otočením voliča pohonu môže vybrať zo štyroch jazdných režimov. Auto má aj systém aktívnej regulácie stability a trakcie s asistentom stability pre jazdu s prívesom. Asistent rozjazdu do kopca a signalizácia vybočenia z jazdného pruhu prispievajú k väčšiemu jazdnému komfortu vodiča, ktorému počas jazdy výrazne pomôžu HID svetlomety (s integrovaným LED denným svietením a bi-xenónovými hlavnými svetlami) pre lepšie videnie počas zimných mesiacov a pri jazde v noci.

Zlepšená bola aj pasívna bezpečnosť vďaka siedmym airbagom zahŕňajúcim bočné a hlavové airbagy pre pasažierov na predných sedadlách, a kolenný airbag vodiča.

Nová generácia má v závislosti od modelu a trhu k dispozícii nové prvky výbavy:

Doplnenie zadných dverí pre väčšie pohodlie pri verzii Club Cab.

Inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania so systémom START/STOP

Tempomat a nastaviteľný obmedzovač rýchlosti

Duálna automatická klimatizácia

Ovládacie páčky radenia prevodových stupňov pod volanom

Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant

Zadná parkovacia kamera

Digitálny audiosystém s rádiom

a ďalšie...

Jozef Vydra
ZDROJ: Mitsubishi Motors Corporation

Komentáre k článku