2014-06-18 14:35:00
Audi A7, S7, RS
Audi A7, S7, RS 7 prešli faceliftom
Zdroj: Audi, autoblog.com

FOTO: Audi mierne vylepšilo modely A7, S7 a aj nabúchanú RS 7. Pozrite si ich!

Už je to zopár dní odkedy Audi oficiálne ukázalo svetu facelift modelov A7 a S7. Nakoniec sa pridala aj RS7!

Prvýkrát sa Audi A7 objavilo pred štyrmi rokmi a okamžite zaujalo športovo-elegantným, dynamickým vzhľadom. Ostré krivky striedajú čisté línie, dynamiku kupé dopĺňa komfortnosť limuzíny. A7 zažíva úspech a nastal čas na facelift. Ten sa dotkol aj športovo ladených verzií S7 a aj top modelu RS7.

Facelift nemožno označiť za výrazný, od Audi by ho čakal len málokto. Tu ide skôr o jemnú zmenu kriviek, ktorú na prvý pohľad ani nie je vidno. Aktualizácia sa dotkla masky, nárazníka, mriežky chladiča, koncoviek výfuku a svetiel. Pribudli nové prvky výbavy, súčasné motory prešli očistnou a výkonnostnou kúrou.

 Novinkou sú Matrix LED svetlá, ktoré optimálne osvetľujú cestu bez oslňovania ostatných účastníkov cestnej premávky. V základe sú full-LED svetlá, za príplatok spomenutý Matrix.

V interiéri boli použité nové materiály. Medzi nimi dekoračné obklady z kombinácie hliníka/orechového dreva Beaufort a koža Valcona. Pri sedadlách si môžete vybrať z piatich farieb. Sedadlá môžu byť na želanie vybavené ventiláciou a masážnou funkciou. Na výber sú štyri alternatívy sedadiel.

Systém MMI Navigácia plus s MMI touch využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu najnovšej generácie s výkonným grafickým procesorom Nvidia. Prostredníctvom dotykovej plôšky Touchpad môže vodič skrolovať zoznamy a mapy a meniť mierku mapy (zoom).

Doplnok k systému MMI Navigácia plus predstavuje komplet Audi connect, ktorý päťdverové kupé pripája na internet prostredníctvom rýchleho dátového štandardu LTE. Audi phone box pre zlepšenie príjmu bezkontaktne pripája mobilný telefón vodiča na vonkajšiu anténu vozidla. HiFi dodáva Bang & Olufsen.

Zdroj: Audi, autoblog.com

Asistenčné systémy sú samozrejmosťou. V A7 Sportback nájdete radarový tempomat s funkcou Stop & Go, vylepšený systém pre videnie v noci a bezpečnostný systém Audi pre sense. Audi side assist a Audi active lane assist úzko navzájom spolupracujú v záujme zvýšenia bezpečnosti pri zmene jazdného pruhu.

Batožinový priestor pod dlhými, elektricky ovládanými piatymi dverami má základný objem 535 litrov, sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1.390 litrov.

To najzaujímavejšie však možno nájsť Podkapotou. Od začiatku bude Audi dodávať modernizovaný model A7 Sportback s piatimi výkonnými a vysoko účinnými motormi – dvoma benzínovými a troma naftovými. Ich výkonové spektrum siaha od  160 kW (218 k) do 245 kW (333 k), všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6. Turbodiesel  3.0 TDI clean diesel s výkonom 200 kW (272 k) bol v mnohých oblastiach vyvinutý nanovo. Vo verzii  „ultra“ s výkonom 160 kW (218 k) a pohonom predných kolies motor V6 priemerne spotrebuje iba 4,7 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisii CO2 122 gramov na kilometer. Špičkový agregát V8 4.0 TFSI je vyhradený pre Audi S7 Sportback. Dosahuje výkon 331 kW (450 k) a využíva inovatívnu technológiu vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení COD (cylinder  on demand).

Motor 3.0 TDI Biturbo clean diesel s výkonom 235 kW (320 k) sa montuje v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic, všetky ostatné motory sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami. Pri verzii s pohonom predných kolies bola prevodovka s dvoma spojkami úplne nanovo vyvinutá, tu nahrádza niekdajšiu prevodovku  multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru. Permanentný pohon všetkých kolies quattro  môže byť od výkonu motora 200 kW (272 k) doplnený športovým diferenciálom zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadnými kolesami.

Zdroj: Audi, autoblog.com

Aj podvozok kombinuje športovú presnosť s vysokým komfortom. Nové Audi A7 Sportback jazdí na kolesách formátu od 17 do 21 palcov, niektoré motorizácie sú vybavené novými brzdami s ľahkou konštrukciou. Posilňovač riadenia má vysoko účinný elektromechanický pohon. Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia. Ponuka technických prvkov vybavenia na želanie obsahuje dynamické riadenie, dva športové podvozky a pneumatické pruženie  adaptive air suspension; pri Audi S7 Sportback má pneumatické pruženie tvrdšie vyladené.

Nové Audi A7 Sportback sa objaví v showroomoch koncom leta 2014. Jeho základná cena v Nemecku je 51.300 Euro. Audi S7 Sportback má cenu od 82.300 Euro.

A teraz k tomu najzaujímavejšiemu – k modelu RS7. RS7-čka má síce Podkapotou ten istý motor ako predtým, no 4,0 litrová twin-turbom prepĺňaná V8-čka TFSI nepatrí medzi „slabučké“. Výkon, ani krútiaci moment sa nezmenil: 412 kW (560 k), 700 Nm. To sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňového automatu. Priemernú spotrebu Audi uvádza na úrovni 9,5 litra/100 km, čo predstavuje 221 gramov C02 na kilometer. Z nuly na sto km/h zrýchli za 3,9 sekundy. Tak ako A7 aj RS7 má upravený najmä gril a nárazníky. V základe ponúka výborné svetlomety Matrix LED. Naopak priplatiť si treba za športový diff, adaptívne tlmiče, dynamické riadenie a dvadsať jeden palcové pneumatiky. RS7 príde k prvým záujemcom v roku 2015.

   

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo