2024-12-10 23:25:00
Porsche 911 GT 3
Porsche 911 GT 3 RS Manthey Racing
Zdroj: Manthey Racing

Porsche 911 GT3 RS od Manthey Racing plánuje prekonať 6:40 na Nurburgringu

Manthey Racing je známa firma špecializujúca sa na zušľachťovanie Porsche pre použitie na pretekárskych okruhoch.

Drží nejeden rekord na Nürburgringu, ale aktuálne prichádza s najnovším prevedením zatiaľ stále prvej verzie Porsche 911 GT3 RS generácie 992. Na novú, modernizovanú a lepšiu verziu auto ešte len čaká, tak si Manthey Racing, počas 2 rokov, vytvoril balík pre tú pôvodnú. A je rozhodne strhujúci a funkčný v každom jednom aspekte.

Porsche 911 GT3 RS od Manthey Racing si berie ako základ pôvodnú verziu pred modernizáciou, keďže na modernizáciu svet ešte stále čaká. Máme modernizované Porsche 911 GT3, ale RS príde až neskôr a bola by škoda zahodiť dva roky vývoja kvôli tomu, že má prísť nejaké novšie prevedenie. Veď už samotný základ je výborný aj v pôvodnom stave modelu 992.

Manthey Racing ku aerodynamicky optimalizovanému GT3 RS pridáva ešte ďalšie aerodynamické doplnky. Tým najzásadnejším a najviac šokujúcim je plutva, ktorá je z karbónu a je miesto zadného okna. Tento karbónový panel váži o 25 % menej ako pôvodné sklo. Masívne krídlo však nie je v hre samo. Ďalšie krídla sú na hrane, kde by bola pôvodne vrchná časť okna. Týchto šesť malých plutvičiek je na to, aby usmernili horúci vzduch prichádzajúci z predných chladičov dozadu ale mimo miest, odkiaľ by potreboval nasávať ďalší chladič v zadnej časti. Vlastne všetky ďalšie chladiče sú v zadnej časti.

V zadnej časti je aj originálne masívne krídlo s možnosťami nastavenia, ale má bočné plutvy trochu zmenené oproti bežnému. A takisto je zmenený zadný difúzor s masívnymi otvormi, ktoré ešte lepšie stabilizujú auto aj pri vysokých rýchlostiach. Aerodynamická optimalizácia sa dotkla aj predného nárazníka, kde je znova aktívny spliter, ale aj bočné lišty na usmernenie vzduchu. O optimalizované prúdenie vzduchu sa starajú aj kryty na zadných kolesách. Nie sú na aute kvôli aerodynamickej efektivite a zníženiu spotreby, ale kvôli usmerneniu obtekajúceho vzduchu, čiže všetko je podriadené účelu.

Svoj špecifický účel má aj predné ťažné oko, s ktorým nemôžete ísť do bežnej premávky, lebo nie je do bežnej premávky legálne. Ale dobrá správa je, že ho mať nemusíte. Legálny bude zadný látkový pásik na ťahanie.

Zdroj: Manthey Racing

Manthey Racing priniesol aj zopár ďalších vylepšení, ktoré sú napríklad vo forme svetielok premietaných na zem pri otvorení dverí, alebo vo forme podsvietených karbónových líšt na prahoch. Ale to zásadné je, že toto auto má byť rýchle a má zvládať poraziť svojich súperov. Manthey Racing očakáva, že sa dostane takmer na úroveň predchádzajúceho 911 GT2 RS, ktoré tiež prešlo úpravou tejto firmy. To zvládlo Nürburgring za 6 minút a 43,3 sekundy. Ale omnoho dôležitejší cieľ je v minulosti menej dávnej, nie v roku 2021, ale v októbri 2022, kedy štandardné Porsche 911 GT3 RS, generácie 992, zvládlo prejsť okruh s dĺžkou 20,8 km za 6 minút a 49,32 sekundy. Toto je cieľ, ale nie je dobré počasie na skúšanie takýchto rekordov. Veď v daždi kolo trvá výrazne viac.

Balík od Manthey Racing bude ponúkať aj Porsche vo svojich predajniach a v konfigurátore. Znamená to, že nebude treba chodiť do ďalšej spoločnosti pre úpravu. Aká bude ale realita? Realita bude znamenať cenu okolo 60 000 € bez inštalačného poplatku. Ale dostupnosť je tiež zaujímavá. Balík si môžete, na svoje GT3 RS generácie 992, objednať už teraz a príde vám v januári. Do ostatných časti sveta Manthey Racing začne dodávať už v marci budúceho roka.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo