Ďalší ikonický model spaľovacieho auta končí. Ale ešte raz to poriadne rozbalí
Japonská automobilka Toyota sa rozhodla, že Supra už asi bude musieť skončiť. Skončí v modelovom roku 2025 po 6 rokoch.
To znamená, že teraz máme 5 rokov od začiatku predaja. Toyota Supra je pritom jediným spoločným výsledkom vývoja s automobilkou BMW. Áno, BMW Z4 a Toyota Supra sú spriaznené modely. No a rovnaký osud asi bude čakať aj BMW Z4, ak nie, tak sa stane jednorožcom, unikátom štýlu, ktorý už nebude tak ľahko dostupný.
Aké zmeny teda prinesie modelový rok 2025 pre všetky verzie automobilu Toyota Supra? V úplne prvom rade sa treba zamerať na fakt, že pod kapotou bude stále trojlitrový motor B58, ktorý je práve od BMW. Ale to nie je všetko, čo bude na aute zaujímavé. Novinkou bude nový a omnoho lepšie spravený samosvorný zadný diferenciál s výraznou funkciou potláčania nedotáčavosti pri zatáčaní. Toto je však podporené ešte aj spevnenou sústavou ramien odpruženia s novými uhlami zavesenia.
V štandardnej výbave, pre všetky verzie, bude brzdová sústava Brembo s veľkými 374 milimetrovými kotúčami na prednej náprave. Supra bude mať aj omnoho rýchlejšie reagujúci podvozok, ktorý bude mať elektronicky kontrolované a ovládané tlmiče. Novinkou budú aj spevnené stabilizátory.
Ale jazdné vlastnosti Toyoty Supra v zákrutách majú pod palcom aj nové a vylepšené spevnené silentbloky, ktoré nahradia klasické gumové v pôdodných verziách.
Zaujímavé je, že Toyota ide aj do zmien výzoru auta. Z estetického hľadiska sa ako novinka bude prezentovať karbónový zadný spojler na odtrhovej hrane, ale aj nové malé spojlery pred prednými kolesami, ktoré usmerňujú vzduch ďalej od rotujúcich diskov. Nové disky budú tiež špeciálne a budú lakované matnou čiernou farbou. Svojím dizajnom sa budú ponášať na disky z Toyoty Yaris s prívlastkom GR.
Zmena bude v Toyote Supra aj vnútri na sedadlách čalúnených kombináciou alcantary a kože. Táto kombinácia bude nielen na sedadlách, ale kožu nájdete aj na volante. Pritom prešívanie bude v celom interiéri červené, aby bolo jasné, že toto je športové vozidlo. Bez červeného prešívania má predsa každé auto o ¼ menší výkon.
A90 Final Edition
Finálna séria modelu prinesie tiež niečo naviac. Prinesie ešte agresívnejší bodykit s masívnym nastaviteľným zadným krídlom, ale dôležitejšie budú asi mechanické vylepšenia. Najväčšiu zmenou bude posun výkonu zo štandardných 284 kW (387 k) a 500 Nm na 320 kW (435 k) a 570 Nm, ktoré by mali byť dostupné aj pre európske modely, nie iba pre japonské. Tieto zmeny sú dosiahnuté vďaka novému saniu a tiež vďaka novej konfigurácii riadiacej jednotky motora.
Špeciálna séria Toyota Supra A90 Final Edition bude mať dokonca ešte väčšie brzdové kotúče s priemerom 395 mm. Aj v tomto prípade budú od značky Brembo a budú schované za 19-palcovými zliatinovými diskami vpredu, ktoré budú obúvať pneumatiky s rozmerom 265/30 ZR19 a vzadu budú ešte o palec väčšie s pneumatikou 285/30 ZR20.
Zmeny ale pokračujú. Toyota Supra A90 Final Edition bude mať úplne iný podvozok. Bude od firmy KW a bude bližšie k tomu, čo sa montuje do závodných špeciálov GT4. A aj tak najväčší potenciál bude predvádzať interiér. Z exteriérových zmien až tak odviazaný nikto nebude, aj keď masívne zadné krídlo s nastavením je tiež zaujímavé. Lenže vnútri je to šialenstvo na štýl niektorých špeciálov.
Zdá sa, že Recaro našlo investorov a do interiéru Toyoty Supra v špeciálnej sérii sa nasťahujú sedadlá Recaro Podium CF s karbónovými časťami a hlavne s čalúnením alcantarou. Rozdielom bude sekcia pre spolujazdca čalúnená čiernou farbou a sekcia pre šoféra čalúnená červenou farbou. Toto vytvorí efekt ešte väčšej dynamiky vozidla.
Automobilka hovorí, že táto finálna séria bude dostupná u na jar 2025, pričom ešte nie jasná cena. Je však jasné, že Supra A90 Final Edition vznikne iba v 300 exemplároch pre celý európsky priestor.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku