10.01.2022

Mazda si patentovala auto so zadným náhonom a s rotačným hybridným motorom

Wankel stále žije. Alebo aspoň jeho motor. Rotačný motor a Mazda to sú dve spojené nádoby.

 

Mazda je už vlastne dlhodobo jediná veľká automobilka, ktorá naďalej živí rotačný motor a jeho vývoj. Geniálna myšlienka, ktorá o dekády predbehla svoju dobu, vyzerala ako budúcnosť, no dnes je pre väčšinu hráčov skôr minulosť. Okrem Mazdy.

A to platí vo viacerých oblastiach. Kým všetci tlačia peniaze do elektromobilov tempom šialenca, Mazda neoblomne pokračuje vo vývoji spaľovacích motorov a dokonca ide tak protiprúdu, až sa pri nej človek bojí, že jej to vrchnosť v našich končinách zakáže. Ale nezakáže, lebo čuduj sa svete, on ten spaľovací motor má stále čo ponúknuť a nie on je ten zlý. Aspoň teda nie je sám.

Rotačný motor a jeho opätovnú prítomnosť na trhu Mazda pripravuje dlhodobo, no okrem pozície range-extendera pre model MX-30 sa automobilka dlho pohráva s myšlienkou využitia rotačného motora ako hlavného tvorcu pohybu vozidla. A ako z patentových nákresov vyplýva, v tomto prípade ide dokonca o trojrotačný motor s hybridným ústrojenstvom poháňajúci zadné kolesá.

Detaily nepoznáme, ani nevieme, či sa z patentových obrázkov zachytávajúcich najmä technické riešenie pohonu stane raz realita, avšak jedno je isté: príbeh rotačného motora v osobnej doprave pokračuje a je celkom možné, že Mazda nám po desiatich rokoch od ukončenia výroby modelu RX-8 chystá nové prekvapenie.

Také prekvapenie koniec koncov predznamenal aj koncept RX Vision, ktorého ladné tvary skôr než nové kupé s rotačným motorom, majú predznamenať tvary novej generácie štandardných vozidiel so spaľovacími motormi a to aj so šesťvalcami.

Ďalšie obrázky konceptu RX Vision nájdete v galérii, rovnako spomínané patentové nákresy.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Autoevolution

Komentáre k článku