2018-04-04 16:05:16
Ferrari 212 Inter
Ferrari 212 Inter
Zdroj: Motor GT, Drive Source

FOTO: Ferrari 212 Inter – takéto Ferrari sa len tak nevidí. Patrilo diktátorovi

No videli ste už takéto Ferrari? Výnimočné Ferrari 212 Inter Coupé s karosériou od Carrozzeria Ghia.

Ferrari s rokom výroby 1952 je unikátne nielen dvojfarebným prevedením a karosériou od dnes už neexistujúcej spoločnosti Ghia. Má za sebou aj silný príbeh.

Ak vám Carrozzeria Ghia niečo hovorí, bude to najmä tým, že dlhé roky patrila americkému koncernu Ford, ktorý ju pred niekoľkými rokmi azda definitívne vymazal. Taký Ford Mondeo Ghia bol však len slabým odvarom slávnych modelov od týchto talianskych karosárov.

Jedným z nich bolo toto zaujímavé kupé Ferrari 212 Inter. Ferrari 212 Inter produkovala automobilka z Maranella v rokoch 1951 až 1952. Vzniklo celkovo 82 exemplárov a každý bol svojim spôsobom unikátom. Najmä vďaka rôznym karosárskym úpravám s karosériami na zákazku.

212 Inter bolo svojho času jedným z najrýchlejších sériových áut. Vďaka 2,6 litrovému dvanásťvalcu Colombo V12 dosahovala 212-tka maximálny výkon 150 koní s jedným karburátorom Weber, s trojitým karburátorom od toho istého výrobcu až 165 koní, respektíve 170 na konci výroby s vylepšenou hlavou valcov. Auto dosiahlo maximálnu rýchlosť 187 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlilo za 10,5 sekundy. Malo päťstupňovú manuálnu prevodovku.

Zdroj: Motor GT

S trojicou karburátorov bol vyrobený aj tento konkrétny typ. Prvýkrát sa svetu ukázal na autosalóne v Paríži v roku 1952. A práve tam si ho všimol jeden generál, či skôr diktátor. Volal sa Juan Perón. Výstava sa konala už po smrti jeho obľúbenej manželky. Perón sa rozhodol toto Ferrari kúpiť. Údajne však nešlo priamo s ním do Argentíny. Aby sa diktátor vyhol vysokým poplatkom za dovoz auta vo svojej krajine, najprv malo ísť auto do Milána v Taliansku, kde sa postavilo na značky a až potom do Argentíny. Dlho sa ale v jeho rukách nezdržalo. Krátko potom bol Perón vyhnaný do exilu a auto zostalo uskladnené až do roku 1973.

Následne dvakrát zmenilo majiteľa, prešlo niekoľkými reštauráciami a získalo všeobecné ocenenia, vrátane druhého miesta na Pebble Beach Concours d’Elegance v roku 2002. Prednedávnom bolo tiež certifikované od Ferrari Classiche. Teraz je znova na predaj. Nejde však o aukciu ale predaj cez stránku Motor GT. Jeho cena je stanovená na 1,6 milióna dolárov, teda 1,3 milióna eur. Iste všetci zvažujete kúpu, no predtým než si pôjdete vybrať hotovosť z tajného účtu, pozrite si priloženú galériu.

Zdroj: Motor GT


ZDROJ: Motor GT, Motor 1

Komentáre k článku


Stream naživo