2016-03-31 14:00:00
Renault Mégane RS 2017
Renault Mégane RS 2017 predstava
Zdroj: Milos Dvorak, Autoexpress.co.uk

Renault Mégane RS – 300 koní, 4x4 a 4Control. Útok na Focus RS?

Spod pokrievky vyliezajú ďalšie zaujímavé tvrdenia ohľadom nového Méganu RS.

Britský Autoexpress prehlasuje, že vďaka zdrojom priamo z oddelenia RenaultSport môže mať budúci Mégane RS pohon všetkých štyroch kolies a nielen to.

Nový Renault Mégane RS začalo oddelenie RenaultSport vyvíjať prakticky súbežne s vývojom štandardného modelu Mégane a jeho ďalších verzií. Vývoj aktuálne vrcholí a nový Mégane RS môže okrem vyššieho výkonu a riadenej zadnej nápravy získať aj niečo čo ešte nikdy nemal – AWD, či ak chcete pohon všetkých kolies 4x4. O aký typ pohonu všetkých kolies nie je jasné. Aliancia Renault Nissan má k dispozícii pohon AWD od Nissanu, avšak jeho športové využitie nie je obvyklé a jediný model, ktorý sa môže popýšiť kombináciou športového charakteru a pohonu 4x4 naladeného na takéto využitie je Nissan Juke (Nissan GT-R je iná liga). Práve táto cesta však vyzerá najrealistickejšia, pravda ak sa úvahy o 4x4 potvrdia.

Pôvodne sa mal nový Mégane RS niesť v znamení zvyšovania výkonu a znižovania hmotnosti a objemu. Avšak teraz to vyzerá tak, že si Mégane zachová svoj 2,0 litrový benzínový turbomotor a na hranicu 300 koní nebude útočiť zo zmenšeného objemu (1,8 litra). Už dnes je isté, že nový Mégane RS sa už viac nebude spoliehať na trojdverovú verziu, keďže tú Renault ani nevyrába a bude mať 5 dvier ako najväčší konkurenti na čele s Cuprou, či Type R.

Zdá sa, že Renault nechce zaostať za najzaujímavejšími modelmi typu hothatch a chce držať krok s tými najlepšími. Nový Mégane RS by tak mal byť výstavným kusom značky a automobilka Renault a najmä RenaultSport chcú dokázať, že ich nová mašina bude na výslní.

„Keď vidíte Focus RS, môžete chápať, že RenaultSport na to musí nejako reagovať,“ vraví zdroj Autoexpressu.

Mégane RS by tak mohol byť jedným z prvých vozidiel súčasnosti, ktoré majú ako riadenú zadnú nápravu, tak pohon všetkých kolies a výkon presahujúci 300 koní. Pritom šéf Renault Sport Patrice Ratti tvrdí, že spoločnosť chce, aby si auto naďalej zachovalo aj možnosť zakúpenia manuálnej prevodovky, popri dvojspojkovej EDC.

Ak by sa z týchto nepotvrdených informácií do finálneho produktu, ktorý má svetlo sveta uzrieť budúci rok, prípadne až v roku 2018, preniesla aspoň časť, konkurencieschopnosť Méganu RS výrazne stúpne. Či už ide o 5 dverí, alebo zachovanie objemu motora, nárast výkonu, riadenie zadnej nápravy ba až pohon 4x4.

jh

Komentáre k článku


Stream naživo