2015-08-10 12:30:00
Tesla robotické rameno
Tesla robotické rameno

Novinky od Tesly: automatická nabíjačka Roboruka a záplata v softvéri

V Tesle to žije. Neprejde týždeň, čo by spoločnosť a jej "hlasná trúba" Elon Musk neprekvapili obecenstvo. Raz pyramída, raz roboruka...

Koncom minulého týždňa Tesla pustila do obehu video so svojou novou automatickou nabíjačkou, ktorá v  prípade potreby nabíjania modelu Tesla sama vyhľadá konektor, napojí sa naň a spustí nabíjanie do požadovanej úrovne. Roboruka nielenže vyzerá ako zo sci-fi filmu, je skutočná, funkčná a predpokladom je, že by sa čoskoro mohla dostať do obehu, pravda, zatiaľ ide o prototyp. Majiteľom automobilu Tesla tak bude môcť "odpadnúť" povinnosť spúšťať nabíjanie ručne. Stačí zájsť do garáže a nabíjačka sa sama zapojí... Nie je príliš pravdepodobné, že by sa autonabíjačka uplatnila aj na verejných nabíjacích staniciach, no ako poznáme Teslu, čo sa zdá ako nereálne môže byť razom skutočné. Video si pozrite nižšie.

Medzitým sa o slovo prihlásil aj Elon Musk, šéf Tesly. Ten okrem iného povedal, že Model X, ktorého dodávky by sa mali začať už v septembri, mal trocha problém s niektorými časťami interiéru. Konkrétne mali konštrutkéri problém so stredovým sedadlom v druhom rade. Podľa Muska ide o kus umenia, no bolo ťažké urobiť ho správne. Čo tým konkrétne myslel nevedno, keďže detailný pohľad do aktuálneho interiéru nemáme.

Musk sa o miernych ťažkostiach s úpravami interiéru zmienil pritom, ako znížil odhad predaja automobilov značky Tesla na tento rok. Odhad zmiernil z počiatočných 55 000 vozidiel na 50 až 55 000. V prvej polovici roku Tesla odovzdala do rúk zákazníkov 21 577 vozidiel. V treťom štvrťroku by ich malo byť 12 000. Malá časť z tohto čísla by mala patriť aj modelu X. Je to dar, povedať "negatívne" správy tak, že vlastne vyzerajú pozitívne. Veď čítajte ďalej.

Ak totiž ide o riešenie problémov, Tesla pokračovala aj v oblasti softvérovej bezpečnosti. Odstránila viaceré slabé miesta systému modelu S.

Dvom výskumníkom, ktorí sa zaoberajú bezpečnosťou vozidiel, sa podarilo zastaviť auto za jazdy a odomknúť ho.Výskumníci sa však museli káblom napojiť na vozidlo, a potom ho "donútili" zostať stáť. O spôsobe, akým sa to výskumným pracovníkom podarilo, rozpovedal britskému denníku Financial Times jeden z nich, Marc Roger, zamestnanec bezpečnostnej firmy Cloudflare. "Auto sme dokázali zastaviť pri nízkej rýchlosti," uviedol a dodal, že pri vyššej rýchlosti však neprichádza do úvahy, aby digitálne pohli ručnou brzdou.

V relácii BBC News britská televízia uviedla, že Tesla vo štvrtok (6. 8.) oznámila, že problém externého zastavenia vozidiel modelu S sa podarilo odstrániť. Majitelia dostanú aktualizovaný program bezdrôtovou sieťou WLAN.

Nedostatky v bezpečnosti automobilov s digitálnym vybavením sú teraz v centre pozornosti odborníkov. Pochybný zásah hekerov do digitálneho systému džípov koncernu Fiat Chrysler prinútil výrobcu urobiť v USA zlepšenia v programe riadenia 1,4 milióna vozidiel. Hekeri na rozdiel od modelu S Tesly nepotrebovali na zásah do ich digitálneho systému priame káblové spojenie s nimi.

Tesla sa vyjadrila, že softvérovej bezpečnosti prikladá vysoký význam, preto spolupracuje s viacerými bezpečnostnými odborníkmi a firmami na pravidelnej aktualizácii softéru. Fakt, že Tesla na rozdiel od viacerých "obyčajných" automobiliek vec nepodceňuje potvrdzuje aj stanovisko šéfa bezpečnosti prehliadača Google Chrome Chrisa Evansa, ktorý minulý týždeň informoval svojich followerov na Twittri, že odchádza do Tesly, aby ju viedol v smere softvérovej bezpečnosti.


 

Ján Hargaš
ZDROJ: TASR, DPA, Tesla

Komentáre k článku


Stream naživo