30.01.2014

Polo sa dočkalo omladenia, má nové motory a technológie aj z Golfa

Boli sme včera pri tom, keď sa vo Wolfsburgu po vyše štyroch rokoch od uvedenia odhalilo vynovené Polo.

Tentoraz však auto prináša minimálne dizajnové zmeny, ktoré by boli ľahko rozoznateľné zvonka. Takmer všetko je ukryté vo vnútri. Polo má množstvo technologických noviniek a veľa zmien tentoraz má aj podkapotou.

Zvonka zaujme mierne upravený vzhľad nárazníkov s ostrejšími rysmi a chrómovou lištou nad hmlovkami na maske chladiča a prepracované svetlá s novou technológiou svietenia, kde pribudli podľa stupňa výbavy LED svetlá. Auto je napriek úpravám oproti predchodcovi dlhšie iba o 2 milimetre, ostatné vonkajšie rozmery zostali zachované.

Zrejme to bude pre všetkáých záujemcov dobrá správa, ale Polo prebralo do výbavy množstvo technologických prvkov z vyšších tried modelov VW. Omladenie tak nie je vzhľadové, kde sú úpravy takmer nepostrehnuteľné, ale kvalitou sa posunulo bližšie ku Golfu, z ktorého si „požičalo“ informačný systém MIB (Modularen Infotainmentbaukastens) a ďalšie nové technológie.

Odhalenie vozidla pre verejnosť naplánoval Volkswagen na ženevský autosalón. Určite zaujímavým ťahákom budú najmä motory novej generácie, ktoré majú nižšiu spotrebu v prípade naftového aj benzínového pohonu.

Aj v interiéri sa Polo priblížilo ku Golfu

Pätnásť farieb v ponuke, z toho osem nových farieb obohatí ponuku vonkajšieho vzhľadu. Okrem toho si možno vybrať zo šiestich nových diskov kolies z celkovej ponuky desiatich dizajnov. Pre výbavu Comfortline namiesto doterajších 14 palcových budú k dispozícii 15 palcové, pre Highline tiež o palec väčšie, čiže 16 palcové a  ako voliteľná výbava sú k dispozícii 17 palcové.

Interiér je ľahko vynovený, nový je aj trojramenný volant, zmodernizovaná je stredová konzola. Na palubnej doske sa môže nachádzať 5 alebo 6,5-palcový dotykový displej a z Golfu prebratý multimediálny systém Mirror Link. Výrobca sa nezmieňuje o zmene tvaru sedadiel, zdalo sa nám, akoby najmä vo verzii Fresh bolo vďaka novému čalúneniu sedenie hlavne vzadu ešte o čosi príjemnejšie. Pre interiér tejto verzie, ktorá sa bude ponúkať v novom dvojfarebnom vyhotovení iba rok, sa budú dať vybrať farebné kombinácie.

Technologické prvky z vyšších tried

Nové Polo do vienka dostalo zo súčasnej siedmej generácie Golfa bezpečnostnú výbavu. Patrí k nej adaptívny tempomat ACC, ESC s ABS, podpora brzdenia s rozdeľovaním brzdnej sily, štandardne montovaná elektronická uzávierka diferenciálu, ovládanie krútiaceho momentu motora, systém upozornenia vodiča na únavu, automatický systém zabrzdenia auta po nehode a hlavne predkolízny asistent, ktorý monitoruje priestor pred autom v spolupráci s automatickým núdzovým brzdením v meste.  Zlepšený elektromechanický posilňovač riadenia sa podieľa na znížení spotreby paliva. Po prvý raz bude k dispozícii v ponuke aj  v podvozok Sport Select s elektronicky riadenými adaptívnymi tlmičmi.

Magazín Podkapotou zistil: pod kapotou Pola budú trojvalce

Pohonné jednotky Pola sú celkom nové. Nielen modernejšie a ľahšie, s modulárnou konštrukciou, ale zároveň spĺňajú emisnú normu Euro 6 a majú nižšiu spotrebu. V priemer o 21%. Za základ sa pasujú naďalej dva litrové trojvalce s nepriamym vstrekovaním paliva MPI, s výkonmi 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Úplne nový bude v ponuke litrový motor s turbodúchadlom a s výkonom 66 kW (90 k), ktorá príde pre verziu TSI BlueMotion.

Nad nimi sú objemovo aj výkonovo turbomotory 1,2 TSI s výkonom 66 kW (90 k), resp. 81 kW (110 k). Neskôr sa pre Polo BlueGT predstaví 1,4 litrový motor, pri ktorom má pôvodný výkon vzrásť zo 103 na 110 kW (zo 140 na 150 k).  Bude mať k dispozícii funkciu deaktivácie valcov ACT (Active Cylinder managemenT). Pre výkonnú verziu GTI bude mať motor s objemom 1,4 litra výkon namiesto doterajších 132 kW (180 k) až 141 kW (192 k).

Aj naftový pohon bude mať len tri valce

Nový turbodieselový trojvalec 1,4 TDI s označením EA288 R3 nahradí doterajšie motory s objemom 1,2 a 1,6 litra. Výkony zostanú tak ako doteraz, teda 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Najúspornejšia verzia 1,4 TDI BlueMotion má podľa oficiálnych údajov spotreba 3,2 - 3,4 l/100 km.

Podľa prvých informácií sa základná cena v Nemecku nemení, zákazník však dostane vyššiu hodnotu, ako doteraz. Po autosalónovej premiére v Ženeve sa Polo vydá k zákazníkom ešte na jar, pravdepodobne v apríli.

Pracovnú cestu redaktora hradila spoločnosť Porsche Slovakia.

Jozef Vydra

Komentáre k článku