Zdroj: Škoda auto
Dizajnová štúdia ŠKODA VisionC predstaví nové smerovanie dizajnu značky
Vrcholom prezentácie značky Škoda na autosalóne v Ženeve 2014 bude premiéra dizajnovej štúdie ŠKODA VisionC.
Škoda po prvý raz predstaví kupé s päťdverovou karosériou. Tento koncept začína ďalšiu fázu dynamického rozvoja modelového portfólia a dizajnu značky, keď v súčasnom období, v rámci najväčšej modelovej ofenzívy v histórii automobilky, rozširuje svoju modelovú paletu. Dizajn bude expresívnejší, dynamickejší a emocionálnejší. Štúdia päťdverového kupé zároveň ukáže možnosti inovatívnych koncepcií karosérií.
Škoda po prvých náznakoch a odhadoch naozaj vezie do Ženevy štúdiu štýlovejšej Octavie. Bude mať najmä nové odvážne svetlomety a bočnú linku ako prvky všetkých ďalších noviniek značky. Na konci minulého roka prebehli médiami prvé informácie o chystanej Škode CC.
Veľa informácií na začiatku nebolo. Okrem premiéry ohlásenej na tohtoročný ženevský autosalón sme mohli rátať so šikmejšou líniou strechy, podvozkovou platformou MQB a predpokladali sa štyri dvere. Aj keď automobilka mierne poodhalila hlavne vizuálnu stránku konceptu, takže vieme, čo môžeme v Ženeve očakávať, viac technických údajov chýba aj naďalej.
Predsa vieme niečo dôležité
Pod názvom ŠKODA VisionC sa predstaví nie štvor, ale hneď päťdverové kupé. Je jasné, že pôjde o liftback, takže spájanie s inou novinkou – novým BMW 4 Gran Coupe nebude len nemiestnym poukazovaním na spoločné črty. Inšpirácia dobrým nepozná hranice a presahuje doterajšie vymedzenie značiek...
Ale naspäť k VisionC. Prvá oficiálna skica najmä predstavuje novú čelnú masku s odvážne „strihnutými“ hlavnými svetlometmi aj hmlovkami štylizovanými do podoby hrotu šípu. Hoci sú hlavne hlavné svetlá naozaj viac ako odvážne, zdroje priamo v automobilke naznačujú, že sa takých (podobných) dočkáme aj v sériovej podobe! Nemá to byť iba jedna lastovička, ale podľa automobilky je to predzvesť podobne ladenej prednej časti aj na ďalších modeloch Škoda v budúcnosti. (Napríklad na novej Škoda Fabia. Tá už definitívne v Ženeve nebude, ako sme informovali. Čo ju na výstavnom móle nahradí, sa stále nevie.)
Podobne je to aj s výraznou bočnou líniou, ktorá sa vpredu napojuje na čelné svetlomety a pokračuje až k tým zadným. Zmenou (pravdepodobne zmenšením) ešte určite prejdú obrovské disky kolies, ich dizajn v pozmenenej podobe by sa však na sériových modeloch mohol objaviť. To platí asi aj o výraznejšie tvarovanej kapote.
Výrazne šikmé čelné okno a tomu prislúchajúca strecha naznačujú, že vo vnútri bude miesto iba pre štyroch pasažierov – podobne ako vo Volkswagene CC. Dúfajme len, že všetky prísľuby sa splnia a Škoda neoseká všetky zaujímavé prvky do nudnej sériovej podoby.
ZDROJ: Škoda auto
Komentáre k článku