2013-12-14 11:00:00
Rko alebo R8? Výber
Rko alebo R8? Výber je na vás
Zdroj: novague.com

Legenda ožíva: Škoda 110R nemusí byť len spomienkou. Vráti sa Erko?

Povaľuje sa vám v šope, či v pivnici nepoužívané Audi R8? Nie? Tak potom šup-šup do Audi, inak Erko nezískate.

Škoda 110R je legendárny automobil, sen mnohých z nás. Niektorí si ho pamätajú, iní o ňom len počuli. Posledné ozajstné športové kupé so zadným náhonom od Škody, ktorého výroba skončila pred tridsiatimitroma rokmi.

Auto z plagátov bolo (a stále je) krásne, no okrem toho malo v Československu mnoho športových úspechov. Verzia 130RS brázdila všetky možné aj nemožné súťaže a vyhrávala čo sa dalo.

Sen chlapcov, ktorí sú už dnes dospelí by mohol naplniť istý Petr Novague, autor tejto štúdie. Petr Novague, sám veľký fanúšik Erka sa už v minulosti pokúšal oživiť legendu. Jeho snaha sa nestretla s pozitívnou odpoveďou, a tak sa o to pokúša znova. Tento krát však omnoho premyslenejšie (predtým zostalo len pri štúdii) s úmyslom auto skutočne vyrábať.

Samozrejme vyrábať auto úplne od základov by bolo priveľmi finančne náročné, preto Novague hľadal možnosť ako výrobu zjednodušiť. Svoju štúdiu postavil na základoch Audi R8.  R8-čka má základný nosný rám, na ktorom sú upevnené jednotlivé diely karosérie a je tak možné diely meniť a upravovať bez toho, aby zasahoval priamo do konštrukcie auta.

Zdroj: novague.com

Novague momentálne hľadá sponzorov, ktorí by mu pomohli postaviť koncept a následne rozbehnúť niekoľkokusovú výrobu. Je si istý, že aj Erko stojace na R8-čke by si poľahky našlo svojich kupcov a legenda by tak mohla opäť vstúpiť na naše cesty. Všetko v jeho projekte je urobené tak, aby auto nemalo problém získať homologizáciu.

Tak ako R8 aj Erko by bolo poháňané motorom V8, alebo V10. V8-čka má výkon 316 kW (430 k), V10 386 kW (525 k). Malo by pohon všetkých štyroch kolies a automatickú 6-7 stupňovú prevodovku podľa motorizácie.

Jediný problém by mohla byť cena. Kúpiť si R8-čku, a dať si ju prestavať na Erko, to už vyžaduje riadny rozpočet. Základná R8 stojí 120 000 eur, a to by zďaleka nebolo všetko. Reinkarnácia 110R by teda bola iba pre bohatých fanúšikov kupé a presne pre nich chce Novague auto vyrábať.
Chudobnejším zostávajú alebo obrázky tejto zaujímavej štúdie, alebo pôvodný model... Avšak ani pôvodný model nepatrí medzi lacné... Tak potom môžeme iba snívať, či prípadne spomínať.

Zdroj: novague.com

     

jh
ZDROJ: novague.com

Komentáre k článku


Stream naživo