2013-10-30 11:21:20
Reboot Buggy
Reboot Buggy
Zdroj: autoblog.com

Návrat k podstate. To je Reboot Buggy. Šialená a pritom tak krásna bugina

Reboot Buggy - Reštart bugina je viac ako bláznivá hračka pre dospelých, je to životný postoj.

Krásna? Áno, krásna! Akoby pochádzala z pekla, akoby nemala nič spoločné so súčasnými modernými autami. A presne o to ide. Ide o návrat k základom automobilizmu. Do čias, keď auto bolo iba auto. Keď jazda bola iba jazdou. Keď bol dobrý pocit zo šoférovania viac než všetky systémy, rádia, klimatizácie, bezpečnostné prvky, aerodynamika.

V súčasnosti akosi zabúdame, že keď auto vzniklo, bola to hrubá, drsná, hlučná a nevzhľadná náhrada za koňa a koč. Dnes sú autá napchané veľkým množstvom rôznych elektronických vychytávok. A pritom nám v sprievode pípania parkovacích senzorov uniká podstata auta – jazda – drive.

Istý dizajnér menom Joey Ruiter, ktorý sa v bežnom živote zaoberá interiérovým dizajnom a vo voľnom čase stavia a upravuje autá (už od 14-tich) sa po dlhšom uvažovaní pustil do projektu, ktorým chcel milovníkom áut pripomenúť, o čo vlastne pri autách ide.

 „Postupom času som bol čoraz viac frustrovaný z nových modelov áut. Všetko to haló, marketing, vychytávky, somarinky, čačky-mačky... bolo toho príliš! Chcem späť ozajstnú jazdu. Chcem sa vrátiť do čias, keď stačilo šoférovanie, keď sme nepotrebovali všetky tie blbôstky. Vrstvíme a vrstvíme. Všetko balíme do obalov. Všetko prikrývame, vylepšujeme, až vlastne nevieme čo pod tým všetkým je. Jedného dňa som uvidel obal obalu pod kapotou, ktorá bola obalená v laku s obalom chrániacim lak?! Možno to znie ako blbosť, ale je to môj názor. Jednoducho sa to všetko vymklo spod kontroly.“

Zdroj: autoblog.com

Preto si povedal dosť! Vyhrnul si rukávy a postavil auto, či skôr buginu, ktorej hlavnou úlohou bolo jazdiť. Jazdiť dobre, rýchlo, a tam, kde sa hocijaké elektronikou prepchaté auto nedostane.

Nepopieral vývoj, technológiu, veď bez najnovších technologických postupov by Reboot Buggy nepostavil. Išlo mu o to využiť pokrok a nie nechať sa využívať ním.

Skonštruoval holý rám naň postavil akúsi anti-aerodynamickú kocku, teda kabínu. Pridal obrovské zavesenie kolies, ešte väčšie kolesá, pohodlné ultra veľké tlmiče, svetlá a na záver vdýchol svojmu Frankensteinovi život s pomocou motora V8 umiestneného uprostred. Reboot Buggy má 350 kW (476 k) pohon 4x4 a silu dostať sa všade, a to v akýchkoľvek podmienkach.

Zdroj: autoblog.com

Joey Ruiter však neostáva len pri vlastnom výtvore. Reboot Buggy totiž nemieni vyrábať komerčne. Práve naopak. Chce aby jeho výtvor bol inšpiráciou pre ostatných. Aby sme si všetci vyhrnuli rukávy a pustili sa do tvorby, do stavania, do uskutočňovania svojich snov.

„Moja rada znie: zašpiňte si ruky, rozmýšľajte a nebojte sa spýtať prečo niečo funguje tak ako to funguje... Ľudia hovoria, že neexistujú hlúpe otázky, existujú iba hlúpe odpovede. Myslím, že je to pravda,“ vraví Joey.

Máme tisíc dôvodov prečo niečo neurobiť, prečo nechať prístroje, aby robili veci za nás. Nakoniec sa medzi elektronikou stratíme a vlastnými rukami nebudeme vedieť urobiť vôbec nič.

A to je chyba.

Na záver pripájame video o konštruovaní a schopnostiach Reboot Buggy. Okrem plameňov z výfukov, šialených skokov a hukotu motora, toto šesťminútové video obsahuje aj Joeyho myšlienky. A preto stojí za pozretie.

Ak na myslenie nemáte čas a chcete vidieť len akciu, skočte na 2:30 a skončite na 4:05.

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog.com, Baas Creative

Komentáre k článku


Stream naživo