2024-03-04 14:14:00
Giulia od Erreerre Fuoriserie
Giulia od Erreerre Fuoriserie
Zdroj: jm

Giulia od Erreerre Fuoriserie NAŽIVO: Je krásna, alebo hnusná?

V kuloároch sa šepká, že Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je mŕtva.

Je mŕtva, ale stále existuje firma, ktorá vám váš kus opraví a upraví. Erreerre Fuoriserie je malý úpravca špecializujúci sa práve na restomody, ale úplne iným štýlom. Neberie pôvodný model, ale zoberie nový a vytvorí mu historickú vizáže. Práve toto sa stalo aj s Alfa Romeo Giulia.

Úpravca sa s tým nepáral a vzal si do parády celý exteriér auta. Na prvých fotkách v červenej farbe vyzerala vizualizácia vozidla dosť hrozne, ale pomohla bledomodrá farba, ktorou sa prezentovalo auto neskôr. Naživo vyzerá očarujúco. Prvky, ktoré majú základ v modeli Giulia Typo 105 z roku 1962 sú na priamy pohľad ešte lepšie ako na fotkách. Predná časť s dvojicou okrúhlych svetiel a výrazne menším erbom v strede pôsobí vyvážene a najviac šokuje línia bočnej strany karosérie ťahajúca sa od predných svetlometov až po tie zadné. Vzadu je integrovaný akýsi štýl odtrhovej hrany a celé auto pôsobí ako art deco čin postavený z klasickej bežnej verzie modelu. Ale súhlasím, nemusí sadnúť každému a po krčmových rečiach o nechutnosti len po zhliadnutých obrázkoch sa môže zdať konverzia divná. Ale pri priamom pohľade je auto výnimočné.

No aj interiér má svoje špecifiká a príjemné vlastnosti. Veď ten ostal takmer ako v pôvodnom modeli, akurát má iné detaily čalúnenia a prevedenia jednotlivých prvkov. Vlastne každý si môže nakonfigurovať svoju predstavu, ale ideálna je kombinácia bielej alcantary s hnedou kožou. Tá ako keby evokovala znova 60. a 70. roky. Veď už štandardná Giulia Quadrifoglio evokuje túto etapu svojím digitálnym ciferníkom s číslami umiestnenými tak, aby boli vždy na nohách, keď padnú.

Zdroj: jm

Upravený model má pod kapotou štandardne 2,9-litrový motor V6, rovnako ako pôvodná verzia, ale, v tomto prípade, sa posunul výkon. Už štandardne je celkom pekných 375 kW (510 k) pred modernizáciou a po úprave má mať verzia od Erreerre Fuoriserie až niekde okolo 450 kW (612 k). Krútiaci moment s upravenou hodnotou 680 Nm predstavuje zase nárast o 80 Nm.

Úpravca hovorí o limitovanom počte 33 kusov, z ktorých každý bude stáť 400 000 €, ak si nedoveziete vlastný darcovský kus. Len pre informáciu, Giulia Quadrifoglio, ktorá poskytne základ pre konverziu stojí niekde v regióne 80 až 90 tisíc eur.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo