2024-02-23 10:23:00
Nissan Juke facelift 2024
Nissan Juke facelift 2024
Zdroj: Nissan

Vylepšený Nissan Juke vypočul zákazníkov, vracia žltú

Nissan pokračuje vo svojom "humornom" ťažení a model Juke udržiava pri živote faceliftom.

Nissan Juke je témou nejednej krčmovej debaty, lebo sa hneď po začiatku svojho pôsobenia na trhu v prvej generácii zaradil medzi autá, ktoré mali rozpačité prijatie. Niektorí ho hejtovali , ostatní ho nehejtovali. A zároveň bolo pár odvážlivcov, ktorí si toto neukradnuteľné vozidlo aj kúpili. Bolo ich asi dostatok, lebo Juke prešiel do druhej generácie, ktorá ubrala humoru (joke - vtip, Juke - auto), pridala technológií a praktickosti. Druhá generácia teraz prechádza do druhej fázy svojho života. Prináša facelift! Facelift, ktorý budete hľadať dosť ťažko.

Automobilka patriaca do aliancie Renault-Nissan prichádza s možnosťami nových farieb karosérie. Bežne by som začínal tým, že sa zmenila predná maska, že sa zmenil štýl svetlometov, že pribudli nové funkcie pre svetlá, že nárazníky sú iné, ale nie. Toto zjavne netreba, veď dokonalosť nie je nutné vylepšovať! Nový Nissan Juke tak ponúkne naspäť žltú farbu. Mal ju aj prvý Nissan Juke, ale do druhej generácie sa nedostala a vo svojej tlačovej správe automobilka tvrdí, že mala príliš veľa požiadaviek na doplnenie práve tohto odtieňa. Treba uznať, že nová žltá vyzerá moderne a má o niečo bledší odtieň ako tá pôvodná.

Hľadáte zmeny zvonka? Tak sa zamerajte aj na čiernu farbu. Je ešte čiernejšia a do jej zloženia Nissan pridal sklené vločky miesto metalických, čo má vytvárať ešte iné odlesky na slnku. No a poslednou celkom zvláštnou zmenou je pridanie novej vybaví N-Sport. Tá mení farbu niektorých detailov karosérie na čiernu. Čierne sú kolesá, lemy blatníkov, maska chladiča, stĺpiky, ale aj strecha. Niektorí to volajú Black line, niektorí Shadow line, Nissan to má ako N-Sport.

Zdroj: Nissan

Zaujímavé zmeny sa udiali v interiéri, ale ani tie nemusíte vidieť na prvý pohľad, ak nie ste familiárni s predchádzajúcou verziu modelu. Najzásadnejšou zmenou je použitie nového stredového displeja s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý zobrazuje inovovaný informačno-zábavný systém. Ten ponúka možnosť zvoliť si informácie na domovskej obrazovke, ale zároveň prináša možnosť zrkadlenia bezdrôtovo už aj Android Auto, lebo Apple CarPlay bolo dostupné doposiaľ. Bezdrôtovo.

Výrazným skokom vpred má byť aj natočenie k vodičovi, takže by nemal byť problém ovládať čokoľvek na displeji a ešte väčší skok bude použitie novej cúvacej kamery. Dostala sa z 0,3 megapixela na 1,3 megapixelov, čo je extrémny kvalitatívny skok a pri cúvaní budete reálne niečo aj vidieť a to dokonca aj v noci. Aspoň to tvrdí Nissan.

Ďalšie zmeny? Niektoré časti prístrojovej dosky a dverových výplní dostanú úplne iný materiál pripomínajúci kožu. To keby chcete auto pohladkať za to, že vám neutieklo počas obednej pauzy. No a výbava N-Sport prináša žlté akcenty, vrátane žltej alcantary aj do interiéru. Takže áno, toto je facelift, ale nie nejako zásadný.

Veď aj pohonné jednotky ostali pôvodné, ale vlastne treba ešte skonštatovať, že do výbavy, od určitého stupňa, pribudne bezdrôtové nabíjanie mobilov aj väčších veľkostí a zároveň do základu pribudne monitorovanie opustenia jazdného pruhu. Mám pocit, že toto je vyžadované legislatívne. Ale zase vo vyšších výbavách bude pomocné neviditeľné oko aktívne reagovať.

Na poli pohonných jednotiek budú dvaja bojovníci. Tým základným bude litrový trojvalec s výkonom 84 kW (114 k) a možnosťou buď manuálnej šesťstupňovej prevodovky, alebo sedemstupňovej automatickej s dvomi spojkami. Na vrchole budú hybridné sily rozbiehania vozidla. Hybrid bude využívať elektrický motor, spaľovací motor, všetko dokopy, automatickú multimódovú prevodovku a ani netreba vedieť ako to funguje, vraj to funguje dobre, čo mi v redakcii nevieme. Ani ja, ani kolega sme sa do kontaktu s týmto vozidlom totiž nedostali, už je výhra, že vieme o novinkách. Aspoň vieme to, že hybrid je od Renaultu a má ho napríklad Clio a Captur.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo