2024-02-13 10:31:00
Fiat 600 Abarth
Fiat 600 Abarth
Zdroj: Fiat

Abarth 600e pridáva štipku praktickosti do šialenej elektriky

Taliani majú jasno, aj ak sú pod vedením iných krajín držiacich rozpočty, stále dokážu vymyslieť niečo extrémne.

A tým myslím automobilku Abarth, ktorá sa nehanbí a po elektrickom 500e s vulgárnym benzínovým zvukom z reproduktorov predstavila nový model 600e s takmer rovnakým receptom. Automobilka ukázala prvý náhľad a oznámila prvé parametre.

Niektorí už auto mohli vidieť naživo, lebo prvý spot natáčali filmové štáby v talianskom Miláne. Práve tam sa ukázala prvá verzia modelu, konkrétne s označením Scorpionissima. Tak sa totiž bude volať špeciálna séria podporujúca štart výroby a predaja. Bude lakovaná fialovou farbou Hypnotic Purple, ktorá bude špecifikom pre úvod a do budúcna by sa vyrábať nemala. Takisto špecifikom bude tvar zliatinových diskov s priemerom až 20 palcov, ktoré sú nutné kvôli veľkým brzdovým kotúčom sústavy. O špeciálnej sérii je známa ešte jedna zásadná informácia, vznikne v počte 1 949 kusov.

Toto ale rozhodne nie je prvý model FIATu a teda Abarthu s označením 600. Jeden začal vznikať už v šesťdesiatych rokoch, druhý s talianskym názvom Seicento bol na prelome milénia a veľkú obľubu si získal najmä v Poľsku. Abarth 600e zdieľa základy s klasickým FIATom 600e.

Nový FIAT 600 ale bude mať na výber benzínové a elektrické pohony, avšak Abarth bude výlučne elektrický. Hovorí to aj názov 600e. Zatiaľ nie je známe ktorá náprava bude poháňaná, ale výkon už zástupcovia Abarthu oznámili. Bude až 176 kW (240 k). A na poháňanej náprave, uvidíme ktorej, bude samosvorný diferenciál, unikát medzi elektrickými vozidlami tejto veľkosti. Prečo hovorím o poháňanej náprave a neistote? Lebo náhľadová fotka, prvá vizualizácia ukazuje auto v šmyku, v uhle driftu, takže je 600e buď zadokolka, alebo uhol predstavuje masívne používanie ručnej brzdy.

Abarth tiež oznámil, že pneumatiky na 600e vyvinul v spolupráci s firmou vyrábajúcou pneumatiky pre Formulu E. Presne takto to bolo napísané v tlačovej správe. Nechápem, prečo tam nepadlo aj meno firmy Hankook. Veď sa nemá začo hanbiť. Pneumatiky s priemerom 20 palcov, pre úvodnú sériu, využívajú rôzne druhy zmesí, čo by malo zaručiť optimálnu priľnavosť, ale aj dlhú životnosť a nízky valivý odpor. Ak vám tieto atribúty nejdú logicky dohromady, tak nie ste sami. Je to ako povedať, že táto chladnička dokáže aj zohrievať jedlá.

Aký by bol ideálny stav? Ideálny stav by bol, keby naozaj príde Abarth 600e, kľudne aj s tými falošnými zvukmi, ale s pohonom zadnej nápravy ako naznačujú vizualizácie a podklady priamo od výrobcu. V takom prípade by bolo konkurentov relatívne málo. Veď 600e je vlastne crossover, ale bližšie ma ku päťdverovému hatchbacku. Abarth modelom 600e doplní druhý elektrický automobil v aktuálnom portfóliu. Je celkom možné, že sa predajné čísla dostanú na vyššiu úroveň ako keď bol v ponuke spaľovací Abarth 500 a ako sekundujúci člen k nemu pribudol kabriolet 124 Spider. Potenciál by bol, otázka je ako ho Abarth využije.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Fiat

Komentáre k článku


Stream naživo