2022-03-13 11:50:00

Volkswagen T-Roc prešiel faceliftom a už je na Slovensku

Volkswagen T-Roc je jedným z najobľúbenejších modelov značky v Európe.

Automobilka preto pristúpila k faceliftu a autu dodala šmrnc modernejších technológií, nové výbavy, nové doplnky a skutočne bohatú paletu motorizácii. T-Roc je modelom stojacom "na tej vyššej" platforme MQB. To znamená, že narozdiel od súrodenca menom Taigo, či T-Cross môže mať aj pohon všetkých kolies, môže mať viacprvkové zavesenie vzadu a môže mať ako naftové, tak benzínové motorizácie i s poriadnym výkonom.

T-Roc štartuje s pomerne slušnou výbavou Life (na niektorých trhoch je aj výbava T-Roc, ktorá je nižšia) na cene 22 990,-. Výpočet prvkov výbavy Life skutočne nie je malý a je na zváženie, či naozaj treba siahať po vyššej výbave Style. Ale tak poďme aspoň pár - klimatizácia Klimatic, adaptívny tempomat do 210 km/h, Light Assist, Lane Assist, Emergency Brake systém, LED svetlá (základné z troch možností), determálne sklá, základný digitálny prístrojový štít, infotainment 6,5 palca s konektivitou CarPlay a Android Auto, kožený paket volant a hlavica radiacej páky, 16 palcové zliatinové disky a ďalšie. Life za 22 990 je s benzínovým motorom 1,0 TSI 81 kW s výhradne manuálnou prevodovkou.

Za motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW a s manuálom zaplatíte pri výbave Life 25 490 eur. Za to isté ale s DSG zaplatíte 27 390 eur. Za naftový dvojliter 2,0 TDI 85 kW s manuálom dáte 25 990 eur. A tu zhruba končí výpočet špecifikácií, ktoré môžete mať s cenovkou pod 30-tisíc eur aj s doplnkovou výbavou. V Life kúpite aj motor 2,0 TDI 110 kW s DSG, avšak bez 4Motion za 30 490 eur.

Predpokladom je, že aj napriek môjmu vyššie uvednému komentáru (načo Style, stačí Life) budú zákazníci najviac siahať práve po výbave Style a práve po benzínovom štvorvalci 1,5 TSI. Obvyklou voľbou doteraz bola kúpa tejto motorizácie s manuálnou prevodovkou a u nás sa na tom asi veľa nezmení, i keď záujem o automaty stále rastie. Style 1,5 TSI ACT 110 kW MT kúpite od 28 590 a s trochou odriekania sa pri konfigurácii iba mierne prehupnete cez 30 000. Mne sa podarilo za 30 140 eur s bezkľúčovým prístupom a aj s dvojfarebným lakovaním. Inak, trištvrtiny áut T-Roc predaných doteraz boli vo farbách čierna, biela, sivá. Tak aspoň odlišná strecha, či aj to je priveľa kreativity, hm? Ale áno, tieto odtiene má VW ozaj zmáknuté.

Style pridáva v základe silnejšie svetlá LED Plus, ktoré sú schopné prisvecovania do zákrut, automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic (T-Roc má aj výduchy dozadu), o palec väčšie zliatinové disky (17) a väčší digitálny prístrojový štít i väčší displej infotainmentu (8 palčiakov) s bezdrôtovou konektivitou.

Style kúpite aj s motorom 2,0 TSI DSG 4Motion s výkonom 140 kW za 34 990 eur. Na rovnakej úrovni ako Style je aj výbava R-Line, avšak tá má zaujímavejší dizajn. T-Roc R-Line práve testujem a poviem vám, že pokiaľ chcete utratiť trošku viac peňazí, radšej R-Line ako Style, ak teda nie ste vyslovene odporca výraznejšieho športového dizajnu. R-Line s 1,5 TSI MT kúpite za 29 190 eur.

T-Roc ale nezostáva len pri R-Line, ponúkne aj plnohodnotný T-Roc R s výkonom 221 kW zo športovej verzie motora 2,0 TSI. 4Motion a DSG sú v základe, Akrapoviča treba dokúpiť. Cena od 43-tisíc.

A dajme si na záver pár zaujímavostí o tomto aute. Najprv mimo misu - Volkswagen má na západnej Ukrajine dodávateľov, a tak je celkom možné, že vojenská agresia Ruska ovplyvní výrobu v ďalších závodoch. Niekoľko závodov je odstavených vrátane tých mimo Ruska, je však možné, že okrem problémov s čipmi budú predĺžené čakačky niektorých modelov aj pre vojnu. Každopádne T-Roc by minimálne zo začiatku nemal byť významne ovplyvnení, objednávky prebehli už dávno, naskladňovanie modelov prebieha.

T-Roc sa začal vyrábať v roku 2017 a odvtedy sa predalo už 1 milión áut. V Európe je T-Roc po Golfe druhý najpredávanejší model značky. Zákazníci si cenia veľký batožinový priestor, SUV Coupé karosériu, paletu motorov i dostatok priestoru v kabíne napriek kompaktným vonkajším rozmerom. To tvrdia zákazníci, nie ja, ale iste na tom bude niečo pravdy. Z môjho pohľadu je T-Roc tým crossoverom, ktorý je tu na to, aby stál na vrchole (TCros, Taigo) a ponúkal najviac. Zároveň aj najlepšie jazdil.

Na Slovensku sa doteraz predalo 4000 áut T-Roc, najviac vo výbave Style, potom šla už ukončená výbava Sport. 90% predajov tvorili benzínové motory, najviac 1,5 TSI s manuálom. 4Motion mal na predajoch zastúpenie len 7%.

Auto po facelifte prichádza s tromi úrovňami svetiel, najvyššia IQ Light prináša matrixovú technológiu a svetelný pás spájajúci združené svetlá vpredu. Facelift zahŕňa zmeny nárazníkov, svetiel, palubnej dosky, výbav, farieb a samozrejme odlišnosti verzie R-Line.

T Roc cabrio pokračuje, no na Slovensko sa nebude dovážať, i keď VW pripúšťa, že v prípade záujmu sa dá auto pristaviť aj na našom území. Ponúkať ho importér nebude. Doteraz sa predalo 6 kusov, z toho jedna bola predvádzačka importu.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo