2022-03-03 11:30:00
Volkswagen Taigo R-Line
Volkswagen Taigo R-Line
Zdroj: Jozef Murárik

Test: Volkswagen Taigo – Diétna Kvé-osmička

Volkswagen sa vezie na vlne popularity modelov SUV, čo celkom slušne ukazujú modely, ktoré všetky začínajú písmenom T. T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touareg.

Ale to nie je všetko, čo Volkswagen dokáže, preto pripravil malý a štýlový crossover Taigo. Ten je vytvorený ako SUV-kupé, ktoré nestojí veľa peňazí a ponúkne vlastne na malej platforme priestor, za ktorý by sa nehanbil ani väčší Golf.

Turbo a tri valce

Na výber má tento nový zástupca segmentu B dva motory. Taigo dostalo litrový trojvalec s prepĺňaním a výkonom 81 kW (110 k) a tiež štvorvalec s objeomom 1,5 litra, ktorý má 110 kW (150 k). Práve trojvalec je jediná možnosť ako sa v Taigu dostať  k manuálnej prevodovke. Tá má klasické dráhy a dosadnutie prevodov ako každý ďalší Volkswagen.

Zdroj: Jozef Murárik

Motor s malým objemom má krútiaci moment 200 Nm dostupný medzi 2000 a 3000 otáčkami. To v preklade znamená, že aj malý motor je dostotočný a ponúka naviac celkom pekný zvukový prejav. Taký polovičný šesťvalček. A okrem dynamiky má relatívne malé auto aj rozumnú spotrebu. S prehľadom sa dá jazdiť tesne nad 6 litrov. To je perfektné, avšak aj tak s Taigom ďaleko neprejdete. Má malú nádrž. Dalo by sa povedať extrémne malú. Má objem 40 litrov, vrátane rezervy. Ak je tá 6 litrov, tak na plnú nádrž prejdete niečo cez 500 kilometrov. Trochu viac ako na elektromobiloch. Lenže na diaľnici sa blíži ku siedmim litrom.

Atraktívnosť športovej výbavy

Je to na vás, zvoľte si akú výbavu potrebujete, ale tá základná bez označenia už proste neexistuje. Teraz je stred základom a výbava Life už má celkom bohatý rozpis prvkov. Z nej sa dá ísť terénnejšie vyzerajúcou cestou Style, alebo športovejšie R-Line. Druhá menovaná pekne ladí s bielou farbou a má iné nárazníky a prahy. To je všetko, čo autu stačí na transformáciu. Dokonca mu netreba ani väčšie disky.

Zdroj: Jozef Murárik

O tom, že toto je R-Line informuje hrdo odznak na maske chladiča a tiež malé logo na blatníkoch. Vizuálne trochu chýbajú IQ.Lights, avšak aj základné LEDky svietia naozaj slušne. A ani nevyzerajú tak základne ako by sa mohlo zdať pri pohľade do konfigurátora. Avšak zadné svetlá sú naozaj parádne! Tie vyzerajú ako keby z oka, teda zo svetla vypadli Audi Q8. To pri celkovom profile karosérie predstavuje potvrdenie nadpisu.

Interiérová veľkosť

V podstate by malo byť Taigo malé auto. To, ktoré patrí do segmentu B. Niečo ako T-Cross, ale vôbec to tak nevyzerá. Dokonca ani zníženie nad hlavami zadných pasažierov nie je vážne, v porovnaní s T-Crossom. Ten má od sedáku po strop 966 milimetrov, Taigo má 964 milimetrov. Tie dva milimetre naozaj nikomu chýbať nebudú. A k tomu kufor, ktorý má objem 438 litrov. Celkom pekná veľkostná kombinácia.

Toto auto má byť SUV kupé, ale reálne je skôr veľmi zaujímavou rodinnou alternatívou na trhu. Až prichádza obava, že trochu vďaka nemu aj utrpia predaje Golfu. Veľkostne je na tom Taigo veľmi podobne a boduje aj v prednej časti. Vodič a spolujazdec majú veľmi veľa miesta, dokonca aj stredová lakťová opierka je celkom príjemne široká. Naviac sedadlá sú celkom dobre upravené na športovú nôtu. Nie je to len o veľkom R na operadle, ale tiež o zväčšených bočniciach, ktoré pri prudších prejazdoch zákrut môžu lepšie podržať telo v zákrute.

Zdroj: Jozef Murárik

Len tie prudšie prejazdy asi nebudú doménou pneumatík Kléber Krisalp. Tie sú skôr spokojné pri pohodlnej jazde. Reálne je takto stavané aj samotné Taigo s týmito diskami. Nepotrebujete sa s ním naháňať, netreba trhať rýchlostné rekordy prejazdov. Všetko má zmysel práve pri pohodlnej a štýlovej jazde. Na športovú je skôr Taigo s väčším motorom a na trochu väčších diskoch, ktoré nemajú taký veľký bočný profil.

Generačná zmena

Interiér prijal veľa nových ovládacích prvkov, ale nie všetky musí mať každá výbava. R-Line nemá štandardne Virtual Cockpit Pro, ale len menší Virtual Cockpit, ktorý sa nedá tak veľmi upravovať. Má tri základné zobrazenia a hotovo. Nič viac, nič menej, len ten displej je akýsi trochu rozostrený a má menšie rozlíšenie ako by na tejto ploche mal mať. Ale aj tak je možné povedať, že takýto displej už bude štandardom v novej generácii každého z Volkswagenov.

Ale druhý displej, v strede, má všetko, čo treba. Vraví sa, že aj tento systém prešiel optimalizáciou v Brazílii, kde sa auto vyrába, ale tá dopadla dobre. Počas celého testu ani raz nezaznamenal problém ako keď tento nový systém automobilka predstavila. Jasné, toto je jednoduchšia verzia, ale aj bezdrôtový Apple CarPlay fungoval absolútne bez akýchkoľvek zaváhaní. 

Optimálna konfigurácia Volkswagenu Taigo

Aké Taigo si teda vybrať? To, že má niekto konkrétny názor je jedna vec, ale reálne sú optimálnymi dve konfogurácie. K R-Line sa charakterom viac hodí výkonnejšia 1,5-ka, ktorá má stovku pod 10 sekúnd a má iba kombináciu so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Biela nemusí byť úplne nutná, lebo v ponuke žiari aj červená farba Kings. Avšak treba priplatiť aspoň za bezkľúčový prístup. A možno aj za IQ.Lights. Okrem adaptívnych maticových svetiel prináša aj spojenie svetelným pásom.

Zdroj: Jozef Murárik

Druhá zaujímavá možnosť je Style, pričom pri zelenej farbe zovňajšku môže mať interiérové prvky rovnakej farby. A to vyzerá veľmi cool. Plus sú niektoré časti interiéru čalúnené bledou látkou. Vlastne ktorékoľvek Taigo zvolíte, tak budete mať relatívne veľké auto, na svoju triedu,  s dávkou imidžovej vlny aktuálneho vývoja trhu. A tiež budete mať niektoré prvky pripomínajúce koncernového príbuzného, Audi Q8.

Pre koho teda je?

Pre každého predsa. Taigo má veľmi agresívnu cenovú politiku. Výbava Life, ktorá už má Digital Cockpit, ten malý, LED svetlá, tie bez maticového systému a rádio s 6,5-palcovým dotykovým displejom, stojí s litrovým trojvalcom a manuálnou prevodovkou 17 990 eur. Za auto, ktoré je vlastne SUV kupé je to veľmi zaujímavá cena. A aj omnoho lepšie vybavený kus, ktorý vidíte na fotkách má stále priaznivú cenníkovú sumu tesne nad 22-tisícmi eur. Jasné, celkovo sa viete dostať na 25-26-tisíc eur.

Avšak proti konkurencii to je veľmi zaujímavá hodnota. Taigo má málo konkurentov. Veľmi málo. Kia Xceed? Tá je väčšia, rovnako ako Renault Arkana. Zatiaľ je ich veľmi málo. Skôr je reálnym konkurentom Ford Puma a čiastočne aj Toyota Yaris Cross. Tu Taigo naozaj boduje veľmi zaujímavou cenou. Je počuť hlasy, ktoré hovoria, že auto, ktoré vyvíjali v Brazílii nemôže byť porovnateľné s európskymi. Ale prečo nie? Má predsa rovnaké komponenty a rovnaké základné charakteristiky a stavebné prvky.

Zdroj: Jozef Murárik

Taigo má šancu naozaj zaujať, koho? Dokonca aj toho, kto si pozerá T-Cross, Golf a dokonca aj niektorých zákazníkov, ktorí by inak siahli po T-Rocu.

Technické údaje

Model:

Volkswagen Taigo R-Line

Počet valcov: 3
Zdvihový objem motora (cm3): 999
Prevodovka: 7-stupňová automatická
Poháňaná náprava predná
Výkon (kW/ot.):  81/5000
Krútiaci moment (Nm/ot.): 200/2000-3000
Maximálna rýchlosť (km/h): 191
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 10,9
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 5,9
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4269/1757/1497
Rázvor náprav (mm): 2554
Objem batožinového priestoru (l): 440
Objem palivovej nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1296
Užitočná hmotnosť (kg): 424
Základná cenníková cena modelu: 17 990 €
Základná akciová cena modelu: - €
Základná cena verzie: 22 490 €

AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku