25.05.2021

FOTO: Cupra Born. Poriadne nasr...dený elektromobil

Cupra Born is being born. Nová Cupra prichádza. Nesie znaky Wolfsburgu a Barcelony. Narodí sa v Zwickau.

 

Elektrická Cupra je prvá elektrická Cupra. Meno dostala podľa slávnej barcelonskej štvrte el Born a stojí na modulárnej MEB platforme. Jej súrodencom je VW ID.3. Cupra k elektromobilu priváža viac emócii a to najmä vďaka svojskému športovému dizajnu. Cupra sa vraj pohrala aj s jazdnými vlastnosťami. Model CUPRA Born bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone vo vývojovom centre Martorell a začne sa vyrábať v septembri v závode Zwickau koncernu Volkswagen v Nemecku.

Cupra Born pri vstupe na trh ponúkne dva výkony: 110 a 150 kW. V oboch prípadoch ide o pohon zadných kolies. Nižší výkon je k dispozícii s menšou batériou. Väčšiu batériu môžete doplniť vyšším výkonom a ešte si môžete kúpiť najvyššiu kapacitu batérie s veľkosťou 77 kWh a s dojazdom cez 500 km.

Auto má adaptívne tlmiče, ESC Sport, progresívne riadenie, veľké brzdy, široké pneu a disky z ľahkej zliatiny s veľkosťou 20 palcov. Z 0 na 50 km/h dokáže verzia s najvýkonnejšími motoromi zrýchliť za 2,6 s a z 0 na 100 km/h za iba 6,6 s (verzia bude uvedená neskôr). Najsilnejšia verzia dostupná od začiatku výroby s batériou 58 kWh a s výkonom 50 kW zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy.

Elektromotor na striedavý prúd s permanentnými magnetmi je namontovaný na zadnej náprave pred osou kolies. Dosahuje maximálne 16 000 otáčok za minútu, krútiaci moment sa prenáša na zadné kolesá priamo prostredníctvom jednostupňovej prevodovky a diferenciálu.

Digitalizovaný interiér využíva ekologické materiály ako poťahy štandardných škrupinových sedadiel vyrobené z recyklovaných plastov vylovených v rámci iniciatívy SEAQUAL® z oceánov. Interiér je športový a orientovaný na vodiča. Vytvára ho športový volant CUPRA so satelitnými tlačidlami, stredová konzola a škrupinové športové sedadlá.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku